Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

ΓΑΪΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΙΣΑΡ ΕΦΗ...


Τετάρτη, 17 Ιουλίου 2013

Η «γκάφα» του Σαμαρά στον «αέρα» και τα… «γαλλικά»(Βίντεο)-Κουίκ: Απόλυτο ρεζιλίκι με το βίντεο του Πρωθυπουργου


Η «γκάφα» του Σαμαρά στον «αέρα» και τα… «γαλλικά»
«Γ@μ@ το κεφάλι μου, μ@λ@k@», ακούστηκε να λέει ο πρωθυπουργός
Σε μια πολύ σημαντική στιγμή, την ώρα που ανακοίνωνε τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση, ο πρωθυπουργός υπέπεσε σε… «γκάφα»!
Ένα σαρδάμ τον έκανε τον πρωθυπουργό να εξοργιστεί και  να φύγει από το κάδρο.

 Η οργή του ήταν τέτοια που δεν πρόλαβε καν να ενημερώσει τους τεχνικούς, με αποτέλεσμα το αμοντάριστο πλάνο να βγει στον αέρα!

«Πρέπει να το ξαναπώ», είπε ο κ. Σαμαράς και ξαφνικά έφυγε από το πλάνο.
Καθώς απομακρύνθηκε από το μικρόφωνο ακούστηκε να λέει «γ@μ@ το κεφάλι μου, μ@λ@k@»!
Αμέσως κόπηκε στο αέρα η μετάδοση του μηνύματος, αφήνοντας άφωνο το πανελλήνιο.

ΠΗΓΗ newsbomb


Κουίκ: Απόλυτο ρεζιλίκι με το βίντεο του Πρωθυπουργού
 
Κουίκ: Απόλυτο ρεζιλίκι με το βίντεο του Πρωθυπουργού
Για «απόλυτο ρεζιλίκι» έκανε λόγο ο βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Τέρενς Κουίκ, σχολιάζοντας την αναμετάδοση του αμοντάριστου βίντεο με το τηλεοπτικό μήνυμα του Πρωθυπουργού.
«Δεν θυμάμαι ποτέ η Δημόσια Τηλεόραση, είτε ΕΙΡΤ είτε ΥΕΝΕΔ είτε ΕΡΤ να μετέδωσε λάθος βίντεο σε προμαγνητοσκοπημένη ομιλία του πρωθυπουργού της χώρας. Συνέβη σήμερα με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά», σημείωσε ο κ. Κουίκ.
«Είναι προφανές ότι δεν ήξεραν να κάνουν τη δουλειά τους οι επαγγελματίες που απολύονται από το κτίριο της Αγίας Παρασκευής και την ξέρουν πολύ… καλύτερα οι πειρατές ερασιτέχνες του εξ’ ίσου πειρατικού στούντιο από όπου εκπέμπεται το τερατούργημα που λέγεται ΝΕΡΙΤ», πρόσθεσε ο βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΛ. 

ΠΗΓΗ newsbomb

GD-ELLAS: USA - ISRAEL - SAMARAS - PAPOULIAS & ΣΙΑ ΑΕ, θα λογοδοτήσετε...


.....you will not be held accountable in court, but to the
    Greek people (όχι στο δικαστήριο αλλά στον
    ελληνικό λαό)  Και μην μας το παίζετε τόσο ανιστόρητοι, 
    μας βλέπει ο ήλιος, μας ακούνε τ' άστρα, μας γράφουν 
    μηνύματα οι ψυχές των αθανάτων, όλα κάτω από το 
    βλέμμα του Θεού... και μέντοι και Δίκη καταλήψεται 
    ψευδών τέκτονας και μάρτυρας  που θα πεί...και ασφαλώς 
    η Δίκη θα αρπάξει γερά τους κατασκευαστές ψευδών και 
    τους ψευδομάρτυρες.(Ηράκλειτος) 
    [Σχόλιο/τίτλοςGD-ELLAS]
      
      Τρίτη, 16 Ιουλίου 2013

Μας δουλεύουν "ψιλό γαζί"


 

Τον τελευταίο καιρό μας έχουν κατακλύσει με διαφημίσεις και μάλιστα εδώ στην Ελλάδα οι γυφτοσκοπιανοί κλέφτες της ιστορίας μας και εμείς τρέφουμε ελπίδες και αυταπάτες πως τα πράγματα δεν θα πάνε εκεί που λέει η κοινή λογική!

 Περιμένουμε μάλλον να  ακούσουμε τα νέα από τα κανάλια και τις κωλοφυλλάδες ...

Πόσο ακόμα να αντέξουμε αυτή την κοροϊδία; Πόσο ακόμα να κάνουμε πως δεν τρέχει τίποτα;
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ FYROM! Υπάρχει μόνο η ονομασία Μακεδονία και βρίσκεται παντού εκτός φυσικά από την Ελλάδα.


Δείτε ακόμα μια σελίδα και φρίξτε!

Είμαστε και μεις συνυπεύθυνοι για την προδοσία της ιστορίας των αρχαίων μας προγόνων. Αν δεν ήμασταν θα κάναμε κάτι να το αλλάξουμε αυτό. Μόνο να βγάζουμε προδότες ξέρουμε και να κλαιγόμαστε γιατί περιμένουμε ως άλλοι ψυχοπαθείς να γίνει κάτι διαφορετικό, κάθε φορά που κάνουμε ακριβώς το ίδιο! Μένουμε απαθείς και αμέτοχοι. Αφανιζόμαστε ιστορικά, ως έθνος και λαός από τον χάρτη. Η μεγάλη Ελλάδα των αρχαίων χρόνων έχει συρρικνωθεί τόσο πολύ που σε λίγα χρόνια δεν θα φτάνει ούτε μέχρι τη Θεσσαλία και μεις θα παρακολουθούμε ακόμα αμέτοχοι !!!

Αυτοί είμαστε. Και ερωτώ: Έχουμε καμία σχέση με τους ένδοξους αρχαίους μας προγόνους ή είμαστε απλές αντιγραφές τους; Υβρίδια γεννημένα στο ίδιο μέρος που γεννήθηκαν αυτοί που γέννησαν τον πολιτισμό;;

Αν όχι ΑΠΟΔΕΙΞΤΕ ΤΟ! Όχι στο DNA αλλά στην ευφυία.

Ανανήψτε πριν να είναι αργά!
Ξυπνήστε και καλύψτε το χαμένο έδαφος γιατί ότι και αν πάθετε θα σας αξίζει!
Ότι σπέρνεις θερίζεις.

Αφύπνιση συνείδησης ΤΩΡΑ

ΠΗΓΗ awakengr

1 σχόλιο:

  1. Μπορεί να μου πεί κάποιος γιατί υπάρχει τόση ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ από μέρους μας? Και δεν εννοώ εμάς τους (κατ' αυτούς) γραφικούς, ούτε τους κυβερνώντες (ΑΥΤΟΙ ΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ. Αλλά το σύνολο του λαού, που κάθεται βλέπει ακούει και το μόνο που κριτικάρει είναι ο γείτονας το φοράει, η Μενεγάκη αν έκλασε, η Κούλα αν τα βρήκε με τον Χαράλαμπο...ΛΙΓΗ ΤΣΙΠΑ ΔΕΝ ΣΟΥ ΑΠΟΜΕΙΝΕ ΒΡΕ ΛΑΕ? ΛΙΓΗ... ΟΙ ΟΧΤΡΟΙ ΚΑΝΟΥΝ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΒΟΛΕΥΟΥΝ... Ε Μ Ε Ι Σ Τ Ι ΣΤΟ Δ Ι Α Ο Λ Ο ΚΑΝΟΥΜΕ????
    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ


Και εις μίαν αγίαν πασοκονεοδημοκρατοκομμουνιστοσοσιαλιστικοτσιπροειδή συμμαχίαν ομολογώ έν βάπτισμα με φούμο των εκλογών προσδοκών Ανάστασιν Ελλήνων πραγματικών και ζωήν του μέλλοντος αιώνος αμήν

Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

ΕΙΜΑΙ Η ΕΛΛΑΣ - I AM HELLAS

                            

...ΜΟΨΟΣ ...   



                                                                 ΕΙΜΑΙ  Η  ΕΛΛΑΣ                    
                                                                                                     
                                       Τα παλληκάρια  σφάζονται  στα πόδια  μου  αβέρτα, 
                                       μπαταρισμένο  το  σκαρί  και  στέκω  στη  κουβέρτα.
                                       Είμαι  η  Ελλάς  και στωϊκά,  έμαθα  να  προσμένω, 
                                       τον  καπετάνιο  τον  καλό,  τον  χιλιομυρωμένο.
                                       Από  γενιά  Αργοναυτών  και  της  Αργούς  τη  χάρη,
                                       τραγουδισμένη  μουσική  με τον  Ορφέα  λυράρη.
                                       Δεν  αποκρίθηκε  κανείς  σαν  τέθηκε  το  θέμα, 
                                       στην  έρημο  τη  Λιβυκή  ο  Μόψος  είχε  τέρμα.
                                       Ο  όφις  τον  επότισε  με  το  κακό  φαρμάκι, 
                                       με  άμμο  το  σκεπάσανε  το  νιό  παλληκαράκι.
                                       Είμαι  η  Ελλάς  και  στα  κουπιά  δεν  είναι  Αργοναύτες, 
                                       μα  της  Βουλής  κάποια  παιδιά…, προσκυνημένοι  ράφτες,
                                       που  ράβουν  και  ξηλώνουνε  στα  μέτρα  του  εχθρού  μου 
                                       κι αναπολώ  τους  ήρωες  του  ένδοξου  καιρού  μου.
                                       Του  Πελασγού  η  ιαχή,  του  Παρρασίου  Αγκαίου, 
                                       πού ΄ταν  ναυτίλος  στην  Αργώ  και  μαχητής  του  ωραίου, 
                                       εχάθη  και  βουβάθηκε  στα  παγερά  ουράνια, 
                                       βουβά  ‘πομείναν  σήμερα  στους  λόγγους  τα  πλατάνια. 
                                       Και  οι  χαρμόσυνες  φωνές  του  Πάνα,  των  νυμφών, 
                                       με  κόκκαλα  μου  μοιάζουνε,  που  τρίζουν,  των  νεκρών.
                                       Είμαι  η  Ελλάς  και  είπανε,  ποτέ  πως  δε  πεθαίνω, 
                                       μα  ευχή-κατάρα  μ’  άφησαν,  με  πάθη  ν’  ανασαίνω…



                                                                                     Γιώργος  Δουζένης

                                                                                          Οκτ. 2011
                                                                                από την συλλογή "ΑΝΘΡΩΠΟΣ"

Άγγελος Σικελιανός -"Μελέτη θανάτου" (Rehearsing Death) 1939

Κυριακή, 30 Ιουνίου 2013πηγή:  http://sophia-siglitiki.blogspot.gr/2013/06/blog-post_30.html


Μελέτη θανάτου (Άγγελος Σικελιανός)

Αέναη επΑνάσταση · Μελέτη θανάτου (Άγγελος Σικελιανός)

«Μελέτη θανάτου» (1939)

[...]Ἔτσι ὁ Θεὸς ποὺ κρύβεται βαθιά μου,
στὶς ξαφνικὲς μοῦ λύτρωνε στροφές του
τὸ ἱερὸ παραμίλημα, τὴν ὥρα
π' ὅπως ἡ Ἀστάρτη μπαίνοντας στὸν Ἅδη,

κι ὅπως ποτὲ δὲ μπῆκε ἡ Σουλαμίτις
στὴν κλίνη τοῦ Δαβίδ, μοῦ πῆρες ξάφνου
καὶ τὸ αἷμα καὶ τὸ πνέμα μου ἀπ' τὴ θέρμη
ποὺ μοῦ ' καιγε τὸ μέτωπο, στὴ θέρμη
τὴ μυστικιά, στὴν τέλεια τοῦ θανάτου 
μελέτη, ποὺ τρυπώντας τῆς ἡμέρας
τὴν πλάνη, ὥς χτὲς κλεισμένη στὴν καρδιά μου,
τώρα συντρίβει τοὺς φραγμοὺς τοῦ χρόνου,
σπάει τοὺς φραγμοὺς τῆς μοίρας καὶ τοῦ κόσμου,
κι ἀπάνω κι ἀπ' τὸ χρόνο κι ἀπ' τὴ μοίρα
κι ἀπὸ τὸν κόσμον ὅλο θρονιασμένη,

ἐκεῖ ποὺ δὲν ἀνάτειλαν ἀκόμα
τῆς δημιουργίας τὰ πείσματα, ἀπολύνει,
(ὤ ἄστρο τῆς Ἥβης, τῆς αἰὠνιας Ἥβης),
γιὰ μιὰ ἱερὰ ξανανιωμένη πλάση,

(τέλος κι ἀρχὴν ἡ Μνήμη ἐδῶ δὲν ἔχει),
ὠκεανὸ τὴ βοὴ τῆς λευτεριᾶς μου!

Άγγελος Σικελιανός (1884-1951)
«Μελέτη θανάτου», Ίκαρος, 1968

Άγγελος Σικελιανός (1884-1951)

Rehearsing Death (1939)

[...] This way the God who hides deep inside me
set free for me the holy delirium 
with this sudden verses, at the moment
when, like Astarte entering Hades-

even the Shunammite never entered
David's bed like that- You suddenly drew
the blood and spirit from the fever burning
my forehead, drew it into this mystical fever, 
into the perfect rehearsal for death 
that, piercing through the day's deception 
locked until yesterday inside my heart, 
now shatters the barriers of the fate and the world; 

and enthroned above time and fate, above
the world, where the stubborness of creation
has not yet dawned, from there releases
(O star of Youth, star of eternal Youth), 
for a divinely rejuvenated universe, 

(Memory has no end here and no beginning)
the oceanic sound of my freedom! 

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ


Κυριακή, 14 Ιουλίου 2013


ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ(Ε-ΒΟΟΚ)

Realnews: Herr Schauble, bringen Sie uns das gestohlene zuruck!

Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2013


Πανευρωπαϊκή αίσθηση από το πρωτοσέλιδο της Realnews

Tου ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΚΟΝΤΗ
Από το real.grΕκτενή ρεπορτάζ για το πρωτοσέλιδο της Realnews δημοσιοποίησαν ορισμένα από τα κορυφαία ΜΜΕ της Ευρώπης. Ο τίτλος «Κύριε Σόιμπλε, φέρτε πίσω τα κλεμμένα», γραμμένος στα γερμανικά, προκάλεσε πανευρωπαϊκή αίσθηση, ενώ σύμφωνα με αρκετές από τις αναλύσεις, είναι ενδεικτικός των δυσκολιών που αναμένεται να αντιμετωπίσει ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, κατά την προσεχή επίσκεψή του στην Αθήνα.

«Παρά το θετικό κλίμα που θέλει να δημιουργήσει με την επίσκεψή του, κάποιες εφημερίδες κάνουν τον Σόιμπλε να αισθάνεται άσχημα. “Κύριε Σόιμπλε, φέρε πίσω τα κλεμμένα”, είναι ο τίτλος της ελληνικής εφημερίδας Realnews», σημειώνει η ιστοσελίδα του γνωστού γερμανικού περιοδικού Focus, συμπληρώνοντας πως η λέξη «κλεμμένα» αναφέρεται στο ζήτημα των γερμανικών αποζημιώσεων από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

«Τις επόμενες ημέρες το ελληνικό κοινοβούλιο θα αναγκαστεί να αποφασίσει για την απομάκρυνση 12.500 δημοσίων υπαλλήλων, μέχρι τον Σεπτέμβριο. Όλα δείχνουν ότι ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε δεν διάλεξε και την καλύτερη στιγμή για να επισκεφτεί την Ελλάδα», έγραψε από την πλευρά της η ιστοσελίδα της κορυφαίας αυστριακής εφημερίδας, Die Presse, εξηγώντας πως ενδεικτικό για τις δυσκολίες που αναμένεται να συναντήσει ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών στην Ελλάδα είναι το πρωτοσέλιδο της Realnews. «Τα σχετικά πρωτοσέλιδα στις εφημερίδες την Κυριακή ήταν ήδη πολλά. "Ο κύριος Σόιμπλε πρέπει να φέρει πίσω τα κλεμμένα", ήταν ο τίτλος της Real», ανέφερε το δημοσίευμα.

«Οι Έλληνες ζητούν από τον Σόιμπλε να φέρει πίσω τα κλεμμένα», είναι ο τίτλος του κεντρικού ρεπορτάζ από την δημοφιλή γερμανική ιστοσελίδα Shortnews.de, η κεντρική εικονογράφηση του οποίου ήταν το πρωτοσέλιδο της Realnews. «Την επόμενη εβδομάδα, ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε θα επισκεφθεί τη “χώρα της κρίσης”, την Ελλάδα. Τα συνδικάτα σχεδιάζουν μια γενική απεργία την ημέρα της επίσκεψης του Σόιμπλε», γράφει το ρεπορτάζ της ιστοσελίδας, αναφέροντας, παράλληλα, πως «οι ελληνικές εφημερίδες έχουν ήδη αρχίσει (τις διαμαρτυρίες) πριν από την επίσκεψη του Σόιμπλε. Η εφημερίδα Realnews είχε την Κυριακή τίτλο, "Κύριε Σόιμπλε, φέρτε πίσω τα κλεμμένα!"». 

Το πρωτοσέλιδο της Realnews ήταν κεντρικό θέμα και στην ιστοσελίδα της γερμανικής εφημερίδαςDie Welt, η οποία μάλιστα έκανε αναφορά και στην ανοικτή επιστολή του Μανώλη Γλέζου. «Σε μια ανοικτή επιστολή προς τον Σόιμπλε, που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Real, ο Μανώλης Γλέζος, ήρωας πολέμου και αγωνιστής κατά της χούντας των συνταγματαρχών, γράφει πως ο Σόιμπλε δεν έχει κανένα δικαίωμα να έρθει στην Ελλάδα». 

«Μια φιλική υποδοχή, θα ακουγόταν σίγουρα διαφορετικά. “Κύριε Σόιμπλε, φέρτε πίσω τα κλεμμένα”, ζητεί η κυριακάτικη εφημερίδα Realnews, σε σχεδόν τέλεια γερμανικά», είναι η πρόταση με την οποία ξεκινά το ρεπορτάζ του Spiegel για την επικείμενη επίσκεψη του Γερμανού υπουργού Οικονομικών στην Αθήνα, επισημαίνοντας ότι το γερμανόφωνο πρωτοσέλιδο «είναι μια πρόγευση αυτών που θα συναντήσει ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε».

Το πρωτοσέλιδο της Realnews στο Spiegel και το Focus

Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013

GD-ELLAS: Merkel-itsa, Schaeubl-ako, H.J.Koellner-ako....

...gehen sie alle zum Teufel!  Sie sind nicht echte Deutschen, weil einer echte Deutscher das wenigstens ob er kann machen fur mein Heimat ist RESPEKT geben. Sie sind nicht Deutscher aber auch nicht Zigoener. Weil ein Zigoener gibt Wert in sein Wort! Sie nicht!  Mein "Vater" heisst Socrates, nicht Abraham, mein "Vater" heisst Aristoteles, nicht Isaak, mein "Vater" heisst Platon, nicht Josef... Wir verstehen uns einander....

    Φιλούθκια διπλοσταυροκουμπωτά
        "Der Partisan aus Griechenland"

      (προσωπικό θέμα, γνωρίζει καλά ο τρίτος) 

Γιάννος Κρανιδιώτης - ΑΤΎΧΗΜΑ;;; Τί κρύβουν;;;

Τα 24 δευτερόλεπτα που σκότωσαν το Γιάννο Κρανιδιώτη... Ντοκουμέντα από το ιστορικό αρχείο AegeanTimes.GR - Oταν αποκαλύπταμε ότι οι μοιραίες εγγραφές στο μαύρο κουτί ... "έσβησαν" κατά λάθος!!!

(Σχόλιο GD-ELLAS: Όποιος πάει να βγεί απο τη λέσχη τον τρώει το μαύρο σκοτάδι. Όταν μιά μέρα είχα την τύχη(?) να δω στον δρόμο τον Γ. Παπανδρέου να κάνει τζόκινγκ, σταμάτησα λίγο πιό πέρα και περίμενα να φτάσει. Του έκανα ένα νεύμα και σταμάτησε (δεν το περίμενα). Του είπα πολλά μέσα σε 10-15 λεπτά. Άνετος. Μόνο σε μία ερώτηση "κόλλησε". Όταν του είπα:  -"Ποιός έδωσε εντολή να φάνε τον Κρανιδιώτη? Γιατί μην μου πείτε και σεις πως ήταν ατύχημα. Μήπως "εκμεταλλεύτηκε" την λέσχη και όταν ήρθε ο καιρός να αποχωρήσει αυτό δεν άρεσε στα μεγάλα αφεντικά? Γιατί δεν πιστεύω πως ένας άνθρωπος που μεγάλωσε μέσα σε ένα κλίμα ΕΛΛΗΝΙΚΩΤΑΤΟ (Νίκος Κρανιδιώτης-πατέρας- που στο ποίημά του "ΑΓΑΠΗΝΩΡ Ο ΑΡΚΑΣ γράφει σε έναν στίχο..."Άσπρο τρεχαντήρι μου ελληνικό, εσύ, που μ' ούριον άνεμο ταξίδεψες τη νέα φύτρα, Ελπίδα κι όνειρο μαζί μιας νέας Ελλάδας") θα είχε ποτέ σκοπό να βλάψει την πατρίδα του. Ούτε κατά λάθος!..."   Με κοίταξε αμήχανα και μου γύρισε την κουβέντα στην πρόοδο που είχε το θέμα της Κύπρου και στις "καλές" σχέσεις με τους γείτονες (Τζεμ). Με ζεμπεκιές και κουμπαριές δεν κάνεις νοικοκυριό του είπα. Για μένα δεν ήταν ατύχημα. Και προφανώς δεν περίμεναν τα μεγάλα αφεντικά πως κάποιος από την γενιά του Ικάρου θα κατάφερνε να προσγειώσει το αεροπλάνο στο Βουκουρέστι. Και αντί να δώσουν τα εύσημα στον πιλότο τον δίκασαν. ΕΥΓΕ ΣΑΣ! )  Με θυμάσαι Γιώργο Παπανδρέου? Δυστυχώς δικαιώσατε τις ανησυχίες μου για αυτήν την Υπέροχη Πατρίδα.  (Καλημέρα σας κ. Μποσνακούδη)
Αναζητώντας στοιχεία στο διαδίκτυο, πράγματι η υπόθεση Κρανιδιώτη είναι φτωχή από στοιχεία ! Κατά ένα περίεργο τρόπο, όταν αναζητάς στοιχεία της εποχής που αφορούσαν στην υπόθεση, βρίσκεις ελάχιστα ιστορικά ντοκουμέντα της εποχής!
Και μετά την αναστολή της λειτουργίας των AegeanTimes τον Οκτώβριο του 2010, δυστυχώς είχε χαθεί ένα ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟΤΑΤΟ άρθρο των AegeanTimes, που έριχνε άπλετο φως στο μυστήριο που κάλυπτε την υπόθεση αυτή!

Αποφασίσαμε λοιπόν, μετά από δική σας απαίτηση, να ανασύρουμε από το ιστορικό μας αρχείο, ένα άρθρο με στοιχεία και ντοκουμέντα, το οποίο είχε γραφτεί λίγες μέρες μετά την πτώση του Σινούκ στο Αγιο Ορος.

Με τον τίτλο «τα 24 δευτερόλεπτα που σκότωσαν τον Γιάννο Κρανιδιώτη» το άρθρο αποκαλύπτει ντοκουμέντα από τις έρευνες των εμπειρογνωμόνων και αποτελεί ένα πολύτιμο συμπλήρωμα , που πρέπει να διαβαστεί από οποιονδήποτε θέλει να κατανοήσει την έρευνα που ξεκινήσαμε.

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στα ντοκουμέντα του μαύρου κουτιού του αεροσκάφους που πρώτοι είχαμε αποκαλύψει τότε καθώς και την απάντηση της κατασκευάστριας εταιρίας, ότι «οι εγγραφές στον αυτόματο  πιλότο έσβησαν κατά λάθος!!!»



(φωτό όπως είχε δημοσιευτεί το θέμα στις 14/9/2004)

TA 24 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΣΑΝ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΟ ΚΡΑΝΙΔΙΩΤΗ

[Δημοσιεύτηκε στις 14/9/2004 - 11:35:00 πμ] [Συντάκτης: Αντώνης Μποσνακούδης]

Η κατασκευάστρια εταιρία Honeywell: "Oι εγγραφές στον αυτ. πιλότο έσβησαν κατά λάθος"!!! - Οι δήθεν καταγραφές του μαύρου κουτιού δεν εξηγούνται από κανένα νόμο της φυσικής

Θα μπορούσε να είναι μία τραγική αλλά ταυτόχρονα πλήρως ξεκαθαρισμένη ιστορία αυτό που συνέβει στις 14 Σεπτεμβρίου 1999 στον εναέριο χώρο της Ρουμανίας. Μιλούμε για το τραγικό ατύχημα με το πρωθυπουργικό αεριωθούμενο αεροσκάφος Mystere Falcon 900B της Dassault με αριθμό μητρώου SX-ECH, κατά το οποίο σκοτώθηκε ο Υφυπουργός Εξωτερικών Γιάννος Κρανιδιώτης και έξι άλλοι επιβάτες, συμπεριλαμβανομένου του γιού του.

Πρωτοδίκως, ο κυβερνήτης κ. Ιωάννης Ανδρουλάκης είχε βρεθεί ένοχος και καταδικάστηκε σε πενταετή φυλάκιση. Κάποιος θα μπορούσε να θεωρήσει ότι το θέμα έληξε και αποδόθηκαν οι ευθύνες. Το θέμα όμως θα μας απασχολεί για αρκετό καιρό, χωρίς εγγύηση ότι θα φωτιστούν όλες οι πλευρές.

Η έφεση του κ. Ανδρουλάκη, η οποία υποστηρίχθηκε από τον δικηγόρο Ιωάννη Σταμούλη, αμφισβήτησε ουσιαστικά τη νομιμότητα της συνολικής διαδικασίας και της κατάρτισης των πορισμάτων στα οποία στηρίχθηκε η καταδίκη. Ο κ. Ανδρουλάκης αθωώθηκε από τις κατηγορίες της υπερβολικής ταχύτητας και του κακού χειρισμού του αυτόματου πιλότου και του επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 35 μηνών γιατί δεν είχε ανάψει τη φωτεινή ένδειξη «προσδεθείτε». Στην προσφυγή του στον Άρειο Πάγο αναμένεται να υποστηρίξει, μεταξύ άλλων, ότι τη φωτεινή ένδειξη πάντοτε την ενεργοποιούσαν οι κυβερνήτες λίγα μόνο λεπτά πριν την προσγείωση.

Από την άλλη πλευρά, η οικογένεια του μηχανικού της Ολυμπιακής, Μιχαήλ Παπαδόπουλου υπέβαλλε αγωγή συνολικού ύψους 7,544,840 ευρώ εναντίον της Ολυμπιακής, της κατασκευάστριας του αεροσκάφους Dassault Aviation και της κατασκευάστριας του αυτόματου πιλότου Honeywell Inc. Τις κατηγορεί για σχεδιαστικά και κατασκευαστικά σφάλματα, αποτυχία να λάβουν διορθωτικά μέτρα, μη αξιόπιστα εγχειρίδια σχετικά με ασφάλεια πτήσης, κλπ που είχαν ως αποτέλεσμα ένα αδικαιολόγητα ανασφαλές προϊόν (το αεροσκάφος) και υπογραμμίζει ότι το πλήρωμα δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς μέσω εκπαίδευσης και ότι δεν υπήρχαν διαδικασίες ασφαλείας για τέτοιες καταστάσεις.

Το εκρηκτικό θέμα, μετά από την απόφαση του Εφετείου, είναι ότι ερχόμαστε πάλι στην αρχή και αναρωτιώμαστε δύο πράγματα:

· Τί προκάλεσε το ατύχημα;
· Ποιοί κυβερνητικοί και άλλοι παράγοντες και γιατί κατασκεύασαν ευθύνες για τον πιλότο και τον κυβερνήτη;

Αναφέρουμε ορισμένα στοιχεία που παρουσιάστηκαν για να συμπληρωθεί κάπως καλύτερα η εικόνα, με την επιφύλαξη και για νέα στοιχεία.

Πολιτικός καύσωνας

Ο θάνατος του Κρανιδιώτη είναι ιδιαίτερα θερμό γεγονός από πολιτική σκοπιά. Ήταν ο άνθρωπος ο οποίος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της Κυπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και για την ένταξη της Κύπρου στην Ε.Ε. «πολεμήθηκε ισχυρά και υπόγεια μέσα από το ΥΠΕΞ, από τις κορυφές» όπως ήταν γνωστό πριν από τον θάνατό του και υπογραμμιζόταν συχνά μετά. Συμπτωματικά, ο θάνατός του και η Υπόθεση Οτσαλάν (με όλα τα γνωστά «τυχαία» γεγονότα) άνοιξαν το δρόμο για τον Γιώργο Παπανδρέου να κυριαρχήσει στο Υπουργείο Εξωτερικών χωρίς να υπάρχει κάποιος σημαντικός εσωτερικός παράγοντας στο Υπουργείο για να ελέγχει τα «προσωπικά του στοιχήματα» στο Κυπριακό, Αιγαίο και γενικά στα Ελληνοτουρκικά, κλπ. Ο Κρανιδιώτης συχνά περιγραφόταν ως «παράγοντας συγκράτησης ολισθημάτων και εκτροπών» στα εθνικά θέματα, εμμέσως πλην σαφώς αποδίδοντάς τα στον Υπουργό.
Συνεπώς, το ατύχημα πρέπει να εξεταστεί εξονυχιστικά, κάτι που ίσως να μην έγινε πλήρως σε πρωτόδικο βαθμό. Αρχίζουμε μία εξέταση, με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία, δίνοντας έμφαση σε στοιχεία τα οποία είτε δεν ακούστηκαν είτε δεν έτυχαν σημαντικής προσοχής. Στο μέλλον θα εξεταστεί και με άξονα τις βασικές αρχές πτήσης.


Τα 24 δευτερόλεπτα
Σύμφωνα με τις καταθέσεις διασωθέντων, σημειώθηκαν αναταράξεις λίγα λεπτά πριν από την προσγείωση στο Βουκουρέστι και το αεροσκάφος «έκανε τέσσερεις με πέντες βουτιές». Αυτοί οι «δελφινισμοί» κολλούσαν επιβάτες (που δεν ήταν προσδεδεμένοι) στην οροφή και αμέσως μετά τους έριχναν στο έδαφος. Λόγω της αδράνειας, όταν το αεροσκάφος εκτελεί απότομη κάθοδο, ο επιβάτης τινάζεται στην αντίθετη κατεύθυνση και χτυπάει στην οροφή και όταν κάνει απότομη άνοδο πέφτει στον διάδρομο και αν είναι δεμένος στο κάθισμα, πιέζεται κάτω στη θέση του. Στα 24 δευτερόλεπτα που έγιναν οι δελφινισμοί, σημειώθηκαν και οι επτά θάνατοι, τραπεζάκι σφηνώθηκε στην οροφή και όλα τα αντικείμενα στο αεροσκάφος σκορπίστηκαν.

Σε μελέτη που υπέβαλλε ο κ. Ανδρέας Γ. Παυλίδης, Υποπτέραρχος Μηχανικός ε.α. στη Διεύθυνση Ασφαλείας Πτήσεων της Ολυμπιακής, υπογραμμίζει ότι χρειάζεται να εξεταστεί η περίπτωση να σημειώθηκαν καθοδικά και ανοδικά ρεύματα στην πορεία του Falcon που προκάλεσαν τις ταχύτατες αυξομειώσεις ύψους. Υπολογίζει μάλιστα ότι τις δυνάμεις που δέχθηκε ο Κρανιδιώτης από τις συγκρούσεις του σώματός του με τα τοιχώματα του αεροσκάφους. Ειδικότερα, αν το βάρος του ήταν 80 κιλοπόντ, προσέκρουσε στην οροφή με δύναμη 200 κιλοπόντ και ταχύτητα 8,66 μέτρων ανά δευτερόλεπτο που ισοδυναμεί με κινητική ενέργεια 300 κιλοποντόμετρων. Είναι σαν να έπεσε με το κεφάλι του στο έδαφος από ύψος 3,75 μέτρων (ως τάξη μεγέθους).

Σύμφωνα με την Τελική Έκθεση που έστειλε η Επιθεώρηση Πολιτικής Αεροπορίας της Ρουμανίας, η οποία ερεύνησε τα αιτία του ατυχήματος, συνέβησαν τα εξής (σύμφωνα με την επίσημη μετάφραση στο Υπουργείο Εξωτερικών):

«Οι παράμετροι πτήσης αρχίζουν να έχουν σημαντική μεταβολή πέντε δευτερόλεπτα πριν καταγραφεί ως απενεργοποιημένος ο αυτόματος πιλότος. Κατά τη διάρκεια αυτών των πέντε δευτερολέπτων, οι παράμετροι πτήσης ήσαν:
· [Ενδεικνυόμενη ταχύτητα] IAS 332 κόμβοι
· Υψόμετρο 15134 πόδια μειούμενο στα 14898 πόδια
· [Κινητήρες] N1 ENG = 62% / N1 ENG2 =66% / N1 ENG1=60%
· Τρία έως τέσσερα δευτερόλεπτα πριν από την αποσύνδεση του αυτόματου πιλότου ο οριζόντιος σταθεροποιητής STAB άλλαξε θεση από -0,31 μοίρες σε +0,11 μοίρες βυθίζοντας το ρύγχος του αεροσκάφους.
· Ο μοχλός πηδαλιούχησης είχε κινηθεί από τις 0 μοίρες στην 1,45 μοίρα, φθάνοντας σε θέση 0,72 μοιρών ένα δευτερόλεπτο προτού αποσυνδεθεί ο αυτόματος πιλότος, ταυτόχρονα, η γωνία προνευσης είχε ελαφρά διακύμανση άνω πρόνευσης [pitch] από -2,31 σε 2,23 μοίρες και επέστρεψε στις -2,31 μοιρες, τούτο επιβεβαιώθηκε από την αύξηση της κάθετης επιτάχυνσης στο 1,14 g, κατόπιν μείωση στο 1,05g [επιτάχυνση 1g σημαίνει ότι σε κάθε δευτερόλεπτο η ταχύτητα αυξάνει κατά 9,81 μέτρα ανά δευτερόλεπτο].
· 0,75 του δευτερολέπτου πριν αποσυνδεθεί ο αυτόματος πιλότος, η κάθετη επιτάχυνση μειώθηκε στο 0,79g και στο επόμενο 0,40 του δευτερολέπτου αυξήθηκε ταχύτατα στο 2,54g, ΑΛΛΑ σε αυτή τη χρονική περίοδο ο μοχλός πηδαλιούχησης καταγράφηκε ότι ωθήθηκε από 0,72 της μοίρας σε -3,06 μοίρες.

Οι παράμετροι πτήσης γι’ αυτή την περίοδο είναι συσχετισμένες, εκτός από το τελευταίο δευτερόλεπτο πριν αποσυνδεθεί ο αυτόματος πιλότος, όπου η τάση άνω πρόνευσης του αεροσκάφους δεν είναι δυνατόν να εξηγηθεί με καταγεγραμμένα δεδομένα πηδαλίων πτήσης, σταθεροποιητή και πηδαλίου κλίσης ανόδου-καθόδου σε κάτω πρόνευση. Αφ’ ετέρου, σύμφωνα με τα μετεωρολογικά δεδομένα και τα διαγράμματα του ραντάρ, δεν υπήρξαν εξωτερικά ερεθίσματα όπως αναταράξεις εν αιθρία ή αναταράξεις κύματος δημιουργηθέντος από άλλο αεροσκάφος που θα μπορούσε να εξηγήσει αυτή τη συμπεριφορά του αεροσκάφους.

Η DFDR [Ψηφιακός Καταγραφέας Δεδομένων, στοιχεία του οποίου παραθέτουμε σε άλλο σημείο] δεν μπορούσε να παράσχει επαρκή αποδεικτικά στοιχεία γι’ αυτό το δευτερόλεπτο λόγω του ρυθμού καταγραφής που είναι μία φορά το δευτερόλεπτο για το μοχλό πηδαλιούχησης και μία φορά κάθε δύο δευτερόλεπτα για τον οριζόντιο σταθεροποιητή, αλλά οι FGCs κατέγραψαν στη NVRAM μερικές παραμέτρους πτήσης για 1,5 δευτερόλεπτο πριν αποσυνδεθεί ο αυτόματος πιλότος. Η ανάλυση δεδομένων των FGCs και η εργασία προσομοίωσης θα μπορούσε να εξηγήσει τη συμπεριφορά του αεροσκάφους».


Παραβίαση Κοινοτικής Νομοθεσίας

Η υπεράσπιση υποστηρίζει ότι «το κατηγορητήριο στηρίζεται σε τρεις Εκθέσεις που δεν παρέχουν καμμία αξιοπιστία, είναι ελλιπέστατες και έχουν μία μονομερή διερεύνηση για να δημιουργήσουν ευθύνη στους χειριστές και τους τεχνικούς». Θεμελιώδες (και ισχυρό) στοιχείο της υπερασπιστικής γραμμής είναι ότι έχουμε Εκθέσεις για τον έλεγχο των αιτιών οι οποίες είναι από Επιτροπές που είναι συγκροτημένες κατά παράβαση της κοινοτικής Οδηγίας «EUROPEAN ECONOMIC COMMUNITY DIRECTIVE 94/56 /CE November 21, 1994». Η Οδηγία έπρεπε να είχε τεθεί σε ισχύ το Νοέμβριο του 1996, αλλά τέθηκε στις 3 Μαϊου του 2001 με το Νόμο 2912. Δηλαδή, παρανόμως έγιναν οι έρευνες για τη διερεύνηση των αιτιών του ατυχήματος με σύνθεση και συγκρότηση Επιτροπών ερεύνης η οποία έγινε κατά παράβαση της κοινοτικής Οδηγίας και με συμμετοχή εκπροσώπων των φορέων που εμπλέκονται στο ατύχημα!

Όπως υποστήριξε ο κ. Σταμούλης, η Οδηγία έχει εφαρμογή στα κράτη-μέλη αλλά η Ρουμανία δεν ανήκει στην Ε.Ε. Σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση του Σικάγο και την Οδηγία, αν το ατύχημα έγινε σε τρίτη χώρα η έρευνα θα γινόταν από αξιωματούχους της χώρας. Οι Ρουμάνοι όμως ζήτησαν να συμμετάσχουν στην Επιτροπή Έρευνας και εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι από την Ελλάδα. Το παράδοξο είναι ότι ζήτησαν και έλαβαν μέρος στην Επιτροπή Έρευνας στη Ρουμανία και οι άνθρωποι της Dassault και της Honeywell. Από κοινοτικής πλευράς αυτό ήταν ανεπίτρεπτο και υπογραμμίζει ότι η ελληνική συμμετοχή θα έπρεπε να είναι με ειδικούς που θα ήταν ανεξάρτητοι από την Ολυμπιακή και γενικά κάθε εμπλεκόμενου φορέα ή ότι να αντιμετωπιστεί με επιφύλαξη κάθε Πόρισμα, Έκθεση, κλπ που δεν κάλυπτε τις στοιχειώδεις απαιτήσεις αμεροληψίας που έθετε η Οδηγία.

Το γεγονός ότι το κατηγορητήριο στηρίχθηκε σε Εκθέσεις Επιτροπών που σχηματίστηκαν παράνομα με βάση την Οδηγία, αποτελεί το βασικό στοιχείο που προτάσσει η υπεράσπιση. Πιθανόν να φθάσουμε στο σημείο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο γιατί πέραν του ότι δεν εναρμονίστηκε έγκαιρα με την κοινοτική Οδηγία, «το δικαστήριο ανέχθηκε την παρανομία» και καταδίκασε τον κυβερνήτη πάνω σε ασταθή νομική βάση με τις έρευνες που έγιναν μέχρι τώρα να πρέπει να ακυρωθούν.

Ο κ. Σταμούλης ειδικότερα περιέγραψε τη διαδικασία της έρευνας υπογραμμίζοντας τα μελανά στοιχεία που εντόπισε.

«Ο τότε Υπουργός που έδωσε εντολή στον Αερολιμενάρχη Αθηνών τον κ. Χαραλαμπάκη και σε έναν άλλο υπάλληλο της Ολυμπιακής Αεροπορίας να συμμετάσχουν, τον εξουσιοδότησε κατά παράβαση της κοινοτικής Οδηγίας. Και στην ρουμανική Επιτροπή, κακώς μετέχουν από ελληνικής πλευράς, πρόσωπα τα οποία δεν επιτρέπεται να ασχοληθούν με την έρευνα. Αυτό έγινε κατά παράβαση της Οδηγίας.
Η υπόθεση ήρθε στην Ελλάδα και εξουσιοδοτείται ο κ. Χαραλαμπάκης μία Επιτροπή που μετέχουν άνθρωποι οι οποίοι εξαιρούνταν από την κοινοτική Οδηγία. Οι Ρουμάνοι βγάζουν τον αυτόματο πιλότο και τον στέλνουν στα εργαστήρια της Honeywell για να εξεταστεί η λειτουργία του και κατά πόσο λειτούργησε κανονικά στο ατύχημα. Όλα αυτά είναι τελείως αντίθετα με την Οδηγία.
Όταν προσγειώθηκε το αεροσκάφος στο Βουκουρέστι, πήγε κάποιος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, έβγαλε το μαύρο κουτί και το μετέφερε στον Πρόεδρο της ρουμάνικης Επιτροπής, ο οποίος το μετέφερε στις εγκαταστάσεις της TAROM, όπου ανοίχθηκε το μαύρο κουτί, αλλά δεν κατάφεραν να διαβάσουν τίποτα και με υπόδειξη της Dassault πήγε αρχικά σε ένα εργαστήριο της Γερμανίας και στη συνέχεια σε άλλο εργαστήριο στο Λονδίνο.

Υπάρχει μία καταγραφή ως δήθεν καταγραφή του μαύρου κουτιού, η ύπαρξη της οποίας δεν εξηγείται με κανέναν νόμο της Φυσικής. Αυτό φαίνεται στην Έκθεση της ρουμάνικης Επιτροπής. Οι τιμές g έχουν μικρές διακυμάνσεις και την ώρα UTC 19:15:43 έχει τιμή 1,13. Το επόμενο δευτερόλεπτο είναι 0,79 και στο επόμενο (19:15:45) πετάγεται στα 2,54, ενώ στο αμέσως επόμενο (19:15:46) πέφτει σε αρνητικό -0,79 δηλαδή πτώση 3,33g. Τότε βγαίνει εκτός ο αυτόματος πιλότος. Αυτή η επιβράδυνση τινάζει στην οροφή τον Κρανιδιώτη και τους άλλους. Πώς συμβαίνει το g να παρουσιάσει αυτή την απόκλιση; Ο πιλότος είπε ότι αισθάνθηκε αιφνιδίως μία απότομη βύθιση. Η βύθιση έγινε με εμπλεγμένο τον αυτόματο πιλότο. Δεν είχε αποσυνδεθεί ακόμη.

Ο κανονικός χρόνος αντιδράσεως του πιλότου είναι 2,5 δευτερόλεπτα. Εδώ ευτυχώς, ό πιλότος αντέδρασε σε 1,3 δευτερόλεπτα με αποτέλεσμα ο εμπλεγμένος αυτόματος πιλότος που οδηγεί το αεροσκάφος για συντριβή στο έδαφος, να απεμπλακεί και να συγκρατηθεί από τον πιλότο. Όμως, στην πρώτη βύθιση σκοτώθηκαν όσοι σκοτώθηκαν. Τελικά ο χειριστής κατόρθωσε να χειριστεί το αεροσκάφος μετά από οκτώ δελφινισμούς και να το προσγειώσει. Ένα άλλο περίεργο είναι ότι αν και μπήκε στο FIR της Σόφιας και του Βουκουρεστίου με αίθριο καιρό, μόλις προσγειώθηκε σημειώθηκε καταιγίδα. Οι ερμηνείες που υπάρχουν είναι ότι το αεροσκάφος πρέπει να βρέθηκε σε ηλεκτρομαγνητικό πεδίο ή πεδίο ηλεκτρομαγνητικών παρεμβολών. Το Falcon δεν είχε ασπίδα από ηλεκτρομαγνητικές επιδράσεις».

Αυτό αποτελεί ένα άλλο στοιχείο που πιθανότατα θα μας απασχολήσει. Η ηλεκτρομαγνητική παρεμβολή θα μπορούσε να εξηγήσει τη συμπεριφορά του αεροσκάφους αφού στον Ηλεκτρονικό Πόλεμο γίνονται τέτοιες επιχειρήσεις(EW). Αναφέρθηκε επίσης ότι το Σεπτέμβριο του 1999 υπήρχαν τακτικά δρομολόγια AWACS από Σόφια προς Βελιγράδι και ταυτόχρονα εκτελούνταν τουρκικά αεροναυτικά γυμνάσια στον Εύξεινο Πόντο. Αυτές οι πιθανότητες δεν εξετάστηκαν γιατί το δικαστήριο δεν επέτρεψε την εξέτασή τους.

Επίσης, απορρίφθηκε η πιθανότητα ηλεκτρομαγνητικής παρεμβολής με το αιτιολογικό ότι «οι εντολές στα συστήματα δίνονται ενσύρματα». Αυτό, κατηγορηματικά, δεν ισχύει αφού υπάρχει και η δυνατότητα εξ’ επαγωγής. Άλλωστε ο ηλεκτρονικός πόλεμος υπάρχει και διεξάγεται, λόγω της δυνατότητας επηρεασμού των συστηματων χωρίς να υπάρχει ενσύρματη συνδεση.

Τέλος, ο κ. Σταμούλης τόνισε την απώλεια δεδομένων από τον αυτόματο πιλότο όταν στάλθηκε στην κατασκευάστρια εταιρία για να εξεταστεί! Κάθε συσκευή αυτόματου πιλότου έχει δύο ηλεκτρονικούς υπολογιστές που καταγράφουν συχνότερα σε σχέση με το μαύρο κουτί, ειδικότερα ανά 1/20 του δευτερολέπτου και στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του χειριστού. Η κατασκευάστρια Honeywell είπε ότι ... οι εγγραφές έσβησαν κατά λάθος όταν διερευνώνταν στο εργαστήριο και δεν έχουμε τις καταγραφές που θα μπορούσαν πραγματικά να μας φωτίσουν, όπως και η προσομοίωση (simulation) της πτήσης, η οποία, όπως καταγγέλλει η υπεράσπιση, δεν έγινε.
----------
ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ
http://www.aegeantimes.gr/

ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

                                               ΣΤΟΝ   ΑΝΘΡΩΠΟ

    
                     Τον  άνθρωπο  κι  αν  συμπονάς,  εκείνος  δεν  σε  θέλει
                     έχει  η  ψυχή  του  κώνειο  και  η  λαλιά  του  μέλι.
                     Άβυσσο,  τον  φωνάζουνε  τον  ψυχικό  του  κόσμο,
                     μία  σκορπά  χαμόγελα  και  μιά  σκορπά  τον  τρόμο.

                     Χιλιάδες  χρόνους  έζησε  σα  ζώο  στις  σπηλιές,
                     ανάμεσα  σε  τέρατα,  πολέμους  και  φωτιές.
                     Το  στόμα  του  σαν  έμαθε,  τις  λέξεις  να  λαλεί,
                     μέσ'  στο  μυαλό  του  δόξασε…,  χρήμα…,  πολιτική.

                     Τα  κάλπικα  τα  όνειρα  που  πούλαγε  στους  άλλους,
                     εγέννησαν  τους  ήρωες,  μικρούς  μα  και  μεγάλους.
                     Παράλογο  το  θέατρο  που  παίζει  νύχτα - μέρα,
                     εθέριεψε  τους  "άρρωστους",  χάρις  στη  ταμπακιέρα.

                     Με  σύνορα  τον  χώρισε  και  τον  πλανήτη  Γή
                     και  νόμους  και  ψηφίσματα,  έβγαλε  στη  βουλή.
                     Τό  'να  παιδί, "καλό"  παιδί  και  τ'  άλλο  βράσε  ρύζι,
                     και  οι  πολλοί  πιά  ψάχνουνε,  για  νέο  μετερίζι.

                     Το  βιός  μπορεί  να  πήρανε,  μα  τη  ψυχή  σου  όχι,
                     κάνε  τον  πόνο  μουσική  και  τον  καημό  σου  λόγχη.
                     Τον  άνθρωπο  σαν  θα  τον  δείς, μπροστά  σου  με  κανόνι,
                     κάν'  τη  καρδιά  σου  μέγγενη  και  το  μυαλό  σου  ακόνι.



                                                                                Γιώργος   Δουζένης
                                                                        " Ο  γεωργός  του  πνεύματος"   
                                                                                    ΜΑΡΤΙΟΣ  1997                                                                     

                                                                           Από την συλλογή «ΑΝΘΡΩΠΟΣ»