Σάββατο 19 Απριλίου 2014

Ψωροκώσταινα: Κι όμως, υπήρξε πραγματικό πρόσωπο της ελληνικής ιστορίας

Ψωροκώσταινα: Κι όμως, υπήρξε πραγματικό πρόσωπο της ελληνικής ιστορίας


από: http://anekshghta.blogspot.gr/2013/08/blog-post_3638.html

Ψωροκώσταινα: «Δεν έχω τίποτα άλλο από αυτό το ασημένιο δαχτυλίδι κι αυτό το γρόσι. Αυτά τα τιποτένια προσφέρω στο Μεσολόγγι». 
Το όνομα «Ψωροκώσταινα» το χρησιμοποιούμε σήμερα, όταν θέλουμε να περιγράψουμε την ανέχεια και τη φτώχεια και ειδικότερα όταν θέλουμε να καταδείξουμε κάποιον ή κάτι ως τον «φτωχό συγγενή» ενός συνόλου, ή με άλλα λόγια τον «τελευταίο τροχό της αμάξης». Στις μέρες μας, συνήθως χρησιμοποιούμε απαξιωτικά αυτή τη λέξη όταν πρόκειται να στηλιτευθεί μια κακομοιριά, υποχωρητικότητα, ανοργανωσιά, αδυναμία και φτώχια που κάποιοι θεωρούν ότι χαρακτηρίζει την Ελλάδα της νεότερης ιστορίας.

Όμως, η Ψαροκώσταινα ή Ψωροκώσταινα, ήταν ένα υπαρκτό πρόσωπο της νεοελληνικής ιστορίας και μάλιστα μια ηρωική και αξιέπαινη γυναίκα στα χρόνια της Επανάστασης του 1821.

Όταν το 1821 καταστράφηκε η πόλη των Κυδωνιών, της Μικράς Ασίας, μετά από την αποτυχημένη επαναστατική κίνηση που επιχειρήθηκε, ο πληθυσμός της σφάχτηκε και το σύνολό του εγκατέλειψε την όμορφη πόλη με ντόπια ή ψαριανά καράβια.

Στην χαλασιά αυτή κατάφερε να σωθεί η
Πανωραία Χατζηκώστα, μια όμορφη αρχόντισσα με μεγάλη περιουσία. Κατά αγαθή συγκυρία ένας ναύτης τη βοήθησε και μαζί με άλλους την ανέβασαν σ’ ένα καράβι που ξεμπάρκαρε στα Ψαρά.

Τόσο τον άντρα της, τον Κώστα Αϊβαλιώτη, που ήταν πλούσιος έμπορος, όσο και τα παιδιά της, τους έσφαξαν μπρος τα μάτια της οι Τούρκοι. Στα Ψαρά λοιπόν, όπου βρέθηκε (γι’ αυτό ονομάστηκε Ψαροκώσταινα) πάμφτωχη και ολομόναχη, οι συντοπίτες της και κυρίως ο Βενιαμίν ο Λέσβιος (δάσκαλος της Ακαδημίας των Κυδωνιών) την βοήθησαν και την προστάτεψαν.

Η Πανωραία σύντομα άφησε τα Ψαρά και φθάνει στην τότε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, το Ναύπλιο. Εκεί την ακολούθησε κι εγκαταστάθηκε και ο Βενιαμίν ο Λέσβιος. Στην αρχή όλα πήγαιναν καλά, αφού ζούσε από τις υπηρεσίες τις οποίες προσέφερε στον δάσκαλο και φιλόσοφο Βενιαμίν Λέσβιο,* ο οποίος παρέδιδε μαθήματα για να ζήσει.

Τον Αύγουστο του 1824 όμως, ο Βενιαμίν ο Λέσβιος πέθανε από τύφο. Από τότε για την Πανώρια άρχισε ένας δυσβάστακτος αγώνας επιβίωσης. Μόνη και άγνωστη, βγάζει το ψωμί της πότε κάνοντας την αχθοφόρο, πότε την πλύστρα και πότε χάρη στην ελεημοσύνη όσων την συμπονούσαν.

Την περίοδο εκείνη η Επανάσταση δοκιμαζόταν από την επέλαση του Ιμπραήμ, ο οποίος εκτός από τις άλλες καταστροφές άφηνε στο πέρασμά του και εκατοντάδες ορφανά που συγκεντρώνονταν στο Ναύπλιο.

Παρά τα προβλήματά της, η Πανώρια ζήτησε και πήρε υπό την προστασία της παιδιά ορφανά. Για να τα θρέψει περνούσε από σπίτι σε σπίτι και ζητιάνευε. Είχε παραμελήσει σε τέτοιο βαθμό τον εαυτό της, που τα αλητάκια της παραλίας την πείραζαν και την φώναζαν Ψωροκώσταινα.

Το 1826 έγινε έρανος** στο Ναύπλιο για να βοηθήσουν το μαχόμενο Μεσολόγγι. Έτσι μια Κυριακή, στήθηκε στη κεντρική πλατεία ένα τραπέζι και οι υπεύθυνοι του εράνου ζητούσαν από τους καταστραμμένους, πεινασμένους και χαροκαμένους Έλληνες να βάλουν πάλι το χέρι στην τσέπη για να βοηθήσουν τους μαχητές και τους αποκλεισμένους του Μεσολογγίου.

Αλλά λόγω της φτώχιας και της εξαθλίωσης κανείς δεν πλησίαζε το τραπέζι. Όλων τα σπίτια δύσκολα τα έφερναν πέρα. Τότε η φτωχότερη όλων, η χήρα Χατζηκώσταινα, η Πανωραία, έβγαλε το ασημένιο δαχτυλίδι που φορούσε στο δάχτυλό της και ένα γρόσι που είχε στην τσέπη της και τα ακούμπησε στο τραπέζι της ερανικής επιτροπής, λέγοντας «Δεν έχω τίποτα άλλο από αυτό το ασημένιο δαχτυλίδι κι αυτό το γρόσι. Αυτά τα τιποτένια προσφέρω στο Μεσολόγγι».

Ύστερα απ’ αυτή την απρόσμενη χειρονομία, κάποιος από το πλήθος φώναξε: «Για δείτε, η πλύστρα η Ψωροκώσταινα πρώτη πρόσφερε τον οβολό της» κι αμέσως το φιλότιμο πήρε και έδωσε. Άρχισαν να αποθέτουν στο τραπέζι του εράνου λίρες, γρόσια και ασημικά. Αυτή ήταν η εξέλιξη της φτωχής προσφοράς της πλύστρας Χατζηκώσταινας, που από εκείνη τη στιγμή απαθανατίστηκε «επίσημα» πλέον, με το παρανόμι «Ψωροκώσταινα».

Η πλύστρα Πανωραία όμως, δεν έδινε μόνο μαθήματα πατριωτισμού, αλλά και ανθρωπιάς, καθώς το ελάχιστο εισόδημά της το μοιραζόταν με ορφανά παιδιά αγωνιστών. Όταν μάλιστα ο Καποδίστριας ίδρυσε ορφανοτροφείο, προσφέρθηκε – γριά πια και με σαλεμένο τον νου από τον πόνο και τις στερήσεις – να πλένει τα ρούχα των ορφανών χωρίς καμιά αμοιβή.

Και εκεί που άρχισε να χαίρεται για τα «παιδιά της» που είχαν βρει ρούχα και φαγητό, λίγους μόλις μήνες μετά τη λειτουργία του ιδρύματος η Πανώρια πέθανε. Οι επίσημοι δεν την τίμησαν. Την τίμησαν όμως με τον καλύτερο τρόπο τα παιδιά του ορφανοτροφείου, τα οποία μέσα σε λυγμούς την συνόδευσαν ως την τελευταία της κατοικία.

Για το πώς η Ψωροκώσταινα έγινε «σύμβολο» υπάρχει και μια άλλη εκδοχή, η οποία μάλλον οφείλεται στην αγάπη που έτρεφε ο απλός κόσμος για την Πανώρια. Σύμφωνα με αυτήν, η Ψωροκώσταινα, όπως την έλεγαν λόγω της φτώχειας της, ήταν σύζυγος αγωνιστή. Δεν είχε καμία βοήθεια από πουθενά και ζητιάνευε στους δρόμους του Ναυπλίου. Κάποια στιγμή την είδε ο Καποδίστριας και της έδωσε κάτι. Τότε εκείνη, κατανοώντας το οικονομικό αδιέξοδο της χώρας, έδωσε στον κυβερνήτη όσα χρήματα είχε συγκεντρώσει. Ο Καποδίστριας συγκινήθηκε από τη χειρονομία και έδωσε εντολή να συνταξιοδοτηθεί.

Γιατί όμως έγινε πανελλήνια γνωστό το παρατσούκλι της Πανωραίας; Στην εποχή του Καποδίστρια σε μια συνεδρίαση της Συνέλευσης, κάποιος παρομοίασε το Ελληνικό Δημόσιο με την Ψωροκώσταινα.

Ο συσχετισμός «άρεσε» και κάθε φορά που αναφερόντουσαν στο θέμα του Δημοσίου το ονόμαζαν «Ψωροκώσταινα». Λίγο αργότερα όταν ανέλαβαν την εξουσία οι Βαυαροί και διέλυσαν τα άτακτα στρατιωτικά τμήματα των αγωνιστών της Επανάστασης του 1821, η φράση «τι να περιμένει κανείς από την Ψωροκώσταινα;» πέρασε στην ιστορία.

Οι αγωνιστές αποκαλούσαν την αντιβασιλεία ειρωνικά «Ψωροκώσταινα» και οι Βαυαροί από την πλευρά τους όταν ήθελαν να απαντήσουν σε όσους ζητούσαν τη βοήθεια του κράτους για να συντηρηθούν έλεγαν περιφρονητικά: «Όλοι από την Ψωροκώσταινα ζητούν να ζήσουν». Το παρατσούκλι το οποίο απέδιδε την άθλια οικονομική κατάσταση της χώρας, από τότε και έως τις ημέρες μας αναφέρεται συχνά.

Μάλιστα το 1942, κατά τη συνεδρίαση της πρώτης Βουλής κάποιος βουλευτής χαρακτήρισε και πάλι την Ελλάδα Ψωροκώσταινα. Όλοι είχαν αποδεχθεί πλέον τον χαρακτηρισμό. Έναν περιφρονητικό χαρακτηρισμό ο οποίος έγινε αποδεκτός και στη σημερινή πολιτική ορολογία.

Ο Μουφτής αμαύρωσε τον Επιτάφιο, βρήκε ευκαιρία για προπαγάνδα υπέρ του κατοχικού καθεστώτος

Ο Μουφτής αμαύρωσε τον Επιτάφιο, βρήκε ευκαιρία για προπαγάνδα υπέρ του κατοχικού καθεστώτος

Ο Μουφτής αμαύρωσε τον Επιτάφιο, βρήκε ευκαιρία για προπαγάνδα υπέρ του κατοχικού καθεστώτος

από: http://mignatiou.com/2014/04/o-mouftis-amavrose-ton-epitafio-vrike-efkeria-gia-politiki-propaganda/




April 18, 2014 5:24 pm Category: ΚυπροςΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ Leave a comment A+ / A-
Του Αριστείδη Βικέτου
Τον  Επιτάφιο στην κατεχόμενη Αμμόχωστο εκμεταλλεύτηκε ο ιμάμης για να μιλήσει για «Τουρκική Δημοκρατία της Βορείου Κύπρου», στην παρουσία της Ευρωπαίας Επιτρόπου, Ανδρούλας Βασιλείου, του Αμερικανού πρέσβη, Τζον Κένιγκ, της αναπληρώτριας ειδικής αντιπροσώπου του γ.γ. του ΟΗΕ Λίζας Μπάντεχαϊμ, ξένων διπλωματών, του πρώην προέδρου Γιώργου Βασιλείου και των ηγετών ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ, Αβέρωφ Νεοφύτου και Ανδρου Κυπριανού.
Στην ομιλία του ο ιμάμης είπε  ότι η Κύπρος είναι ένα πανέμορφο νησί και οι δύο κοινότητες που ζουν σε αυτό μπορούν να μοιραστούν τα πάντα.
Πιστεύω, είπε, ότι οι θρησκευτικοί ηγέτες στην Κύπρο μπορούν να κάνουν ότι είναι αναγκαίο ώστε να βοηθήσουν στις προσπάθειες για εξεύρεση λύσης. Και στις δύο πλευρές, πρόσθεσε, υπάρχουν ηγέτες με καλή καρδιά.
Ο Μητροπολίτης Κωνσταντίας Αμμοχώστου Βασίλειος στην ομιλία του τόνισε την εκκλησιαστική σημασία του γεγονότος. Επεσήμανε  ότι δεν πρέπει να αγνοηθεί η βούληση του λαού που έδωσε μαζικά το παρών του, σημειώνοντας ότι «όλοι κουβαλούμε αναμνήσεις του παρελθόντος». Μίλησε για ένα «θαύμα που φάνταζε αδύνατο, πριν λίγο καιρό». Το περιεχόμενο της θυσίας του Χριστού δεν είναι άλλο από την καταλλαγή, την συμφιλίωση μας με τον Θεό και τους συνανθρώπους μας, τόνισε.
Όλη η ακολουθία έγινε σε ατμόσφαιρα πνευματικής ανάτασης και κατάνυξης και πολλοί Αμμοχωστιανοί εύχονταν να έλθει σύντομα η μέρα της επιστροφής στην πόλη τους.
Η ακολουθία του Επιταφίου τελέστηκε για πρώτη φορά μετά το 1957. Τον Επιτάφιο προσκύνησαν ευλαβικά πάνω από τέσσερις χιλιάδες Ελληνοκύπριοι, που μετέβησαν στην Αμμόχωστο από τις ελεύθερες περιοχές . Ρίγη συγκίνησης σκόρπισε με την μελωδική φωνή του ο τελευταίος ιεροψάλτης του ναού, ο 80χρονος Ανδρέας Τσαγκαράς. Επίσης, έψαλαν ιεροψάλτες της Μητρόπολης Κωνσταντίας ενώ τα εγκώμια έψαλε η μεικτή χορωδία του Δήμου Αμμοχώστου.
Ο δήμαρχος Αλέξης Γαλανός ευχαρίστησε όλους , που με την παρουσία τους έστειλαν ένα μεγάλο μήνυμα.
Ο λαός, είπε, θέλει επανένωση και λύση του Κυπριακού και το κλειδί, πρόσθεσε, είναι η Αμμόχωστος. «Ελπίζω του χρόνου η επιστροφή να γίνει πραγματικότητα και να ζήσουμε ειρηνικά», τόνισε. Επίσης, ευχαρίστησε τον Τουρκοκύπριο συνάδελφό του Οκτάϊ Καγιάλπ, ο οποίος ήταν εντός του ναού.
Συγκινητική στιγμή ήταν η παράδοση του κλειδιού του ναού από τον εκπρόσωπο του παράνομου Πανεπιστημίου Eastern University Ουμίτ Ινατσί στον Μητροπολίτη Βασίλειο. Ο κόσμος επιδοκίμασε την χειρονομία με θερμό χειροκρότημα. Η περιφορά του Επιταφίου, ο οποίος ήταν στολισμένος με λευκά κρίνα και τριαντάφυλλα  έγινε στον χώρο πέριξ του ναού.
Ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ Α. Νεοφύτου ανέφερε ότι  η ακολουθία αποτελεί μονοπάτι της λύτρωσης για την ανάσταση της Κύπρου. Ωστόσο, παρατήρησε ότι η σημερινή ακολουθία  δεν αποτελεί τη λύση του Κυπριακού. Ο κ. Νεοφύτου συγκινημένος είπε ότι για πρώτη φορά επισκέφθηκε την Αμμόχωστο. Εξάλλου, ο γ.γ. του ΑΚΕΛ Α. Κυπριανού εξέφρασε συγκίνηση που βρέθηκε στον ιερό ναό και μίλησε για συμβολικό χαρακτήρα της ακολουθίας με στόχο την επανένωση της Κύπρου.
Ο Αρης Βικέτος είναι ο ανταποκριτής του Αθηναϊκού Πρακτορείου στη Λευκωσία

ΕΠΤΑ ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΣΦΑΓΕΙΩ : Μαζικός αποκεφαλισμός 7 αιχμαλώτων Σύριων φαντάρων στο ΙDLEB – Εικόνες ΣΟΚ

Σάββατο, Απριλίου 19, 2014

ΕΠΤΑ ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΣΦΑΓΕΙΩ : Μαζικός αποκεφαλισμός 7 αιχμαλώτων Σύριων φαντάρων στο ΙDLEB – Εικόνες ΣΟΚ


*Απομακρύνετε παιδιά και ευπαθείς από την οθόνη, αν δείτε τις εικόνες!

1

Τα εσφαγμένα αρνία της συριακής αποκάλυψης στραγγίζουν το αίμα τους βασανιστικά στάλα τη στάλα στον εφησυχασμένο ατομικισμό και καλούν σ΄Ανάσταση Πνευματική.Εισίν ώδε.

Μ.Παρασκευή Πορφύρης Δ Σταφυλά Π


Ανατριχιαστικές φωτογραφίες από τη νέα μαζική σφαγή νεαρών αμούστακων Σύριων στρατιωτών από ισλαμιστές στο Ιdleb.Πρόκειται για ένα νέο εξωφρενικό έγκλημα πολέμου κατά αιχμαλώτων που παραβιάζει και κονιορτοποιεί το Διεθνές Δίκαιο.
Την σοκαριστική αποκάλυψη πραγματοποοιεί το ειδησεογραφικό alhadathnews.net στις 18/04/13.Το υλικό προέρχεται και από βίντεο που αναρτήθηκε σε φιλοτζιχαντιστικό site.Η τελετουργική σφαγή έγινε στο χωριό Brive Idlib.Σφαγιάστηκαν εν ψυχρώ 7 νεαρά παιδιά του Συριακού στρατού.Σειρά ανέκδοτων φωτογραφιών αναρτήθηκε σε fb και twitter σε λογαριασμούς του FSA και των εξτρεμιστών. 
Σύμφωνα με μια πηγή οι τρομοκράτες αιχμαλώτισαν τους 7 φαντάρους.Τους σκότωσαν,τους αποκεφάλισαν και διαπόμπευσαν δημοσίως τις ακέφαλες σωρούς στους δρόμους των χωριών προς παραδειγματισμό. 
Από τη μέθη του αίματος οι δήμιοι ήταν ασυγκράτητοι.Τεμάχισαν τα σώματα με αιχμηρά αντικείμενα για να μην είναι δυνατή η ταυτοποίηση των θυμάτων ενώ έστησαν γλέντι παραφροσύνης για να γιορτάσουν το γεγονός.Στη συνέχεια εμπαίζουν και παίζουν με τα κεφάλια τα καρφώνουν σε σίδερα και τα περιγελούν τα μπουκώνουν με φαγητό.Μικρά παιδιά τα επιδεικνύουν στην κάμερα.Το σαρδόνιο και σαρκαστικό γέλιο τους είναι ενδεικτικό της παραφροσύνης που την είπαν επανάσταση. 
Το βίντεο με τα ακέφαλα σώματα που είναι διάτρητα από σφαίρες δηλωτικό του μένους των δολοφόνων δεν αντέχεται να το βαστάξει ανθρώπινη ψυχή.Στο Ιdleb εκεί που μαρτύρησαν οι επίσκοποι. 
Τα εσφαγμένα αρνία της συριακής αποκάλυψης στραγγίζουν το αίμα τους βασανιστικά στάλα τη στάλα στον εφησυχασμένο ατομικισμό και καλούν σ΄Ανάσταση Πνευματική.Εισίν ώδε. 
ΠΡΟΣΟΧΗ Ακολουθούν εικόνες ΦΡΙΚΗΣ 
Όποιος θέλει μπορεί να τις δει πατώντας στους από κάτω συνδέσμους ΜΕ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΕΥΘΥΝΗ 
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 2
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 3
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 4
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 5
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 6 
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 7 
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 8
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 9
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 10
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 11
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 12
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 13
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 14
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 15
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ 16 

triklopodia.gr


http://lithosfotos.blogspot.gr/2014/04/7-dleb.html

Παρασκευή 18 Απριλίου 2014

ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΟΥΗΔΙΑ

ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΟΥΗΔΙΑ

από:    http://www.toxwni.gr/ellada/item/7270-kraigi-agonias-gia-tin-ellada-apo-ti-souidia 
22 προσωπικότητες του πολιτισμού και των γραμμάτων συνυπογράφουν ένα κείμενο - έκκληση σωτηρίας για την Ελλάδα η οποία δημοσιεύθηκε στη σουηδική εφημερίδα Dagens Nyheter. 

Στο κείμενο εκφράζεται η έντονη αγωνία για την τραγική κατάσταση στην οποία έχουν φέρει την Ελλάδα οι μνημονιακές πολιτικές...

Μεταξύ άλλων, το κείμενο υπογράφουν ο νομπελίστας ποιητής κ. Tomas Tranströmer, ο διεθνούς φήμης καθηγητής ιατρικής Sven Britton, ο πρώην Πρόεδρος του Διεθνούς PEN και μέλος της σουηδικής ακαδημίας κ. Per Wästberg, το μέλος της σουηδικής ακαδημίας κ. Jesper Svenbro, η πασίγνωστη τραγουδίστρια κα Arja Saijonmaa κ.α. επιφανείς Σουηδοί, γνωστοί και μη στο ελληνικό κοινό. Από την ελληνική παροικία το κείμενο προσυπογράφουν οι: κ. Θόδωρος Καλλιφατίδης,κ. Άρης Φιορέτος, κα Αλεξάνδρα Πασχαλίδου και κ. Ανδρέας Μπούκας.
Η πρωτοβουλία για την έκκληση όπως και οι ενέργειες δημοσίευσης της στον τύπο ανήκουν στην κα Kajsa Ekis Ekman (δημοσιογράφο και συγγραφέα).

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ:
Έκκληση για την Ελλάδα:
Η Ελλάδα είναι σήμερα σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση. Η ανεργία βρίσκεται σε σχεδόν στο 30 τοις εκατό και για τους νέους στο 65 τοις εκατό. Η φτώχεια έχει αυξηθεί δραματικά . Οι περικοπές πλήττουν σκληρά τους απλούς Έλληνες πολίτες. Η κατάσταση στα σχολεία, στα νοσοκομεία, στην περίθαλψη και στην φροντίδα επιδεινώνεται. Οι νέοι μεταναστεύουν μαζικά .
Η Σουηδία έχει μια ιστορία αλληλεγγύης προςτην Ελλάδα. Από τις ενέργειες και δράσεις του Ερυθρού Σταυρούκατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής ως την μεγαλειώδη αλληλεγγύη του σουηδικού λαού κατά τη διάρκεια της δικτατορίας 1967-1973.
Κατά τη διάρκεια της τωρινής κρίσης, η αλληλεγγύη «λάμπει» με την απουσία της. Από πολλούς Σουηδούς πολιτικούς έχει μάλλον ακουστεί το αντίθετο. Μαζί με πολλά μέσα μαζικής ενημέρωσης, έχουν συμμετάσχει στο να καταχρεωθεί η χώρα. Κατηγορούν τον ελληνικό λαό και σε ορισμένες περιπτώσεις επαναλαμβάνουν, καθαρές παρανοήσεις σχετικά με τους ισχύοντες όρους εργασίας και της συνταξιοδότησή τους.
Θα εργαστούμε για δημιουργηθεί ένα σουηδικό δίκτυο αλληλεγγύης προς την Ελλάδα. Το δίκτυο αυτό πρέπει να είναι ανεξάρτητο και να καλοδέχεται όποιον θέλει να παρακολουθήσει την κατάσταση και να εργαστεί για να την αλλάξει.
Τι χρειάζεται;
Φυσικά, προτρέπουμε στους πάντες να στηρίξουν τα λαϊκά στρώματα οικονομικά, για παράδειγμα, ενισχύοντας τα Παιδικά Χωριά SOS που φροντίζουν παιδιά των οποίων οι γονείς αδυνατούν πλέον να τους προσφέρουν το φαγητό που χρειάζονται ή ενισχύοντας εράνους για νοσοκομειακό και ιατροφαρμακευτικό υλικό ή άλλες δράσεις βοήθειας που φτάνουν στον ελληνικό λαό.

Αλλά κυρίως απαιτούμε η Σουηδία να υψώσει τη φωνή της ενάντια στην πολιτική των περικοπών που επιβάλλεται στη χώρα από τη λεγόμενη τρόικα ( ΕΕ , ΕΚΤ και ΔΝΤ). Η πολιτική αυτή επιδεινώνει την κατάσταση της Ελλάδας.Το χρέος της ανέρχεται σε περίπου 170 τοις εκατό του ΑΕΠ. Το να αξιώνουν στην περίπτωση αυτή η χώρα να συνεχίσει να καταβάλει τόκους, ενώ η οικονομία συρρικνώνεται, είναι εξωπραγματικό. Αυτό οδηγεί στην επιδείνωση της κατάστασης. Τα μέτρα αντί να ανακουφίσουν, επιτυγχάνουν το αντίθετο: να είναι αδύνατο για τη χώρα να σταθεί στα πόδια της.

Τα δάνεια έκτακτης ανάγκης, που η τρόικα δίνει στην Ελλάδα έχουν αποκληθεί πακέτα διάσωσης ή λιτότητας. Στην πραγματικότητα είναι έντοκα δάνεια. Πολλοί από τους δανειστές έχουν τη δυνατότητα να δανείζονται με επιτόκιο 1 τοις εκατό και στη συνέχεια να δανείζουν τα χρήματα στην Ελλάδα με επιτόκιο που κυμαίνεται μεταξύ 3 και 5 τοις εκατό. Με αυτό τον τρόπο θα συνεχίζουν να κερδίζουν χρήματα από την κρίση της χώρας, ενώ η Ελλάδα δεν έχει πλέον την οικονομική δυνατότητα να συντηρήσει το δημόσιο τομέα της και ο λαός της γονάτισε (σσ: απ' την κρίση και το οικονομικό βάρος).
Στο βωμό της κρίσης θυσιάζεται η κοινωνική πρόνοια και απειλείται η δημοκρατία.

Η τρόικα και η ελληνική κυβέρνηση δεν σταματήσαν μόνο το δημοψήφισμα για την πολιτική λιτότητας. Για ένα χρονικό διάστημα τοποθετήθηκε ο διευθυντής Τράπεζας της Ελλάδας στη θέση του πρωθυπουργού δίχως να επιτραπεί στο λαό να εκφράσει τη γνώμη του. Ως επακόλουθο της πολιτικής λιτότητας της τρόικας έκλεισε η κρατική τηλεόραση και το ραδιόφωνο.

Οι πολιτική λιτότητας συνέβαλλε επίσης στην αύξηση του ρατσισμού, με την αύξηση του νεοναζιστικού κόμματος που επιρρίπτει την ευθύνη για την κρίση στους μετανάστες. Ο ρατσισμός δεν είναι ένα νέο φαινόμενο, είτε πρόκειται για την Ελλάδα είτε για την Ευρώπη. Αλλά η ιστορία μας δίδαξε ότι ο ρατσισμός ,οι περικοπές και η ύφεση είναι ένας πολύ επικίνδυνος συνδυασμός. Η πρόσφατη δολοφονία του Έλληνα ράπερ Παύλου Φύσσα είναι μόνο ένα παράδειγμα.

Προφανώς οι Έλληνες πολιτικοί φέρουν ένα μέρος της ευθύνης για την οικονομική κατάσταση της χώρας.

Αλλά για να μπορέσει η Ελλάδα να επιζήσει και η οικονομία της να ανακάμψει πρέπει η πολιτική της λιτότητας να καταργηθεί.

Το χρέος πρέπει να μειωθεί και να γίνει επαναδιαπραγμάτευση.Το ΔΝΤ δημοσίευσε μια έκθεση τον περασμένο Ιούνιο στην οποία αναγνωρίζει ότι τρόπος που μεταχειρίστηκε την Ελλάδα ήταν ένα λάθος. Στην έκθεση αυτή, έκθεση χώρας αριθ.13/156 αναφέρεται ότι η επαναδιαπραγμάτευση του χρέους έπρεπε να είχε γίνει νωρίτερα και ότι οι προβλέψεις για την ανάπτυξη ήταν πολύ αισιόδοξες με δεδομένο το τεράστιο δημόσιο χρέοςτης χώρας. «Η επαναδιαπραγμάτευση του χρέους θα ήταν η καλύτερη επιλογή ήδη εξ αρχής», γράφει το ΔΝΤ .
Προτρέπουμε τη σουηδική κυβέρνηση να υψώσει τη φωνή της για τη δημοκρατία , την αλληλεγγύη και την κοινωνική πρόνοια. Η πολιτική λιτότητας για την Ελλάδα πρέπει να σταματήσει πριν να είναι πολύ αργά.
Per Wästberg, συγγραφέας , μέλος της Σουηδικής Ακαδημίας , ο πρώην Πρόεδρος του Διεθνούς PEN
Mikael Wiehe, τραγουδιστής (τραγούδια διαμαρτυρίας)
Tomas Tranströmer, ποιητής
Jesper Svenbro, φιλόλογος , μέλος της Σουηδικής Ακαδημίας
Jan Henrik Swahn, συγγραφέας
Jan Stolpe, μεταφραστής
Arja Saijonmaa , τραγουδίστρια και ακτιβίστρια σε ανθρωπιστικά θέματα.
Lars Rydbeck, Αναπληρωτής Καθηγητής στη φιλολογία της Καινής Διαθήκης Σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Lund.
Mats Rosengren, καθηγητής της ρητορικής , Πανεπιστήμιο του Södertörn
Αλεξάνδρα Πασχαλίδου, συγγραφέας και παρουσιάστρια προγραμμάτων ΤV
Lennart Palm, ιστορικός στο Πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ
Behrang Miri, μουσικός και ηθοποιός
Elisabeth Marjanović Cronvall, σκηνοθέτης και παραγωγός
Azar Mahloujian, συγγραφέας
Krister Kumlin, Πρέσβης της Σουηδίας στην Αθήνα 1993-1997
Θόδωρος Καλλιφατίδης, συγγραφέας
Άρης Φιορέτος, συγγραφέας
Kajsa Ekis Ekman , δημοσιογράφος και συγγραφέας
Peter Curman, ποιητής
Lars Göran Carlson, σκηνοθέτης και ηθοποιός
Sven Britton , καθηγητής και γιατρός
Ανδρέας Μπούκας , ερευνητής και ιδρυτής του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού Σουηδίας

Εδώ το κείμενο από την σουηδική εφημερίδα:

GREKLANDS KRIS

”Åtstramningspolitiken måste stoppas innan det är för sent”

Publicerad 2013-10-17 00:40
από: http://www.dn.se/debatt/atstramningspolitiken-maste-stoppas-innan-det-ar-for-sent/
Upprop för Grekland. EU:s sparkrav på det krisdrabbade Grekland förvärrar situationen i ett land där arbetslöshet och fattigdom redan breder ut sig. Sverige har en historia av solidaritet med Grekland, och nu är tid att höja rösten och visa solidaritet, skriver 22 representanter för kultur och samhälle.
Grekland befinner sig i dag i en mycket svår situation. Arbetslösheten ligger på nära 30 procent, för ungdomar på 65 procent. Fattigdomen har ökat kraftigt. Nedskärningarna drabbar vanliga greker hårt. Skolor, sjukhus, vård och omsorg försämras. Ungdomar emigrerar i massor.
Sverige har en historia av solidaritet med Grekland. Från Röda Korsets insatser under den nazistiska ockupationen till den enorma solidariteten från svenska folket under diktaturen 1967–1973.
Under dagens kris har solidariteten lyst med sin frånvaro. Från många svenska politiker har i stället motsatta tankegångar hörts. Tillsammans med flera medier har de deltagit i skuldbeläggandet av landet. Man skyller på det grekiska folket och upprepar i vissa fall rena missförstånd om deras arbetsvillkor och pensionsålder.
Vi kommer att arbeta för att bilda ett svenskt nätverk för solidaritet med Grekland. Nätverket ska vara partipolitiskt obundet och välkomnar alla som vill uppmärksamma situationen och arbeta för att förändra den.
Vad är det då som behövs?
Naturligtvis uppmanar vi alla att stödja befolkningen ekonomiskt, till exempel genom bidrag till SOS Barnbyar som tar hand om de barn föräldrarna inte längre kan mätta, eller till de sjukhusinsamlingar som går till läkemedel och sjukvård eller andra insamlingar som når det grekiska folket.
Men främst kräver vi att Sverige höjer rösten emot den sparpolitik som nu påtvingas landet från den så kallade trojkan (EU, ECB och IMF). Den politiken förvärrar bara Greklands situation. Skulden ligger i dag på runt 170 procent av BNP. Att i detta läge kräva att landet ska fortsätta betala räntor, samtidigt som ekonomin krymper, är orimligt. Det kommer bara att leda till att situationen förvärras. I stället för att lindra gör åtgärderna det motsatta: det blir omöjligt för landet att komma på fötter.
De nödlån som trojkan ger Grekland har kallats räddningspaket eller sparpaket. I själva verket är det lån mot ränta. Många långivare har kunnat låna till en ränta på 1 procent och sedan lånat vidare pengar till Grekland mot en ränta på mellan 3 och 5 procent. På så sätt fortsätter man att tjäna pengar på landets kris, alltmedan Grekland inte längre har råd att underhålla sin offentliga sektor och befolkningen går på knä.
Krisen offrar välfärden och hotar demokratin. Trojkan och den grekiska regeringen stoppade inte bara förslaget om en folkomröstning om åtstramningspolitiken. Under en tid tillsattes dessutom en riksbankchef som premiärminister utan att folket fick säga sitt. Som en följd av trojkans åtstramningspolitik stängdes det statliga tv- och radiobolaget.
Åtstramningspolitiken har också bidragit till ökad rasism då det nynazistiska partiet växer genom att skylla krisen på invandrarna. Rasism är inget nytt fenomen vare sig i Grekland eller i Europa. Men historien visar oss att rasism, nedskärningar och depression är en farlig kombination. Mordet på den grekiske rapparen Pavlos Fyssas är bara ett exempel.
Självfallet bär grekiska politiker ett eget ansvar för det finansiella läge landet hamnat i. Men för att Grekland ska kunna leva och ekonomin ska kunna återhämta sig måste sparpolitiken upphöra. Skulden måste skrivas ned och omförhandlas. IMF publicerade en rapport i juni där man erkände att hanteringen av Grekland hade varit ett misstag. I rapporten, IMF Country Report No. 13/156, står att omförhandling av skulden borde ha skett tidigare och att tillväxtprognoserna varit för optimistiska med tanke på landets stora statsskuld. ”Att förhandla om skulden hade varit det bästa alternativet från början”, skriver IMF.
Vi uppmanar svenska regeringen att höja rösten för demokrati, välfärd och solidaritet. Åtstramningspolitiken måste stoppas innan det är för sent.



Πέμπτη 17 Απριλίου 2014

Το νέο «μυστικό όπλο» της ΕΛ.ΑΣ.

Το νέο «μυστικό όπλο» της ΕΛ.ΑΣ.


από: http://www.hellas-now.com/2014/04/blog-post_5160.html
17/4/14
elas-lyste.blogspot.jpg
Σε 45 ημέρες οι σαρωτές πινακίδων οχημάτων αναγνώρισαν 3.244.817 πινακίδες και εντόπισαν 3.340 ύποπτα οχήματα Σε 45 ημέρες οι σαρωτές πινακίδων οχημάτων αναγνώρισαν 3.244.817 πινακίδες και εντόπισαν 3.340 ύποπτα οχήματα

H ΕΛΑΣ εξαρθρώνει συμμορίες κακοποιών και εντοπίζει εκατοντάδες κλεμμένα αυτοκίνητα με ένα νέο «μυστικό όπλο»! Πρόκειται για έναν ειδικό σαρωτή των «ύποπτων» πινακίδων που έχει τοποθετηθεί τις τελευταίες ημέρες σε 30 περιπολικά και εντοπίζει μαζικά αυτοκίνητα που έχουν κλαπεί και τα οποία πολλές φορες χρησιμοποιούνται για την οργανωση εγκληματικών επιθέσεων ή άλλων ένοπλων ενεργειών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε περίπου 1,5 μήνα το σύστημα έχει εντοπίσει περισσότερα από 3.300 αυτοκίνητα που
φαίνεται ότι απασχολούσαν τις ελληνικές διωκτικές αρχες.

Το Σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης Πινακίδων Απασχολούντων Οχημάτων (Αutomatic Number Plate Recognition - ANPR), όπως ονομάζεται, αποκτήθηκε μετά από πολυετείς διαδικασίες, έναντι 1.749.115 ευρω, από ιταλική εταιρεία με έδρα την Γένοβα. Τέτοιου είδους σαρωτές έχουν τοποθετηθεί ήδη σε 20 περιπολικά στην Αθήνα, σε πέντε στη Θεσσαλονίκη και σε άλλα πέντε στα Ιωάννινα. Επιπλέον, έχουν δημιουργηθεί-χωρίς να δημοσιοποιηθεί οτιδήποτε- τρία επιχειρησιακά κέντρα στις τρείς αυτές πόλεις.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ηγεσίας της ΕΛΑΣ, το σύστημα χρησιμοποιείται σε περιπολικά κοντά στα διόδια, σε δύο-τρία σημεία των δρόμων Αντιρρίου-Ιωαννίνων, Θεσσαλονίκης- Ευζώνων, τους οποίους χρησιμοποιούν συνήθως οι λαθρέμποροι, αλλά και σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας (λεωφόρο Κηφισίας, Σταδίου, Βασ. Σοφίας κλπ).

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, περιπολικά με τέτοιου είδους σαρωτές θα κινούνται κοντά στην Βουλή, στο Μέγαρο Μαξίμου, στις πρεσβείες των ΗΠΑ και του Ισραήλ κ.λπ, προκειμένου να αποφευχθεί οποιαδήποτε ένοπλη επίθεση. Ακόμη η ΕΛΑΣ σκόπευε να αγοράσει 10 φορητές συσκευές υποστήριξης περιπολίας, όμως αυτή η προμήθεια ματαιώθηκε λόγω λειτουργικών προβλημάτων.

Το σύστημα αυτό έχει τη δυνατότητα «ανάγνωσης» πινακίδων μέχρι και 15.000 οχημάτων την ώρα τα οποία διέρχονται από κάποιον δρόμο και μπορεί να ελέγξει ταυτόχρονα μέχρι και τρείς λωρίδες κυκλοφορίας. Ανιχνεύει και «αναγνωρίζει» πινακίδες ακόμη κι αν τα οχήματα τρέχουν με ταχύτητες 160-170 χιλιομέτρων την ώρα, καθώς και όταν, βεβαίως, είναι παρκαρισμένα. 

Συνδέεται, ακόμη, ηλεκτρονικά με την βάση δεδομένων κλεμμένων οχημάτων και πινακιδων που έχει δημιουργήσει η ΕΛΑΣ, όπου κάθε χρόνο καταχωρίζονται περίπου 20.000 οχήματα.

Στην περίπτωση που εντοπίζονται κάποιες πινακίδες που φέρεται να έχουν κλαπεί ή να ανήκουν σε κλεμμένο όχημα, το σύστημα σημαίνει συναγερμό, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα φωτογράφησης του υπόπτου ΙΧ, φορτηγού ή μοτοσυκλέτας. Έτσι, ειδοποιείται το επιχειρησιακό κέντρο της ΕΛΑΣ και ζητείται η συνδρομή και άλλων αστυνομικών προκειμένου να ακινητοποιηθούν τα οχήματα με ύποπτες πινακίδες στις οποίες πιθανόν επιβαίνουν κακοποιοί!

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΑΣ σε διάρκεια περίπου 45 ημερών χρήσης των σαρωτών αναγνωρίσθηκαν 3.244.817 πινακίδες, ειδοποίηθηκαν τα πληρώματα των περιπολικών 3.340 φορές για απασχολούντα οχήματα και εντοπίστηκαν 629 κλεμμένα οχήματα.
- See more at: http://www.hellas-now.com/2014/04/blog-post_5160.html#sthash.N7USgo69.dpuf

ΜΑ ΤΑ ΕΓΩ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ...

ΜΑ ΤΑ ΕΓΩ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ...

Τι σου είναι ο χρόνος φίλε μου,
πως τρέχει κάποιες ώρες
και σε χτυπούν με ασύλληπτη
ταχύτητα οι μπόρες.

Και πως θολώνει ο ουρανός,
στη γή το γκρίζο χρώμα
εξουσιάζει αδιάντροπα
κάθε ψυχή και σώμα.

Να προσπαθεί το είναι σου
με όλες τις δυνάμεις,
σκέψη τρανή, μα και σωστή
να βρεί για να συνδράμεις.

Να βοηθήσεις για καλό
το ξακουσμένο γένος,
που έρμαιο κατάντησε
εις των εχθρών το μένος.

Βλέπεις ολούθε, ολόγυρα,
να κυβερνά η διχόνοια,
μα... τα εγώ του καθενός
πώς φέρνουν την ομόνοια?

Ευχές..., κατάρες.., τριγυρνούν
στων Δαναών τις στράτες,
πάλι ζυγός απάνθρωπος
στου Έλληνα τις πλάτες.

Άν δε νοήσει ο λαός,
πως πρέπει ενωμένος
ν' αγωνιστεί για το καλό...,
θα ζήσει σκλαβωμένος!

Γιώργος Δουζένης
21/11/2013
Συλλογή  "ΑΝΘΡΩΠΟΣ"

Η πείνα είναι ανθρώπινο δημιούργημα


Η πείνα είναι ανθρώπινο δημιούργημα

by M ignatiou
Του Πανίκου Παναγιώτου
Ενας στους οκτώ ανθρώπους του πλανήτη υποφέρει από χρόνιο υποσιτισμό, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών. Η Αφρική αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα. Σε μια άλλη έκθεση όμως της Παγκόσμιας Τράπεζας αναφέρεται ότι ο κόσμος χάνει ή σπαταλάει το 25%-33% των τροφίμων που παράγει ετησίως για κατανάλωση, ένα τεράστιο ποσοστό που θα μπορούσε να καλύψει το χάσμα μεταξύ υποσιτισμού και επαρκούς διατροφής σε πολλές χώρες.
«Το ποσοστό των τροφίμων που σπαταλιούνται παγκοσμίως είναι ντροπιαστικό», δήλωσε ο πρόεδρός της, Τζιμ Γιονγκ Κιμ, προσθέτοντας ότι «εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πηγαίνουν για ύπνο νηστικοί κάθε βράδυ και όμως εκατομμύρια τόνοι τροφίμων καταλήγουν στο σκουπιδοτενεκέ ή χαλάνε πριν φτάσουν στην αγορά».
Σε περιοχές όπου ο υποσιτισμός είναι ενδημικός, όπως σε Αφρική και Νότια Ασία, η σπατάλη αντιστοιχεί σε 400-500 χαμένες θερμίδες κατ' άτομο ημερησίως. Στον ανεπτυγμένο κόσμο σπαταλούνται πολύ περισσότερες θερμίδες, από 750 μέχρι 1.500.
Στη Βόρεια Αμερική, το 61% των απωλειών εντοπίζεται στο στάδιο της κατανάλωσης, για παράδειγμα τρόφιμα που αγοράζονται και αφήνονται να σαπίσουν στα ψυγεία. Ανάμεσα στις λύσεις που προτείνουν αρμόδιοι φορείς, που ενδεχομένως θα περιόριζαν τη σπατάλη, περιλαμβάνονται: η αλλαγή των τεχνικών αγροτικής παραγωγής, οι επενδύσεις στις μεταφορές, η αποθήκευση των τροφίμων, προγράμματα συγκέντρωσης εναπομεινάντων τροφίμων από εστιατόρια και ξενοδοχεία και διάθεσής τους σε φτωχές και άστεγες οικογένειες, καθώς και η αλλαγή συμπεριφοράς καταναλωτών και εμπόρων.
Η παγκόσμια επισιτιστική κρίση επιδεινώνεται ακόμη περισσότερο εξαιτίας της οικονομικής ύφεσης. Άλλωστε, η πείνα δεν είναι φυσικό φαινόμενο, ούτε κατάρα, αλλά το αποτέλεσμα συγκεκριμένων, ζημιογόνων πολιτικών επιλογών και πρακτικών.
Την ίδια στιγμή, κερδοσκοπικά συμφέροντα κρατών και πολυεθνικών γέμισαν τα χωράφια με μεταλλαγμένα και τα γεωργικά προϊόντα με δηλητήρια, προβάλλοντας τον ισχυρισμό ότι έτσι δήθεν θα σώσουν τον πλανήτη από την πείνα. Ανήκουν στο ίδιο σινάφι με αυτούς που προκαλούν ασθένειες και εμποδίζουν αποτελεσματικές θεραπευτικές αγωγές για να πουλάνε φάρμακα.
Η πείνα λοιπόν είναι ανθρώπινο δημιούργημα και αναδεικνύει την αιώνια πάλη ανάμεσα στο καλό και το κακό.
ΠΗΓΗ: www.philenews.com

H βραχοσκεπή Σεϊντί κοντά στην Αλίαρτο φιλοξένησε Homo Sapiens

H βραχοσκεπή Σεϊντί κοντά στην Αλίαρτο φιλοξένησε Homo Sapiens

από: http://ellinondiktyo.hellinon.net/?p=541
Της Γιωτας Συκκα    http://news.kathimerini.gr/
Το Σεϊντί στη διεθνή βιβλιογραφία αναφέρεται ως σπήλαιο. Ομως είναι μια βραχοσκεπή με μικρό βάθος. Το ασβεστολιθικό πέτρωμά του, διαβρωμένο από τις χιλιετίες και τα νερά της βροχής, θεωρείται εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς, όσο για τον θόλο του με τις εγχάρακτες αλλοιώσεις, είναι μια επιπλέον όμορφη εικόνα στα μάτια του επισκέπτη που φτάνει ώς εκεί.
ΚΆΠΟΙΟΙ …ΔΙΚΑΙΏΝΟΝΤΑΙ 
Οι ανασκαφές που διενεργήθηκαν στα μέσα του περασμένου αιώνα έφεραν στο φως παλαιολιθικά κατάλοιπα και πλειστοκαινική πανίδα μεγάλων θηλαστικών, ενώ στα κατώτερα στρώματα της βραχοσκεπής λιθοτεχνίες από πυριτόλιθο, ίχνη φωτιάς, οστά και δόντια θηλαστικών, υπολείμματα οστράκων, ακόμη και κατάλοιπα διατροφής των ενοίκων του·ορισμένα από αυτά μάλιστα χρονολογούνται 30.000 πριν.
Ο Πάρις Βαρβαρούσης (με μελέτες, δημοσιεύσεις και θητεία στα Πανεπιστήμια Αθηνών και του Μονάχου) στο βιβλίο του «Σεϊντί, παλαιολιθική κατοίκηση στη Βοιωτία» (εκδ. Παπαζήση) φωτίζει αυτή τη βραχοσκεπή που βρίσκεται δίπλα στην εθνική οδό Θήβας
- Λιβαδειάς, τρία μόλις χιλιόμετρα ανατολικά της Αλιάρτου.
Σε 166 σελίδες παρουσιάζει τις ανασκαφικές έρευνες των Γερμανών αρχαιολόγων Rudolf Stampfuss και Elisabeth Schmid, που πραγματοποιήθηκαν περίπου στα μέσα του περασμένου αιώνα στο Σεϊντί και βεβαίωσαν κατοίκηση από την Ανώτερη Παλαιολιθική. Με τρόπο γλαφυρό αλλά ταυτόχρονα επιστημονικό, όπως σημειώνει εύστοχα η προϊσταμένη της Θ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Αλεξάνδρα Χαραμή. Μια χρήσιμη έκδοση για κάθε αναγνώστη που επιθυμεί να μάθει για τον προϊστορικό πολιτισμό της Βοιωτίας και ιδιαίτερα της Αλιάρτου.
Η αποκάλυψη της συγκεκριμένης βραχοσκεπής θεωρείται θεμελιώδους σημασίας, γιατί, όπως σημειώνει ο συγγραφέας, άλλαξε ουσιαστικά τον χάρτη της Ελλάδας, που εμφανιζόταν μέχρι τότε χωρίς αποτύπωση παλαιολιθικών θέσεων. Στον αναγνώστη (αν και απουσιάζουν οι εντυπωσιακές φωτογραφίες) δίνει κάθε πληροφορία για τον προϊστορικό πολιτισμό της Βοιωτίας κατά την εποχή του λίθου, λεπτομέρειες για αντιπροσωπευτικά ευρήματα, τα οποία αποκαλύπτουν τον τρόπο ζωής και τις συνθήκες διαβίωσης των προϊστορικών κατοίκων.
Ο κ. Βαρβαρούσης κάνει λόγο για το «εγχείρημα Σεϊντί», αναφέρεται στα συμπεράσματα των αρχαιολόγων και τα πρώτα δείγματα παλαιολιθικής ζωής στην Ελλάδα, αφού μέχρι τότε, στον χάρτη διασποράς των ευρημάτων παλαιολιθικής περιόδου στην Ευρώπη, το νότιο τμήμα των Βαλκανίων, η χώρα μας, «εμφανιζόταν ως λευκό σημείο». Η Γαλλίδα καθηγήτρια Catherine Perlès υποστήριξε πως στη θέση αυτή της Βοιωτίας αποκαλύφθηκε το 1941 από τον R. Stampfuss για πρώτη φορά στην Ελλάδα μια στρωματογραφική ακολουθία της Ανώτερης Παλαιολιθικής. «Αλλά θα έπρεπε να περιμένουμε μέχρι τη δεκαετία του ’60 για να αρχίσουν οι συστηματικές έρευνες…».
Ο Aυστριακός Josef Fischer έχει υπογραμμίσει πως στο Σεϊντί οφείλεται το πρώτο ανασκαφικό υλικό Παλαιολιθικής εποχής στην Ελλάδα, ενώ ο Καναδός αρχαιολόγος Nicolas Rolland έγραψε ότι η βραχοσκεπή αυτή έχει «συμβολική σημασία λόγω της πρωτογενούς γνώσης που πρόσφεραν τα πολιτισμικά του ευρήματα στην προϊστορική αρχαιολογία». Εποχές δύσκολες, αφού όπως έχει σημειώσει και η καθηγήτρια Γεωργία Κουρτέση-Φιλιππάκη (Πανεπιστήμιο Αθηνών), αυτή η σύντομη ανασκαφή που έγινε κατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής «θα μπορούσε να δώσει κάποια ώθηση στη διερεύνηση της Παλαιολιθικής στην Ελλάδα, αν οι συγκυρίες δεν ήταν τόσο δύσκολες».
Τα αρχαιολογικά ευρήματα μαρτυρούν εγκατάσταση στην περιοχή ανθρώπων από την εποχή των παγετώνων.
Αν για τις νεότερες περιόδους το Σεϊντί υπήρξε στρατηγικό πέρασμα, οι σημειώσεις της Elisabeth Schmid μάς τονίζουν πως αποτέλεσε σταθμό για τους κυνηγούς τροφοσυλλέκτες. Μην ξεχνάμε όμως ότι από εκεί περνούσαν οι θρησκευτικές πομπές μέσω Θήβας και Λιβαδειάς, για συμβουλευθούν το Μαντείο στους Δελφούς. Σήμερα, κατά τον συγγραφέα της έκδοσης, θα μπορούσε «να αποτελέσει έναν νέο εκπαιδευτικό και τουριστικό σταθμό». «Η βεβαίωση ότι η βραχοσκεπή φιλοξένησε ανθρώπους του είδους Homo Sapiens προκαλεί όχι μόνο το επιστημονικό ενδιαφέρον αλλά και του ευρύτερου κοινού». Το πολιτισμικό προϊόν Σεϊντί, πιστεύει ο Π. Βαρβαρούσης, είναι πολλαπλά αξιοποιήσιμο. Προσφέρει νέο εκπαιδευτικό υλικό, αλλά θα μπορούσε να αποτελέσει και αφετηρία ανάδειξης του τοπικού προϊστορικού πολιτισμού, σε συνδυασμό με άλλους αρχαιολογικούς σταθμούς της περιοχής.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ  ΠΑΛΑΙΌΤΕΡΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Από την Νότα Κυμοθόη
από: http://www.hellinon.net/HellinikiGlossa.htm
Στις αρχές της Κρητιδικής περιόδου, πριν από 140.000.000 χρόνια, αναδύθηκε μέσα από τη θάλασσα η Πελαγονική Οροσειρά, που πήρε το όνομά της από την Πελαγονία της Δ. Μακεδονίας. ’ρχιζε από την Ήπειρο και συνέχιζε στην Δ. Μακεδονία, τον Όλυμπο, την Μαγνησία, την Εύβοια, τις Β. Σποράδες, την Αττική, τις Κυκλάδες, την Σάμο, την Ικαρία, μέρος των Δωδεκανήσων και την Μικρά Ασία. Έτσι στην ασύλληπτη αυτή χρονική περίοδο σχηματίστηκε ο πρώτος Ελληνικός χώρος σαν μια τεράστια οξεία γωνία.
http://durabond.ca/gdouridas/blank.gifΣτα έγκατα αυτoύ του πρώτου Ελληνικού χώρου υπήρχαν δυο βαθειές υποθαλάσσιες τάφροι, η "αύλαξ της Πίνδου" και η "Ιόνιος αύλαξ" που χωρίζονταν από ένα ψηλό τείχος το "ύβωμα του Γαβρόβου". Η αποσάθρωση των ορεινών όγκων μετά από ραγδαίες βροχές, τα όστρακα των θαλασσίων ζώων καθώς και όλα τα κελύφη των μικροοργανισμών κατακάθιζαν σαν ιζήματα στους πυθμένες αυτών των τάφρων ώσπου ξαφνικά σημειώνουν μια νέα κοσμογονική αναστάτωση. Γύρω στα 35.000.000 χρόνια μια ανοδική ώθηση των πυθμένων, σχηματίζει την επιβλητική οροσειρά της Πίνδου. Την ίδια εποχή η πανίσχυρη αυτή πυθμενική άνοδος ευθύνεται για τη δημιουργία των ’λπεων, των Πυρηναίων και των Ιμαλάϊων κι από τα γαλάζια βάθη της θάλασσας αναδύεται η Αιγαιίς. Είναι μια ενιαία και αδιαίρετη ξηρά που ορίζει τον Ελληνικό χώρο από το Ιόνιο πέλαγος έως την Μικρά Ασία και τις νότιες ακτές της Κρήτης. Μια περίοδος κατάφυτη όπου μετακινούνται μεγαθήρια σπονδυλωτά (Πικέρμι Αττικής Δεινοθήρια ύψους 4 μέτρων, ανασκαφές 1912)
http://durabond.ca/gdouridas/blank.gifΓια μερικά εκατομμύρια χρόνια διαρκεί μια περίοδος μεταμορφώσεων και κατακερματισμού της Αιγαιίδος, κατά την οποία καταποντισμοί μεγάλων τμημάτων ξηράς και εισόρμηση της θάλασσας μέσα στη γη δημιουργεί εσωτερικές μεγάλες λίμνες. Η μεγαλύτερη λίμνη σχηματίζεται στο σημερινό Κρητικό Πέλαγος και μικρότερες βόρεια κι ανατολικά των Σποράδων και ανατολικά της Εύβοιας. Πριν από 18.000.000 χρόνια ψηλές οροσειρές έκλειναν αυτές τις λίμνες, όπως της κεντρικής Θεσσαλίας και της Λοκρίδας. Η Αιγαιίς αποτελεί το λίκνο των Ελλήνων, των πρώτων ανθρώπων της γης, οι οποίοι ζούσαν σε σπήλαια γύρω από τις λίμνες (σπήλαια περιοχής Γλά, σπήλαιο Σεϊντή Θηβών ευρήματα 12.000 χρόνια π.χ., σπήλαιο Πετραλώνων Χαλκιδικής όπου βρέθηκε κρανίο γυναίκας περιόδου 75.000 χρόνια π.Χ., και σπήλαιο Φράγχθι Αργολίδας όπου βρέθηκε ανθρώπινος σκελετός 7.630 χρόνων π.Χ. και στη λεκάνη της Θεσσαλίας όπου βρέθηκαν εργαλεία 100.000 χρόνια π.Χ.) και σε πολλούς άλλους λιμναίους οικισμούς σε βορειότερα σημεία της Ελλάδος. Η ανθρώπινη κνήμη 11.000.000 ετών π.Χ. που βρέθηκε από τον ανθρωπολόγο ’ρη Πουλιανό στα Τρίγλια Μακεδονίας αποδεικνύει την ύπαρξη ανθρώπου σε ένα τόσο μακρινό χρονικό παρελθόν.
http://durabond.ca/gdouridas/blank.gifΗ θάλασσα όμως προχωρούσε μέσα στη γη της Αιγαιίδας λόγω των πολλών ρηγμάτων από σεισμούς με σπουδαιότερο αυτόν του ηφαιστείου της Ελλάδας που ξεκινάει 26.000.000 χρόνια π.Χ. στην παλιότερη νησίδα με κέντρο έκρηξης τη Σαντορίνη και πριν 12.000.000 χρόνια π.Χ. χωρίζονται τα νησιά του Ιονίου από το τμήμα της Ήλιδας, της Αχαΐας και της Λακωνίας κι ανατολικά δημιουργείται ο Αιγαίος ποταμός. Ένας όγκος υδάτων από τη διάβρωση της Ποντιοκασπίας και της Προποντίδας που συγκέντρωνε τα νερά του Αξιού, Στρυμώνα και Έβρου και σιγά -σιγά δημιουργούνται τα νησιά του Αιγαίου. Όμως για 2.000.000 χρόνια συνεχίζουν να γίνονται σημαντικές γεωλογικές ανακατατάξεις κι έχει αρχίσει αργά- αργά η περίοδος των ψυχρών και θερμών εποχών με αλλεπάλληλες καταβυθίσεις, κατακλυσμούς και εισχώρηση της θάλασσας μέσα στη στεριά.
http://durabond.ca/gdouridas/blank.gifΠερί το 26.000 χρόνια π.Χ. έχουμε τον κατακλυσμό του Ωγύγου (Ωγυγία είναι η Βοιωτία ) ακολουθεί ο κατακλυσμός του Δαρδάνου και του Δευκαλίωνος το 12.000 π.Χ., οι μνήμες των οποίων διασώζονται στο έπος του Γιλγάμου και στη Γένεση ως κατακλυσμός του Νώε.
http://durabond.ca/gdouridas/blank.gifΟι άνθρωποι για να γλιτώσουν μπήκαν σε κοίλωμα ξύλων που επέπλεαν πάνω από τα νερά, δηλαδή μπήκαν μέσα σε ληνό. Ο ληνός αυτός μπορεί να ήταν το πατητήρι που πατούσαν τα σταφύλια, μπορεί να ήταν η σκάφη που έπιναν τα ζώα νερό, μπορεί να ήταν και απλώς μια γούρνα ξύλου, αλλά κι ένα πλεούμενο σκάφος εκείνης της εποχής, ένας ληνός. Αυτοί οι άνθρωποι που γλίτωσαν από τον κατακλυσμό, γλίτωσαν γιατί είχαν προστασία μέσα στο ληνό και βγήκαν σώοι όταν αποσύρθηκαν τα νερά.
http://durabond.ca/gdouridas/blank.gifΈτσι εξηγείται και το όνομα Έλ-ληνες, αυτοί που ελαύνουν από το ληνό, που έρχονται από εκεί. Όσο για τον όρο "Προσέληνοι" και "Προσεληναίοι" δηλώνει καθαρά την μετακίνηση από τον ληνό, δηλαδή αυτοί που βγήκαν έξω από το ληνό, από τη σκάφη, από το πλεούμενο που τους γλίτωσε. Αναφορές υπάρχουν για τον όρο "Προσέληνες" σε Αριστοτέλη, Νόννο, Στ. Βυζάντιο, Απ. Ρόδιος, διότι μαρτυρούσαν ακόμα στις ημέρες τους την αλήθεια, για την πραγματική ονομασία των Ελλήνων.
http://durabond.ca/gdouridas/blank.gifΑλλά η Ελληνική γλώσσα τι ηλικίας είναι; Από τον πλούτο των γλωσσικών λημμάτων που έχει αποδεικνύεται πανάρχαια. Αν δούμε το πρόγραμμα "Μουσαίος" του Θησαυρού της Ελληνικής Γλώσσης, εκδόσεως του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας των Η.Π.Α., στις αρχές του 1990 περιείχε 70.000.000 γλωσσικά λήμματα και με την ολοκλήρωσή του θα περιέχει τουλάχιστον 150.000.000 γλωσσικά λήμματα. Απλά αναρωτιέμαι. Ο χρόνος των 4.000 ετών που κάποιοι λένε πως έχει ηλικία η γλώσσα μας ήταν αρκετός για έναν τέτοιο πλούτο γλωσσικών λημμάτων; Όχι! Διότι η Ελληνική γλώσσα έχει την απόλυτη σαφήνεια και την ακρίβεια της γεωμετρίας που απαιτούν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Η Ελληνική γλώσσα είναι η μητέρα όλων των υπολοίπων γλωσσών, οι οποίες είναι απλώς διάλεκτοί της, γι' αυτό και δεν μπορούν τα Ελληνικά να μεταφραστούν με ακρίβεια σε καμιά άλλη γλώσσα. Διότι αν θέλουμε να επικοινωνήσουμε ηλεκτρονικά με έναν υπολογιστή και του γράψουμε το Αγγλικό ρήμα "write", αυτός δεν θα καταλάβει τι ακριβώς εννοούμε με τη μια αυτή λέξη. Διότι "write" στα Αγγλικά σημαίνει γράφω, γράφεις, γράφουμε, γράφετε, γράφουν και γράφειν. Ενώ αν γράψουμε στα Ελληνικά το ρήμα "γράφω" αντιλαμβανόμαστε αμέσως όλοι πως εννοούμε ΓΡΑΦΩ και μόνον αυτό, τίποτα άλλο. Είμαστε ακριβείς. Αυτή είναι η Ελληνική γλώσσα: ακριβής, ευκρινής και σαφής. Διότι ο Ελληνικός πολιτισμός είναι καθαρά πολιτισμός του Λόγου. Αν πάρουμε να συγκρίνουμε τα Λατινικά με τα Ελληνικά, θα δούμε πως η Αρχαία Ελληνική γλώσσα έχει τριπλάσιους ρηματικούς τύπους σε ένα ομαλό ρήμα της, απ' όσους διαθέτει κι έχει η Λατινική. Αυτό σημαίνει πως έχει η Ελληνική γλώσσα τριπλάσια ακρίβεια αποδόσεως ενός νοήματος, απ' αυτήν που διαθέτει η Λατινική γλώσσα. Αν δε αναφερθούμε στην "Διαλεκτική" θα δούμε πως είναι η τέχνη του "διαλέγεσθε βάσει λογικής" και η λογική είναι μία και μοναδική σε όλο τον κόσμο. Στηρίζεται στις αρχές της Νόησης, στην αρχή της Ταυτότητος, στην αρχή έλλειψης Αντιφάσεων, στην αρχή του Τρίτου Αποκλείσεως και στην αρχή του Αποχρώντος Λόγου. Ο διαλεκτικός δεν είναι προκατειλημμένος. Σέβεται τις απόψεις του άλλου, ελέγχει τις έννοιες που χρησιμοποιούνται στον διάλογο με τον συνομιλητή του και συζητεί, δεν κουβεντιάζει. Μέρος της συζήτησης είναι η ελεγκτική και η μαιευτική μέθοδος σύμφωνα με τον Σωκράτη και τον μαθητή του Πλάτωνα που κατάφερε να την κάνει αυτή τη μέθοδο επιστήμη. Η σύγκριση λοιπόν με τις σύγχρονες γλώσσες στο θέμα "ακρίβεια απόδοσης νοήματος" δίνει απογοητευτικά αποτελέσματα. Αυτό σημαίνει πως η Ελληνική γλώσσα δεν μεταφράζεται ακριβώς και σαφώς κι ευκρινώς σε καμιά άλλη γλώσσα του κόσμου μας, διότι το αληθινό της νόημα δεν μπορεί να αποδοθεί. Κι όταν λέω Ελληνική γλώσσα εννοώ όλο το εύρος της απ' αρχής έως σήμερα και ως σύνολο της Αρχαίας Ελληνικής η οποία έως τις ημέρες μας κατακρεουργήθηκε εγκληματικά σε τούτο τον ιερό τόπο, από όσους είχαν κι έχουν στα χέρια τους το θέμα "παιδεία".
http://durabond.ca/gdouridas/blank.gifΣτις Λατινικές σελίδες κυριαρχεί η λέξη "res" ενώ στις Ελληνικές σελίδες η λέξη "Λόγος". Η Λατινική είναι γλώσσα των πραγμάτων κι όχι του Λόγου όπως η Ελληνική.
http://durabond.ca/gdouridas/blank.gifΕυρήματα Ελληνικής γραφής, όπως λένε οι "ειδικοί" για να πείσουν υποστηρίζοντας "άλλα" υπάρχουν θαμμένα μέσα στα έγκατα της γης και κάποια ελάχιστα βρέθηκαν. Έχουμε ευρεθέντα θραύσματα, όπως αυτό το ηλικίας 6.000 ετών π.Χ. που βρέθηκε στα Γιούρα Αλοννήσου από τον Αδαμάντιο Σάμψων με τα Ελληνικά γράμματα Α,Δ,Υ., ακόμα την πινακίδα του Δισπηλιού με γραφή από το 5.250 π.Χ. Αλλά το πιο σπάνιο εύρημα είναι το μέγα κληροδότημα της Ελληνικής Γλώσσας, το οποίο κανείς δεν μπορεί μήτε να αμφισβητήσει, αλλά μήτε να υποστηρίξει πως προέρχεται από κάποιο άλλο γλωσσικό ιδίωμα ή μόρφωμα. Η Ελληνική γλώσσα υπάρχει με τα περισσότερα γλωσσικά λήμματα. Ιδού! Ας την μελετήσουν οι ειδικοί από το ΄Αλφα της ως το Ωμέγα της, ας την συγκρίνουν με όποια άλλη γλώσσα κι ας βγάλουν τα συμπεράσματά τους, για το ποια δημιουργήθηκε πρώτη κι από που
http://durabond.ca/gdouridas/blank.gifΜου δόθηκε κληρονομιά η Ελληνική γλώσσα ως μητρική μου γλώσσα, καθώς και όλος ο Ελληνικός πολιτισμός! Πιστεύω πως η Ελληνική Γραφή συνυπήρχε με την Εικονογραφική και Συλλαβογραφική Γραφή, όπως στις ημέρες μας συνυπάρχει η Αλφαβητική Γραφή με την Εικονογραφική Γραφή κάποιων Υπηρεσιών ( της Τροχαίας ας πούμε).
http://durabond.ca/gdouridas/blank.gifΕίμαι υπερήφανη που είμαι Ελληνίδα και οι διάλογοι του Πλάτωνος ήταν για μένα η καλύτερη προπόνηση για το πλησίασμα αυτής της αλήθειας, διότι ο Πλάτων είναι ο μεγαλύτερος Δάσκαλος της Ανθρωπότητας. Λόγος σημαίνει: έναρθρος λόγος, προφορικός, γραπτός, λέξη, απόφθεγμα, απόκριση μαντείου, γνωμικό, ρητό, παροιμία, φήμη, σκέψη, λογική, λογισμός, παγκόσμιος νομοτέλεια, μελέτη, μαθηματική σχέση, αιτία και τον Υιό του Θεού.
http://durabond.ca/gdouridas/blank.gifΕμείς θέλουμε να στρέψουμε τον κόσμο να καταλάβει πως η γνώση είναι δύναμη κι αυτή η δύναμη αποκτιέται με την ανάγνωση των γραπτών κειμένων, των Ελληνικών βιβλίων. Το διάβασμα βιβλίων είναι μια συνήθεια και ο Αριστοτέλης ήταν σε όλη του τη ζωή ένας ακούραστος αναγνώστης γι' αυτό δικαίως ονομάστηκε "Νους". Η συνεχής μόρφωση αποτελεί παιδεία και η Ελληνική παιδεία είναι η διαμόρφωση του ανθρώπου. Αυτή η διαμόρφωση επιτυγχάνεται από το πολίτευμα, την κοινωνία, την οικογένεια, την λογοτεχνία, την θρησκεία και την φιλοσοφία κι όλα αυτά μορφοποιούν, δηλαδή μορφώνουν τον άνθρωπο σε ’νθρωπο όταν έχει κατά νου το ρητό "γηράσκω αεί διδασκόμενος".
" Φάος ρυέντης εσύ κι εγώ μια κυανή Περεηφικόλα "
στιχ. από το "Ερώ" της Ν. Κυμοθόη