Δευτέρα 16 Ιουνίου 2014

Τέλος στὴν διακίνησιν προϊόντων ἀπ΄ εὐθείας ἀπὸ παραγωγούς! ΝΟΜΟΣ 4264/2014

Τέλος στὴν διακίνησιν προϊόντων ἀπ΄ εὐθείας ἀπὸ παραγωγούς!

 
 
 
 
 
 
2 Votes

Τέλος στὴν διακίνησιν προϊόντων ἀπ΄ εὐθείας ἀπὸ παραγωγούς!3Ἔχει ξεκινήσει ἡ ἱστορία ἀπὸ τὴν ἀπαγόρευσιν διατηρήσεως σπόρων, ἀπὸ τὴν ἐπίσημον εἴσοδον τῶν μεταλλαγμένων στὴν «Ἡνωμένη Εὐρώπη», διὰ χειρὸς «ἑλληνικῆς κυβερνήσεως», ἀπὸ τὴν ἀπαγόρευσιν συλλογῆς βοτάνων, ἀπὸ τὴν ὑπερφολόγησιν τῶν γεωργικῶν ἐκτάσεων, ἀπὸ τὴν ὑπερφορολόγησιν τῶν παραγωγῶν, ἀλλὰ καὶ κάθε ἐλευθέρου ἐπαγγελματία καὶ τώρα φθάνει ἡ στιγμὴ τῆς ἀπαγορεύσεως τῆς διακινήσεως ἀγαθῶν ἀπ΄  εὐθείας ἀπὸ τοὺς παραγωγούς. 
Αὐτὸ σημαίνει, σὲ ἁπλᾶ ἑλληνικά, πὼς ἐὰν ἐγὼ θέλῳ, ποὺ θέλω, νὰ ἀγοράσῳ τὸ λαδάκι μου ἀπὸ τὸν φίλο μου τὸν Χί, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ!!!
Πρέπει νὰ πάῳ στὸν ἐνδιάμεσον, στὸν ἔμπορο, στὸν συσκευαστή…
Καί ποιός θά εἶναι αὐτός, ἐφ΄ ὅσον σκοπεύουν νά καταργήσουν καί τά ἐλαιοτριβεῖα, ἀλλά καί τήν λαϊκή ἀγορά;
Τό βρήκατε;
Ναί.. .Οἱ πολυεθνικές… Τέλος!!
Κι ἐμεῖς ἀκόμη ἀσχολούμεθα μὲ τὸ πῶς θὰ στριμωχθοῦμε μέσα στοὺς πολλούς, πρὸ κειμένου νὰ μὴν πεθάνουμε σήμερα ἀπὸ πείνα, ἀλλὰ …αὔριο!!!
Ἄσε ποὺ ἔχει καὶ …ποδόσφαιρο… Ἔ;
Ὅμως εἶναι καὶ κάτι ἄλλο…
Σὲ λίγο δὲν θὰ ὑπάρχη ἐνδιαφέρον ἀγορᾶς ἀπὸ τὸν ἀγρότη, διότι δὲν θὰ ὑπάρχη τὸ ἀναγκαῖον νόμισμα…
Τί λέω;
Γιὰ νὰ δοῦμε…

Απαγόρευση υπαίθριου λιανικού εμπορίου για τους αγρότες. Και τι μας νοιάζει εμάς;

-  Αφού έτσι κι αλλιώς θα τα πουλάμε και θα τα αγοράζουμε στη ζούλα … !
Ά βρε κουτοπόνηρε Έλληνα … ποτέ δεν θα βάλεις μυαλό.
Κι όμως μας νοιάζει και μας κόβει!
Υπαίθριο εμπόριο νοείται η πώληση σε ακάλυπτο χώρο, δημόσιο, ιδιωτικό, δημοτικό κλπ, ο οποίος δεν αποτελεί επαγγελματική στέγη. Υπαίθριο εμπόριο δηλαδή ασκεί ο αγρότης που έχει βάλει μερικά τελάρα με ζαρζαβατικά στην άκρη του χωραφιού του, ο πλανόδιος μανάβης, ψαράς κλπ…
Επίσης υπαίθριο εμπόριο είναι και το να πάς μερικά προϊόντα στο σπίτι κάποιου πελάτη που στα ζήτησε. Πχ όταν σου λέει ο άλλος φέρε μου 5 κιλά μέλι, ή έρχεται σε εσένα να τα πάρει ο ίδιος, αυτό θεωρείται υπαίθριο εμπόριο και πλέον απαγορεύεται! Είσαι παράνομος! Διώκεσαι!
Ουσιαστικά μεθόδευσαν ένα τρόπο να απαγορεύσουν στον παραγωγό να πωλεί τα προϊόντα του λιανικώς! Δε ρώτησαν κανέναν, δεν έκαναν καμία δημόσια διαβούλευση, δε μας εξήγησαν τους λόγους (σιγά μας δώσουν σημασία) απλά έτσι «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» … φερμπότεν! Ούγκ!
Γιατί όμως οι κυβερνόντες θέσπισαν τέτοιο νόμο; Γιατί έκοψαν από τον αγρότη αυτή την σταγόνα αίματος;
Όπως καταλαβαίνετε για να απαγορεύσουν το υπαίθριο λιανικό εμπόριο, αυτό σε κάτι ενοχλεί ή σε κάτι εμποδίζει! Για να γίνει αντιληπτός ο πιθανός σκοπός της απαγόρευσής του, θα πρέπει να δούμε το θέμα στην ολότητά του και όχι τμηματικά. Ζούμε σε πονηρές εποχές και θα πρέπει να έχουμε το νού μας!
Το θέμα λοιπόν είναι πονηρό, και εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο προσπαθειών που κάνουν οι κυβερνήσεις για να εντάξουν τον κοσμάκη (φυσικά για το καλό του) στην Νέα Τάξη Πραγμάτων. Αν μόλις άρχισες να ψυλλιάζεσαι ότι πίσω από αυτή την απαγόρευση, καλά κρυμμένη στη σκιά, βρίσκεται η Monsanto και άλλες αδελφές της, με κατάλαβες πολύ καλά.
Πλέον ο αγρότης μπορεί να πουλά τα προϊόντα του είτε χονδρική στις λαχαναγορές, είτε λιανική στις λαϊκές αγορές, που σε λίγο βασική προϋπόθεση για να γίνονται δεκτά τα προϊόντα του από το εμπορικό σύστημα, θα είναι οι συγκεκριμένες ποικιλίες από «εγκεκριμένους» σπόρους, πάντα για το … «καλό και την ασφάλεια» του πολίτη.Τέλος στὴν διακίνησιν προϊόντων ἀπ΄ εὐθείας ἀπὸ παραγωγούς!4
Για να καταλάβεις τι συμβαίνει στη σκιά, σκέψου ότι γίνονται προσπάθειες να απαγορευτεί το οικιακό περιβολάκι, δηλαδή να μην μπορεί να φυτέψεις στον κήπο σου τους παλαιούς – μη μεταλλαγμένους σπόρους.
Σε λίγο τα μανάβικα θα γεμίσουν με μεταλλαγμένα λαχανικά. Όλος ο κόσμος που θα φοβηθεί, θα στραφεί προς τους μικρούς αγρότες της περιοχής του. Εκεί λοιπόν είναι το πρόβλημα, να μη μπορείς δηλαδή να αγοράσεις από τον αγρότη τα «μη εγκεκριμένα» λαχανικά, και να φάς αυτά που θέλουν!
Εμείς οι μελισσοκόμοι είμαστε «παράπλευρη απώλεια».
-       -  Και πώς θα μας εμποδίσουν να αγοράσουμε από τον αγρότη της περιοχής μας τα μη μεταλλαγμένα; Από πίσω μας θα έρχονται;
Ά βρε κουτοπόνηρε Έλληνα … ποτέ δεν θα βάλεις μυαλό.
Αν έμαθες, γίνονται ενέργειες να σταματήσει σταδιακά την κυκλοφορία του το νόμισμα. Δηλαδή πρώτα τα μεγάλα χαρτονομίσματα – ήδη οι πληρωμές από 500€ και πάνω γίνονται υποχρεωτικά μέσω τραπέζης, δηλαδή το να σου δώσει κάποιος ένα 500άρικο, είναι … παράνομο. Μετά θα αποσυρθούν τα μικρότερα και μετά τα μεταλλικά. Οι συναλλαγές θα γίνονται μόνον μέσω τραπέζης, και έτσι θα φαίνεται και η τελευταία δεκάρα.
Να λοιπόν πώς θα ξέρουν τι αγόρασες και τι πούλησες, από τα τερματικά (ταμειακές μηχανές) που θα είναι διαρκώς online (να γιατί μέσα στην κρίση μας έκαναν «δώρο» το wifi) …
Η δικαιολογία της ηλεκτρονικής παρακολούθησης είναι η δήθεν πάταξη της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου. Δήθεν, πώς είναι δυνατόν κάποιος να κρύψει χρήματα, να λαδωθεί ή να πουλήσει ναρκωτικά, όταν δεν θα υπάρχει το ανώνυμο χρήμα; Φυσικά αν ήθελαν να πατάξουν αυτές τις παρανομίες, θα το είχαν κάνει, αφού οι κλέφτες αλλά και οι έμποροι ναρκωτικών είναι γνωστοί.
Κάτι άλλο είναι η πραγματική αιτία … 

Ὑπερβολές; Λέτε;
Κι ἐάν πράγματι πίσω ἀπό αὐτήν τήν ἱστορία εἶναι πάλι μερικές μερικές γνωστές πολυεθνικές; 
Δέν ξέρουν αὐτοί καλλίτερα; Δέν μᾶς τό ἔχουν ἀποδείξει ἤδη;
Τί λέγαμε λοιπόν;
Χμμμ…
Ψόφος λέγαμε… Σὲ ὅλους μας…
Κοντοζυγώνει…
Φιλονόη
Παρακάτω οἱ ἀνακοινώσεις-δημοσιεύσεις τῶν γεωπόνων Πρεβέζης

Εκτός υπαίθριου εμπορίου οι αγρότες με το νέο Νόμο 4264 του Υπουργείου Ανάπτυξης!

Είχαμε γράψει ξανά για το (τότε) σχέδιο νόμου του ΥΠ.ΑΝ. με το οποίο ρύθμιζε θέματα λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου. Είχαμε χαρακτηρίσει τότε παρωδία τη διαδικασία διαβούλευσης. 
 Η διαβούλευση αυτού του νόμου αναρτήθηκε τη Μ. Δευτέρα 14 Απριλίου και είχε καταληκτική ημερομηνία την Τρίτη του Πάσχα 22 Απριλίου. Εννέα μέρες διαβούλευσης μαζί με τις αργίες του Πάσχα και το ψήσιμο του οβελία, αποδεικνύει το πόσο σοβαρά αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τους άμεσα εμπλεκόμενους. Το ΥΠ.Α.Ν. τελικά πληροφορεί τους πολίτες ότι λόγω άμεσης κατάθεσης του νομοσχεδίου στη Βουλή η διαβούλευση κλείνει στις 16-4-2014 και ώρα 14:00
 Τελικά το καινούργιο νομοθέτημα πήρε “σάρκα και οστά” (Ν. 4264/2014, ΦΕΚ 118Α) με τίτλο “Άσκηση εμπορικών δραστηριοτήτων εκτός καταστήματος και άλλες διατάξεις”. Από την ανάγνωση των κεφαλαίων του νέου Νόμου που αφορούν το υπαίθριο εμπόριο διαπιστώνουμε τα εξής πολύ απλά: 
 1. Στα φυσικά πρόσωπα που δικαιούνται να εκδώσουν άδεια για υπαίθριο εμπόριο (πλανόδιο ή στάσιμο) δεν περιλαμβάνονται οι αγρότες και 
 2. Καταργείται το Π.Δ. 254/2005 με το οποίο δινόταν το δικαίωμα στους αγρότες να αποκτήσουν άδεια υπαίθριου εμπορίου για πώληση των δικών τους προϊόντων. 
 Με δυό λόγια δηλαδή οι αγρότες από δω και στο εξής παύουν να έχουν το δικαίωμα να πουλάνε τα δικά τους προϊόντα απευθείας στον καταναλωτή με άδειες υπαίθριου εμπορίου!  
 Τα τελευταία χρόνια, λόγω και της οικονομικής κρίσης, εκατοντάδες παραγωγοί είχαν βρει διέξοδο στο υπαίθριο εμπόριο και η έκδοση των σχετικών αδειών είχε σημειώσει κατακόρυφη άνοδο (αυτό μπορεί να επιβεβαιωθεί και από τα στοιχεία των αρμόδιων Υπηρεσιών Εμπορίου). Είναι σίγουρο ότι κανένας παραγωγός δεν μπορεί να διακινήσει το σύνολο της παραγωγής του μέσα από το υπαίθριο εμπόριο. Όμως είναι εξίσου σίγουρο ότι ο τζίρος που πραγματοποιούσε μέσα από αυτό του έδινε μια βαθιά οικονομική ανάσα. Τώρα έρχεται το Υπουργείο Ανάπτυξης και τους στερεί και αυτή τη δυνατότητα! 
Ουσιαστικά η « λογική » των κυβερνώντων που νομοθετούν χωρίς διαβούλευση με τους άμεσα ενδιαφερόμενους, είναι να στρέψουν τους παραγωγούς στη χονδρική πώληση των προϊόντων τους. 
Ο τρόπος που διενεργείται το χονδρεμπόριο στη χώρα μας ( τιμές παραγωγών, τρόπος πληρωμής , χρόνος πιθανής πληρωμής ) καθιστά απολύτως μη βιώσιμη μια μέση αγροτική εκμετάλλευση.
 Άρα η « λογική » των κυβερνώντων οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην εγκατάλειψη της αγροτικής γης από το μεγαλύτερο ποσοστό των παραγωγών της χώρας αφού ο μικρός κλήρος που χαρακτηρίζει το συντριπτικό ποσοστό των αγροτικών εκμεταλλεύσεων τις καθιστά μη βιώσιμες.

Διαβούλευση-παρωδία από το Υπουργείο Ανάπτυξης για τις λαϊκές αγορές. Έκλεισε άρον-άρον χθες 16/4 λόγω …κατεπείγοντος.Τέλος στὴν διακίνησιν προϊόντων ἀπ΄ εὐθείας ἀπὸ παραγωγούς!2

Σε παρωδία εξελίχθηκε τελικά η διαβούλευση του Υπουργείου Ανάπτυξης για το νέο νόμο που ρυθμίζει θέματα λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου. Για το θέμα είχαμε γράψει στην προηγούμενη ανάρτησή μας (15/4). Η διαβούλευση αναρτήθηκε τη Μ. Δευτέρα 14 Απριλίου και είχε καταληκτική ημερομηνία την Τρίτη του Πάσχα 22 Απριλίου. 
 Ο χρόνος ήταν έτσι κι αλλιώς ελάχιστος με δεδομένη την έκταση του νομοσχεδίου (46 άρθρα) και τις αργίες του Πάσχα που μεσολαβούσαν. Εκτός κι αν οι αρμόδιοι του ΥΠ.Α.Ν. θεωρούν φυσιολογικό παράλληλα με το ψήσιμο του οβελία να γίνεται και …ανάρτηση σχολίων για τις λαϊκές αγορές. 
Τελικά, με μία λιτή ανακοίνωσή του το ΥΠ.Α.Ν. πληροφορεί τους πολίτες ότι λόγω άμεσης κατάθεσης του νομοσχεδίου στη Βουλή η διαβούλευση κλείνει στις 16-4-2014 και ώρα 14:00. Δηλαδή στην πραγματικότητα διαβούλευση για δύο ημέρες και όποιος πρόλαβε πρόλαβε. 
Επί της ουσίας τώρα, να συμπληρώσουμε σε όσα αναφέραμε προχθές, ότι όπως προβλέπεται στο άρθρο 14 του σχεδίου νόμου, τον Οκτώβριο του 2014 θα επανεξετασθεί το σύνολο των αδειών λαϊκών αγορών με βάση τον προηγούμενο νόμο και βασική προϋπόθεση για την απόκτηση άδειας είναι η φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα. Εφόσον ο ενδιαφερόμενος διαθέτει αυτές τις δύο ενημερότητες προτεραιότητα έχουν οι άνεργοι και εντός των ανέργων, επιμέρους κατηγορίες όπως οι ανάπηροι, οι πολύτεκνοι, οι τρίτεκνοι και οι Ρομά. Οι άδειες θα ανανεώνονται κατ’ έτος με βασική προϋπόθεση πάντα τη φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα. 
Επίσης, σημειώνεται ότι καταργούνται οι ομαδικές άδειες για τα παζάρια και περιορίζεται ο χρόνος διεξαγωγής τους με ανώτατο όριο τις τρεις ημέρες, ενώ εξαιρούνται τα χριστουγεννιάτικα και πασχαλιάτικα παζάρια.

Δευτέρα 9 Ιουνίου 2014

Αθλητισμός και... άλλα: Ο Ινδιάνος αθλητής, θύμα των... καουμπόιδων

ΠΈΜΠΤΗ, 5 ΙΟΥΝΊΟΥ 2014


Ο Ινδιάνος αθλητής, θύμα των... καουμπόιδων


Ο Γουά Θο Χουκ ή «Φωτεινό Μονοπάτι» ή Τζίμ Θορπ, επανέκτησε τα δύο χρυσά Ολυμπιακά μετάλλιά του... τριάντα χρόνια μετά τον θάνατό του...



 

Του Ν. Α. Κωνσταντόπουλου 






Το «Φωτεινό Μονοπάτι» (Sendero Luminoso) το γνωρίζαμε ως ακραία μαοϊκή φράξια του κομμουνιστικού κόμματος του Περού, που ιδρύθηκε τη δεκαετία του '60, για να εξελιχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα, αλλά και πιο αιμοσταγή, αντάρτικα κινήματα στη Λατινική Αμερική. Αλλά πολύ πριν από τους Περουβιανούς αντάρτες, ένα άλλο Φωτεινό Μονοπάτι είχε γίνει γνωστό σε όλο τον κόσμο. Ηταν ο Γουά Θο Χουκ, που στη γλώσσα των Ινδιάνων σημαίνει ακριβώς «Φωτεινό Μονοπάτι». Ο Γουά Θο Χουκ της φυλής Σακ και Φοξ, όμως, έμεινε στην ιστορία του αθλητισμού ως Τζιμ Θορπ και ως ο αθλητής, που πήρε πίσω τα δύο χρυσά Ολυμπιακά του μετάλλια, τριάντα χρόνια μετά τον... θάνατό του.

Ο μισός λευκός, μισός Ινδιάνος, Τζέικομπους Φρανσίσκους Τζιμ Θορπ (αυτό ήταν το χριστιανικό του όνομα), που γεννήθηκε στις 28 Μαΐου 1887 (σύμφωνα με τη βιογραφία που υπάρχει στο ίδρυμα, «Ενωση Τζιμ Θορπ», στις 28 Μαΐου 1888, σύμφωνα με άλλες πηγές), στην Πράγα, στην κομητεία Ποταγουατόμι της Οκλαχόμα (ΗΠΑ), έμελλε να πρωταγωνιστήσει σε μια από τις πιο παράξενες ιστορίες των Ολυμπιακών Αγώνων. Το 1912, στη Στοκχόλμη, νίκησε στο δέκαθλον και στο πένταθλον, αλλά αργότερα η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ) του αφαίρεσε τα μετάλλια, διότι αποκαλύφθηκε πως είχε πάρει χρήματα για να παίξει δύο περιόδους ημιεπαγγελματικό μπέιζμπολ, πριν να μετάσχει στους Ολυμπιακούς. Αυτό ήταν κάτι που απαγορευόταν τότε από τους κανόνες του ερασιτεχνισμού και των Ολυμπιακών Αγώνων.

Ο Θορπ έφυγε από τη ζωή κουρασμένος και πικραμένος στις 28 Μαρτίου του 1953 στην Λομίτα της Καλιφόρνια, μετά την τρίτη καρδιακή προσβολή που υπέστη. Και το 1982 η ΔΟΕ τον αποκατέστησε, ενώ τον Ιανουάριο του 1983 παρέδωσε αντίγραφα των μεταλλίων στα παιδιά του, Γκέιλ και Μπιλ. Τα πρωτότυπα μετάλλια βρίσκονταν σε μουσεία. Κάποτε εκλάπησαν και δεν έχουν βρεθεί.

Το πικραμένος, εύκολα το αντιλαμβάνεται κάποιος. Γιατί, όμως, και κουρασμένος; Μετά την αθλητική του σταδιοδρομία, πάλεψε πολύ για να ζήσει την οικογένειά του. Εύρισκε πολύ δύσκολα εργασία εκτός αθλητισμού και ουδέποτε έμεινε πολύ σε μία. Εργάστηκε ως οικοδόμος, εκσκαφέας τάφρων, «μπράβος» σε πόρτες, ιδιωτικός φύλακας, στο εμπορικό ναυτικό κ.λπ. Στη δεκαετία του '30 έπαιξε και σε μερικές ταινίες μικρού μήκους, στις οποίες υποδυόταν τον Ινδιάνο. 
Επαιξε και σε μια κωμωδία του 1932. Σε αυτήν υποδυόταν τον εαυτό του να διδάσκει σε νεαρούς παίκτες του αμερικανικού ποδοσφαίρου ένα συγκεκριμένο σουτ. Το 1931 πούλησε τα δικαιώματα για μια ταινία με τη ζωή του στη MGM, για 21.600 δολάρια (τωρινή ισοτιμία). Η ζωή του απαθανατίστηκε σε ταινία του 1951, με πρωταγωνιστή τον διάσημο, Μπαρτ Λάνκαστερ. Ο Θορπ αναφερόταν ως σύμβουλος, αλλά δεν πληρώθηκε γι' αυτό.

Στα τελευταία έτη της ζωής του ήταν χρόνια αλκοολικός. Τη δεκαετία του '50 δεν είχε χρήματα. Το 1950 εισήχθη σε νοσοκομείο για καρκίνο των χειλέων, ως περίπτωση που χρήζει φιλανθρωπίας. Σε συνέντευξη Τύπου, στην οποία αναγγέλθηκε το γεγονός, η τρίτη σύζυγός του, Πατρίσια Ασκιου, έκανε έκκληση να τον βοηθήσουν. «Δεν έχει παρά τ' όνομά του και τις αναμνήσεις του. Ξόδεψε τα χρήματά του για τους ανθρώπους του, που συχνά τον εκμεταλλεύονταν», είπε κλαίγοντας.


Η πόλη με τ' όνομά του

«Κύριε, είστε ο μεγαλύτερος αθλητής του κόσμου», του είπε στους Ολυμπιακούς του 1912, ο βασιλιάς της Σουηδίας, Γουσταύος 5ος. Αυτή η φράση αναγράφεται στο μνημείο του Τζιμ Θορπ, που υπάρχει κοντά στην πόλη, η οποία φέρει τ' όνομά του. Ο τάφος βρίσκεται σ' ένα ύψωμα από χώμα από την ιδιαίτερη πατρίδα του Θορπ, την Οκλαχόμα, και από το Ολυμπιακό στάδιο της Στοκχόλμης.

Η Οκλαχόμα, όμως, δεν τον τίμησε. Μετά τον θάνατό του, ο κυβερνήτης της Πολιτείας δεν θέλησε ν' ανεγείρει μνημείο προς τιμήν του. Η σύζυγος του Θορπ, Πατρίσια θύμωσε πολύ και όταν πληροφορήθηκε ότι δύο μικρές πόλεις της Πενσυλβανίας, η Μοτς Τσανκ και η Ανατολική Μοτς Τσανκ απεγνωσμένα ζητούσαν επενδύσεις και χρήματα, έκανε μια συμφωνία με τους ιθύνοντες των πόλεων. Οι δήμοι αγόρασαν τα λείψανα του Θορπ, έκτισαν μνημείο προς τιμήν του, συνενώθηκαν και η νέα πόλη ονομάσθηκε Τζιμ Θορπ. Ο μεγάλος αθλητής ουδέποτε είχε επισκεφθεί την περιοχή.

Ο Θορπ απεικονίζεται σε γραμματόσημο.
Τον Ιούνιο, ο γιος του, Τζον Τζακ υπέβαλε δικαστική αγωγή κατά του δήμου Τζιμ Θορπ, ζητώντας τα λείψανα να επιστρέψουν στην Οκλαχόμα και να ταφούν κοντά σε άλλα μέλη της οικογένειας, περίπου ένα μίλι μακριά από το μέρος, όπου γεννήθηκε. Ο Τζον Τζακ υποστηρίζει, ότι η συμφωνία της μητριάς του και του δήμου, έγινε παρά τη θέληση των άλλων μελών της οικογένειας.
Οι τιμές που επιδαψιλεύθηκαν στον Θορπ, ήταν πάρα πολλές. Εν ζωή και μετά θάνατον. Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ, Ρίτσαρντ Νίξον, μάλιστα, ανακήρυξε την 16η Απριλίου 1973, ως «Ημέρα Τζιμ Θορπ».

«Εξ οικείων τα βέλη» που δέχθηκε ο Τζιμ Θορπ

Το 1913 οι κανόνες για τον ερασιτεχνισμό ήταν πολύ αυστηροί. Αθλητές που είχαν πάρει χρήματα για να μετάσχουν σε αθλητικές διοργανώσεις, που ήταν καθηγητές αθλητισμού ή είχαν αγωνισθεί εναντίον επαγγελματιών, δεν εθεωρούντο ερασιτέχνες και δεν είχαν δικαίωμα συμμετοχής στους Ολυμπιακούς. Στα τέλη του Ιανουαρίου του 1913, εφημερίδες των ΗΠΑ έγραψαν πως ο Θορπ είχε παίξει επαγγελματικά μπέιζμπολ. Δεν είναι απολύτως βέβαιο, ποια το έγραψε πρώτη. Το πρώτο άρθρο, που βρέθηκε, ήταν των «Πρόβιντενς Τάιμς», αλλά συνήθως ως πρώτη αναφέρεται η «Γουόρτσεστερ Τέλεγκραμ». Ο Θορπ πράγματι είχε παίξει επαγγελματικά στη Λίγκα της Ανατολικής Καρολίνας, για την ομάδα της Βόρειας Καρολίνας, «Ρόκι Μάουντ» το 1909 και το 1910, λαμβάνοντας μικρή αμοιβή: 47 δολάρια (τωρινή ισοτιμία) τον αγώνα και 822 την εβδομάδα. Οι παίκτες των κολεγίων τα καλοκαίρια έπαιζαν επαγγελματικά, αλλά χρησιμοποιούσαν ψευδώνυμα, κάτι που δεν έκανε ο Θορπ.

Στην Στοκχόλμη το 1912.
Αν και ο κόσμος δεν ενδιαφερόταν και πολύ για το παρελθόν του Θορπ, η Ερασιτεχνική Αθλητική Ενωση (ΕΑΕ) των ΗΠΑ και ειδικώς ο γραμματέας της, Τζέιμς Εντουαρντ Σάλιβαν, πήρε την υπόθεση πολύ σοβαρά. Ο Θορπ, σε επιστολή προς τον Σάλιβαν, παραδέχθηκε ότι έπαιξε επαγγελματικά:

«Ελπίζω, ότι είμαι εν μέρει δικαιολογημένος, διότι ήμουν ένας Ινδιάνος σπουδαστής, που δεν ήξερα πολλά γι' αυτά τα πράγματα. Στην πραγματικότητα, δεν γνώριζα πως έκανα κάτι λάθος, διότι ήξερα πως πολλοί σπουδαστές άλλων κολεγίων έκαναν το ίδιο, με τη διαφορά πως δεν χρησιμοποιούσαν τ' όνομά τους».

Παρά ταύτα, η ΕΑΕ αποφάσισε ν' αφαιρέσει αναδρομικά την ερασιτεχνική ιδιότητα του Θορπ και ζήτησε από τη ΔΟΕ να κάνει το ίδιο. Η ΔΟΕ αποφάσισε ομόφωνα να πάρει πίσω τα μετάλλιά του.

Η ΕΑΕ και η ΔΟΕ δεν ακολούθησαν τους Ολυμπιακούς κανόνες του 1912 περί ακύρωσης. Σύμφωνα με αυτούς, οι ενστάσεις έπρεπε να γίνουν το πολύ 30 ημέρες μετά την ημέρα της τελετής λήξης των Αγώνων. Το πρώτο ρεπορτάζ δημοσιεύθηκε περίπου έξι μήνες μετά. Υπάρχει, επίσης, ένδειξη, ότι η ερασιτεχνική ιδιότητα του αθλητή είχε τεθεί εν αμφιβόλω πολύ πριν από τους Ολυμπιακούς, αλλά η ΕΑΕ δεν ασχολήθηκε με το θέμα.

Στο πέρασμα των χρόνων, οι υποστηρικτές του προσπάθησαν να του επιστραφούν οι τίτλοι του. Ομως, οι παράγοντες της Ολυμπιακής Επιτροπής των ΗΠΑ, ανάμεσα στους οποίους ήταν παλαιοί συναθλητές του και ο μετέπειτα πρόεδρος της ΔΟΕ, Εϊβερι Μπράντεϊτζ, απέκρουσαν πολλές προσπάθειες. Μάλιστα, ο Μπράντεϊτζ κάποτε είπε: «Η άγνοια δεν αποτελεί δικαιολογία»...

Οι πιο επίμονοι υποστηρικτές ήταν ο συγγραφέας, Ρόμπερτ Γουίλερ και η σύζυγός του, Φλόρενς Ρίντλον. Το 1982 ίδρυσαν το Ιδρυμα Τζιμ Θορπ και κέρδισαν την υποστήριξη του Κογκρέσου των ΗΠΑ. Με αυτήν και το επιχείρημα, ότι η ακύρωση έγινε μετά τις 30 ημέρες έπειτα από τη λήξη των Αγώνων, πέτυχαν να θέσουν το ζήτημα ενώπιον της ΔΟΕ, με το θετικό αποτέλεσμα που προαναφέρουμε. Η απόφαση της ΔΟΕ, πάντως, ήταν ασυνήθιστη. Θεώρησε, ότι ο Θορπ ήταν «συμπρωταθλητής» με τον Σουηδό, Ούγκο Βίσλαντερ στο δέκαθλον και τον Νορβηγό, Φέρντιναντ Μπι στο πένταθλον, οι οποίοι αρχικά είχαν αναδειχθεί 2οι και μετά την ακύρωση του Αμερικανού, ανακηρύχθηκαν Ολυμπιονίκες. Ο Βίσλαντερ και ο Μπι, όμως, πάντα έλεγαν πως Ολυμπιονίκης ήταν μόνον ο Θορπ. Τυπικά, πάντως, στα συγκεκριμένα αγωνίσματα του 1912, υπάρχουν τέσσερις μεταλλιούχοι στο καθένα. Δύο με χρυσό, αλλά με... διαφορετικές επιδόσεις, και από ένας με ασημένιο και χάλκινο.

Ο Τζιμ Θορπ (αριστερά) με Ινδιάνους των ΗΠΑ.
Ο Θορπ γνώρισε και τον ρατσισμό. Μάλιστα, λέγεται ότι τα μετάλλια του τ' αφαίρεσαν λόγω της καταγωγής του. Εκείνη την εποχή δεν ήταν όλοι οι Ινδιάνοι πολίτες των ΗΠΑ. Συχνά οι εφημερίδες έκαναν αναφορά στην εθνικότητά του, με διάφορα υπονοούμενα. Και οι δύο γονείς του ήταν μισοί λευκοί, αλλά τον μεγάλωσαν ως Ινδιάνο. Τα επιτεύγματά του σημειώθηκαν σε μια εποχή κατά την οποία η φυλετική ανισότητα κυριαρχούσε στις ΗΠΑ.


*Δημοσιεύθηκε στην «Καθημερινή» στις 15 Ιανουαρίου 2011.

*Ο Τζιμ Θορπ αγωνίσθηκε επαγγελματικά στο μπέιζμπολ έως το 1922 και στο αμερικανικό φούτμπολ έως το 1928. Επαιξε, όμως, και μπάσκετ, αλλά σε χαμηλότερο επίπεδο. Συχνά, διετέλεσε σε ομάδες παίκτης και προπονητής.

*Εκανε τρεις γάμους και απέκτησε οκτώ παιδιά.

*Στις αρχές του 1953, ο Θορπ υπέστη καρδιακή προσβολή για τρίτη φορά, ενώ δειπνούσε με την τελευταία σύζυγό του, την Πατρίσια, στο σπίτι τους, στην Λομίτα. Ανένηψε προς στιγμήν, χάρη σε τεχνητή αναπνοή που του έκαναν, μίλησε για λίγο στους γύρω του, αλλά σύντομα έχασε τις αισθήσεις του και απεβίωσε στις 28 Μαρτίου.


Αθλητισμός και... άλλα: Ο Ινδιάνος αθλητής, θύμα των... καουμπόιδων: Ο Γουά Θο Χουκ ή «Φωτεινό Μονοπάτι» ή Τζίμ Θορπ, επανέκτησε τα δύο χρυσά Ολυμπιακά μετάλλιά του... τριάντα χρόνια μετά τον θάνατό του... ...

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Το εκπαιδευτικό κουπόνι έρχεται να σκοτώσει το δημόσιο σχολείο (Του Δημήτρη Τσιριγώτη)

Το εκπαιδευτικό κουπόνι έρχεται να σκοτώσει το δημόσιο σχολείο 
(Του Δημήτρη Τσιριγώτη) 

από: http://xenesglosses.eu/2014/06/to-ekpaideutiko-kouponi-erxetai-na-sk/

Όλα δείχνουν ότι το τελειωτικό χτύπημα στη δημόσια παιδεία θα δοθεί με όπλο το εκπαιδευτικό κουπόνι (School voucher ) που συνδυάζεται με την ελεύθερη επιλογή σχολείου από τις οικογένειες των μαθητών. Στο τέλος του κειμένου θα σας πω μία ιστορία που θα μοιάζει με ιστορία συνωμοσίας. 
Η αλήθεια είναι ότι δεν θα μπορούσε να είναι κάτι διαφορετικό από τη στιγμή που αναφέρεται σε συνωμότες .Για εκείνους που συνωμοτούν εις βάρος της δωρεάν και δημόσιας παιδείας της χώρας. 

Τι είναι το εκπαιδευτικό κουπόνι (voucher) 
Το εκπαιδευτικό κουπόνι θα δίνεται στους γονείς κάθε παιδιού και θα αντιστοιχεί στα έξοδα της φοίτησής του για ένα έτος .Οι γονείς θα αναζητούν το καλύτερο σχολείο για το παιδί τους σε μια μεγάλη βάση δεδομένων που θα περιέχει όλα τα στοιχεία των σχολείων της χώρας. Αν επιλέξουν ιδιωτικό σχολείο προφανώς θα πληρώνουν τη διαφορά .Στην αρχή κάθε εκπαιδευτικού έτους ο κάθε διευθυντής σχολείου θα πηγαίνει στην τράπεζα με τα κουπόνια που θα έχει καταφέρει να μαζέψει και θα τα εξαργυρώνει σε χρήματα. Με τα χρήματα αυτά θα πρέπει να καλύψει όλα τα λειτουργικά έξοδα του σχολείου του (μισθοί εκπαιδευτικών , ρεύμα, νερό, τηλέφωνο ,κτιριακή συντήρηση ,πετρέλαιο , εξοπλισμός εποπτικών μέσων κ.α).Κοντολογίς το κάθε σχολείο θα έχει το δικό του budget  (ανάλογα με τον αριθμό των εγγραφών ) και με αυτό θα πρέπει να  καλύπτει όλα τα λειτουργικά έξοδα για ένα έτος, σα να ήταν μια αυτόνομη επιχείρηση. 
Επειδή παρακάτω θα ακούσετε πράγματα εξωφρενικά που θα δυσκολεύεστε να πιστέψετε θέλω να σας πληροφορήσω ότι υπάρχει μεγάλη διεθνής εμπειρία και ότι όμοιες ή παρόμοιες πρακτικές έχουν ήδη εφαρμόσει αρκετές χώρες όπως η Αγγλία,  οι Η.Π.Α., η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, η Σουηδία , η Δανία, η Ολλανδία κ.α. Επίσης αναρωτηθείτε πόσο δύσκολο ήταν πριν από 3-4 χρόνια να πιστέψετε κάποιες φωνές που μίλαγαν για αύξηση ωραρίου , για απολύσεις , για συγχώνευση σχολείων και για μείωση μισθών. 

Θεωρία συνομωσίας ή πράξεις συνωμοτών 
Ποιες είναι όμως οι αιτίες που η κυβέρνηση φαίνεται ότι μελετά πολύ σοβαρά την εφαρμογή του μοντέλου του εκπαιδευτικού  κουπονιού  ; Η απάντηση βρίσκεται στην παροιμία « με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια»: Από τη μία θα δώσει ένα νέο κτύπημα στο κοινωνικό κράτος ( συρρίκνωση δημόσιας παιδείας) και από την άλλη θα ευνοήσει τα ιδιωτικά συμφέροντα και τους αγαπημένους της «σχολάρχες»(δίνοντάς τους κρατική χρηματοδότηση αφού οι γονείς θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το voucher και στα ιδιωτικά σχολεία). 

Α)  ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ 

Το κλειδί της όλης υπόθεσης είναι να μεταφέρει την ευθύνη για το ποια δημόσια σχολεία θα συνεχίσουν να υπάρχουν και ποια θα κλείσουν στους γονείς. Δίνοντας σε εκείνους το δικαίωμα επιλογής σχολείου ( χωρίς κανένα πλέον γεωγραφικό όριο που υπήρχε μέχρι σήμερα και που επέτρεπε στα παιδιά να φοιτούν μόνο σε σχολεία της περιοχής κατοικίας τους) ουσιαστικά θα τους βάζει να ψηφίζουν ποια σχολεία είναι καλά( πολλές επιλογές γονέων)  και ποια είναι κακά .Φυσικά τα κακά σχολεία θα λειτουργούν με χαμηλό ετήσιο budget και τελικά θα κλείνουν αφού δεν θα έχουν αρκετούς πελάτες. Ουσιαστικός λοιπόν στόχος είναι το κάθε σχολείο να λειτουργεί σα μια αυτόνομη επιχείρηση που το μέλλον της θα κρίνεται από τις πωλήσεις της (εγγραφές μαθητών).Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς που θα ανήκουν σε ένα σχολείο που θα αναγκαστεί να κλείσει λόγω χαμηλής ζήτησης από τους γονείς το υπουργείο έχει φροντίσει να πάρει τα μέτρα του. Μέχρι σήμερα αυτοί οι εκπαιδευτικοί χαρακτηρίζονταν « υπεράριθμοι» και το υπουργείο παιδείας ήταν υποχρεωμένο να τους διασφαλίσει νέο σχολείο για να εργαστούν και μάλιστα κατά προτεραιότητα σε σχέση με άλλες χαρακτηρισμένες ομάδες ( από μετάθεση , διάθεση ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ, κλπ).Από εδώ και στο εξής αυτοί οι εκπαιδευτικοί απλά θα απολύονται αφού το υπουργείο παιδείας έχει σκοπό να νομοθετήσει την υπαγωγή των οργανικών θέσεων κατευθείαν στα σχολεία .Ήδη έχει εξαγγείλει ότι μέχρι τις αρχές του Ιουλίου του 2014 θα δοθεί οργανική θέση σε συγκεκριμένο σχολείο ,και μάλιστα χωρίς περιορισμό ωρών,  σε όλους τους εκπαιδευτικούς .Ας καταλάβουμε ότι αυτό είναι μόνο το «τυράκι της φάκας». Βέβαια για να διευκολυνθεί  η εφαρμογή του εκπαιδευτικού  κουπονιού  έχει γίνει μια απίστευτη προετοιμασία από πλευράς του υπουργείου παιδείας.(αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, ατομική αξιολόγηση, σύστημα καταγραφής δεδομένων my school, σταθμισμένες εξετάσεις με τη χρήση τράπεζας θεμάτων). 

Με τι κριτήρια θα επιλέγουν οι γονείς το σχολείο που επιθυμούν για τα παιδιά τους; 
Με βάση και τη διεθνή εμπειρία οι γονείς θα έχουν πρόσβαση σε μια μεγάλη βάση δεδομένων (σε αρκετά κράτη έχει την ονομασία my school ) με όλα τα σχολεία της χώρας (δημόσια και ιδιωτικά)που θα περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζονται για να κάνουν τη σωστή επιλογή : 
1)Στοιχεία για τους εκπαιδευτικούς κάθε σχολείου : Οι εκπαιδευτικοί θα έχουν μετρήσιμα προσόντα αφού θα έχουν περάσει από αξιολόγηση 
2) Στοιχεία για τις επιδόσεις των μαθητών : Θα παρέχονται στατιστικά αποτελέσματα από τις επιδόσεις των μαθητών(leaguetables)  και φυσικά επειδή πρέπει η κρίση των επιδόσεων να θεωρείται αντικειμενική και αξιόπιστη εδώ ¨κουμπώνει ¨η χρήση της τράπεζας θεμάτων. 3) Στοιχεία για την συνολική εικόνα του σχολείου ( εύρυθμη λειτουργία , εξεύρεση περισσότερων οικονομικών πόρων από χορηγούς και  δημοτικούς φορείς  , τα project , οι μειονότητες που φοιτούν στο σχολείο ,το συνολικό διαθέσιμο budget του σχολείου).Τα στοιχεία αυτά θα καταγράφονται κάθε έτος με τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδος (ΑΕΕ). 

Β)ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ 

Οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων ,εδώ και λίγο καιρό, ζητούν επιτακτικά από την κυβέρνηση  κρατική χρηματοδότηση μέσω εκπαιδευτικών κουπονιών και φαίνεται ότι κατά πάσα πιθανότητα θα τη λάβουν. Το υπουργείο παιδείας λοιπόν θα δίνει στους γονείς το δικαίωμα να επιλέξουν ( με τη χρήση του voucher) και ιδιωτικό σχολείο για το παιδί τους αρκεί να καλύπτουν τη διαφορά στα έξοδα φοίτησης . Φυσικά δεν θα είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνηση θα προωθήσει κρατική χρηματοδότηση σε ιδιωτικά συμφέροντα (τρανό παράδειγμα οι τράπεζες).Με αυτό τον τρόπο όχι μόνο θα σώσει οικονομικά πολλούς σχολάρχες που λόγω της κρίσης έχουν τεράστια οικονομικά αδιέξοδα  αλλά θα χρησιμοποιήσει την μετατόπιση πολλών παιδιών από τα δημόσια στα ιδιωτικά σχολεία για να ελαττωθεί ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν στα δημόσια σχολεία και έτσι αυτά να οδηγούνται στη συγχώνευση ή στο κλείσιμο. 

Με ποιες μεθόδους όμως στρώθηκε το έδαφος για την επέλαση των «σχολαρχών»; 

1)Η μελέτη του ΙΟΒΕ  

Όπως πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις προηγείται η λίπανση του εδάφους από μελέτες που αποδεικνύουν  αυτό που συμφέρει τους ενδιαφερόμενους . Στα μέσα του Φλεβάρη του 2014 έλαβε χώρα το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων στην Ελληνοαμερικανική  Ένωση. Ποιό ήταν το βασικό θέμα του συνεδρίου ; Το εκπαιδευτικό κουπόνι. Ποιοί άλλοι παραβρέθηκαν εκτός από τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων ; Οι υπουργοί Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος και  κ.Κεδίκογλου , ο υπουργός Ανάπτυξης κ.Χατζηδάκης και Γενικός Επιθεωρητής ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης κ. Ρακιντζής . 
Το  ΙΟΒΕ ( Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών ) είναι στην ουσία η «δεξαμενή σκέψης του ΣΕΒ (Σύλλογος Ελλήνων Βιομηχάνων)» .Μην ξεχνάμε ότι και ο κ. Στουρνάρας  που φέρεται να είναι ο συντάκτης των Μνημονίων είχε μακρά θητεία στη θέση του Γενικού Διευθυντή του  ΙΟΒΕ. Ποιά ήταν τα βασικά σημεία αυτής της έρευνας η οποία ,παρεμπιπτόντως αναφέρω,  διαβάστηκε στο  1ο Συνέδριο Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων; 

α) Στις 29  χώρες του ΟΟΣΑ  οι επιδόσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων είναι καλύτερες εκείνων των δημόσιων σχολείων και αυτό οφείλεται στην χρηματοδότηση των γονέων. 
β) Σύμφωνα με  έκθεση του ΟΟΣΑ (2012)  ανάμεσα σε 29 χώρες-μέλη του, μόνο στην Ελλάδα και σε άλλες 2 χώρες δεν παρέχεται καθόλου κρατική χρηματοδότηση στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Θέτει, λοιπόν , επιτακτικά  το  ζήτημα της χορήγησης δημόσιας χρηματοδότησης στα ιδιωτικά σχολεία, για να μπορούν να φοιτούν μαθητές από όλα τα οικονομικά στρώματα και όχι μόνο από τα υψηλότερα έτσι ώστε να πραγματώνεται πιο ουσιωδώς η ισότητα ευκαιριών. 
γ) Ότι πρέπει οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα επιλογής σχολείου: είτε δημόσιου είτε ιδιωτικού, ώστε με αυτό τον τρόπο να βελτιώνεται το εκπαιδευτικό έργο των σχολείων. 


2)Η ένταξη των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο υπουργείο εργασίας. 

Με την ψήφιση του τελευταίου πολυνομοσχεδίου οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια πλέον δεν υπάγονται στο υπουργείο παιδείας αλλά στο υπουργείο εργασίας .Πέραν από την άρση της εποπτείας του κράτους από τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί μετατρέπονται πλέον σε απλούς ιδιωτικούς  υπαλλήλους. Έτσι ελευθερώνονται οι απολύσεις (θα ισχύει ότι αφορά τον ιδιωτικό τομέα) και καταργούνται όλες οι συμβάσεις εργασίας και αντικαθίστανται από ατομικές. Είναι εύκολα αντιληπτό ότι με την απειλή της απόλυσης οι εργοδότες θα μπορούν κάθε χρόνο να επιβάλουν νέες συμβάσεις με χειρότερους όρους εργασίας. Τι όμως εξυπηρετεί μια τέτοια ενέργεια; 
Δίνει το δικαίωμα στους «σχολάρχες» να μειώσουν τα έξοδά τους ( απόλυση παλαιότερων εκπαιδευτικών και πρόσληψη νέων και φθηνότερων) .Προσωπική μου άποψη είναι ότι με αυτό τον τρόπο οι  «σχολάρχες» μειώνοντας τα λειτουργικά τους έξοδα θα μπορούν να κάνουν καλύτερες τιμές στους γονείς ώστε το voucher να αρκεί και να μην απαιτείται από τους γονείς να καλύψουν καμία διαφορά από τη τσέπη τους. Έτσι με αυτό τον τρόπο οι εγγραφές των ιδιωτικών σχολείων θα εκτιναχθούν. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός στο συνέδριο των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων που αναφέρθηκε πιο πάνω τονίστηκαν και τα εξής : 5.000 τον χρόνο κοστίζει ένας μαθητής δημοσίου Γυμνασίου στο ελληνικό κράτος. 7000 ευρώ κατά μέσο όρο κοστίζει ο αντίστοιχος μαθητής του ιδιωτικού Γυμνασίου στους γονείς του .Είναι φανερό ότι η διαφορά δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη .Σκεφθείτε λοιπόν τους γονείς που θα έχουν ένα κουπόνι στα χέρια τους και θα μπορούν να επιλέξουν και δημόσιο και ιδιωτικό σχολείο .Τι λέτε ότι θα  επέλεγαν; 


3) Η υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας και τα κοινωνικά στερεότυπα 

Το υπουργείο παιδείας τα τελευταία χρόνια έχει φροντίσει να υποβαθμίσει τη δημόσια παιδεία , να αμαυρώσει την εικόνα των εκπαιδευτικών του δημοσίου και την εικόνα των δημόσιων σχολείων. Από την άλλη το υπουργείο ποντάρει στην αξιοποίηση των κοινωνικών στερεότυπων που επικρατούν : θεωρεί ότι τα μεσαία ή και κατώτερα στρώματα που ψάχνουν απελπισμένα να αναρριχηθούν ταξικά μέσω των παιδιών τους ,θα υποδεχτούν ως «μάννα εξ ουρανού» το εκπαιδευτικό κουπόνι που θα τους δίνει το δικαίωμα να γράψουν το παιδί τους  σε ένα καλό σχολείο της επιλογής τους. 

Οι ολέθριες συνέπειες του voucher στις χώρες που εφαρμόστηκε 

1)Στις ΗΠΑ και στην Αγγλία αλλά και σε αρκετές άλλες χώρες που εφαρμόστηκε το voucher στην αρχή είχε θετική υποδοχή ,κυρίως από τους γονείς χαμηλών και μεσαίων οικονομικών στρωμάτων που θεωρούσαν ότι το παιδί τους άξιζε ενός καλύτερου σχολείου .Οι στατιστικές όμως μελέτες έδειξαν ότι η αλλαγή σχολείου όχι μόνο δεν προκάλεσε βελτίωση της επίδοσης των παιδιών αλλά σε πολλές περιπτώσεις είχαμε και αισθητή πτώση .Οπότε ο αρχικός ενθουσιασμός των γονέων έχει πλέον μετατραπεί σε πονοκέφαλο. 

2)Πάρα πολλά σχολεία που δεν είχαν αρκετή ζήτηση από τους γονείς έκλεισαν και οι εκπαιδευτικοί που εργάζονταν σε αυτά απολύθηκαν. 

3)Τα σχολεία μετατράπηκαν σε ανταγωνιστικές επιχειρήσεις όπου έπρεπε να διασφαλίζουν τη φήμη τους για να συνεχίζουν να υπάρχουν αφήνοντας όμως στην άκρη τον ουσιώδη παιδαγωγικό τους ρόλο. Προετοίμαζαν τους μαθητές τους μόνο για τις εξετάσεις και έριχναν το βάρος σε μαθήματα που εξετάζονταν σε εθνικό επίπεδο (μαθηματικά ,γλώσσα) με αποτέλεσμα την πλημμελή εκπαίδευση τους σε όλα τα άλλα μαθήματα. 

4)Στους  εκπαιδευτικούς  που έβλεπαν ότι το επαγγελματικό τους μέλλον εξαρτάται από το μέλλον της σχολικής μονάδας (φήμη, επιτυχίες, εγγραφές ) παρατηρήθηκε έξαρση του συνδρόμου της εργασιακής εξουθένωσης ( burn out syndrome),αφού υπερέβαλαν εαυτόν λόγω της ανασφάλειας και αναγκάζονταν να εργάζονται πολλές ώρες εκτός ωραρίου για να προετοιμάσουν τους μαθητές για εξετάσεις , μη παίρνοντας καμία ευχαρίστηση από την διδασκαλία τους. 

5)Ενώ στην αρχή όπου εφαρμόστηκε το  voucher κάλυπτε το σύνολο της φοίτησης από ένα σημείο και μετά άρχισαν να μπαίνουν επιπλέον χρεώσεις στους γονείς με νέα «εκπαιδευτικά  προϊόντα» που προσέφερε το σχολείο στους μαθητές και που δεν είχαν συμπεριληφθεί στο αρχικό πακέτο. 

6)Ενώ οι υποστηρικτές του voucher μιλούσαν για πραγμάτωση της ισότητας ευκαιριών στην πραγματικότητα είχαμε μεγάλη όξυνση των κοινωνικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση. Δημιουργήθηκε η κατηγορία των ανεπιθύμητων μαθητών που κανένα σχολείο δεν τους ήθελε γιατί θα αμαύρωναν τη φήμη του. Αδύναμοι μαθητές , μαθητές με μαθησιακά προβλήματα , μαθητές με οικογενειακά προβλήματα , παιδιά μεταναστών , ζωηροί μαθητές , παιδιά που ανήκουν σε μειονότητες θεωρήθηκαν προβλήματα του σχολείου και οι διευθυντές φρόντιζαν να απαλλαγούν από αυτούς είτε ελέγχοντας τις εγγραφές τους είτε εκμεταλλευόμενοι τις διατάξεις που ευνοούσαν κάτι τέτοιο. 


To voucher είναι όπλο στα χέρια του νεοφιλελευθερισμού 

Βασικός υποστηρικτής  του  εκπαιδευτικού  κουπονιού  (School voucher ) ήταν ο οικονομολόγος Μίλτον Φρίντμαν( θεμελιωτής του νεοφιλελεύθερου μοντέλου οικονομίας )  που ισχυριζόταν ότι  «το εκπαιδευτικό κουπόνι είναι ένα μέσο για να επιτευχθεί η μετάβαση από ένα κρατικό σύστημα σε ένα σύστημα της αγοράς». Η πρώτη που έτρεξε να εφαρμόσει το voucher στη χώρα της ήταν η  Μάργκαρετ Θάτσερ (της Αγγλίας) που ως γνωστόν ήταν φανατική θαυμάστρια του νεοφιλελευθερισμού και πιστή φίλη του Φρίντμαν. 

Το voucher στην ουσία μετατρέπει τον γονέα σε καταναλωτή και το σχολείο σε προϊόν. 
Η εκπαίδευση από κοινωνικό αγαθό που αφορά όλους  μετατρέπεται σε ατομικό αγαθό . 
Το δημόσιο σχολείο όμως (όπως και όλα τα δημόσια αγαθά) ενισχύει το αίσθημα της λαϊκής ενότητας . Η συνέχειά του είναι συνυφασμένη με την ίδια την διατήρησης της δημοκρατίας. 

Το voucher είναι πολύ επικίνδυνο εργαλείο γιατί είναι ύπουλο και ξεγελάει τους γονείς για τις πραγματικές του προθέσεις. Ο νεοφιλελευθερισμός τους κλείνει το μάτι και τους λέει : « πάρτε την κατάσταση στα χέρια σας , το παιδί σας αξίζει ένα καλύτερο σχολείο και εσείς αξίζετε ένα καλύτερο μέλλον». Προσπαθεί να τους πείσει ότι όλα γίνονται για το καλό των παιδιών τους. Οι γονείς  δύσκολα μπορούν να καταλάβουν ότι πίσω από όλα κρύβονται συμφέροντα που απλά χρειάζονται τη δική τους συναίνεση για να εξυπηρετηθούν . 

Ο καπιταλισμός  ,με ακόμα άλλον έναν τρόπο, δείχνει το πιο τρομακτικό του πρόσωπο μέσα στα σχολεία που φοιτούν τα παιδιά μας. Στόχος του είναι να ενισχύσει τις ανισότητες ώστε η πλειονότητα των μαθητών να αποθαρρύνεται και να επιλέγει το δρόμο της κατάρτισης και της μαθητείας , αφού το σύστημα αυτή τη στιγμή έχει ανάγκη από χέρια και όχι από μυαλά. Είναι προφανές ότι η  αντίσταση σε μια τέτοια επέλαση του νεοφιλελευθερισμού  και των συμφερόντων δεν μπορεί παρά να έχει πολιτική διάσταση. 

Δημήτρης Τσιριγώτης. Φυσικός

Διαβάστε περισσότερα: Το εκπαιδευτικό κουπόνι έρχεται να σκοτώσει το δημόσιο σχολείο (Του Δημήτρη Τσιριγώτη) | ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

Τρίτη 3 Ιουνίου 2014

ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΝΕΩΤΕΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ

Τρίτη, 3 Ιουνίου 2014

ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΝΕΩΤΕΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ


από: http://ellinikoskoinotismos.blogspot.gr/2014/06/blog-post.html

Πολλοί  δεν έχουν  κατανοήσει τι  είναι ο  ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΣ. Ας  αποσαφηνιστούν  πολύ  συγκεκριμένες   θεμελιακές  πτυχές  του  και  επισημάνσεις  που  τον διακρίνουν  από τα  νεωτερικά προτάγματα.

1. Εν αρχή,  η  άμεση δημοκρατία  δεν  είναι  ιδεολογία, αλλά  πολίτευμα,  και  δεν είναι  σοβαρή  η  πολιτική θέση  των κομμάτων  εκείνων που την έχουν κάνει σημαία  τους  χωρίς  να λένε  πώς  ακριβώς  θα την εφαρμόσουν. Μπορείτε  να φανταστείτε  ένα κόμμα  να  πρότεινε  ως πολιτική  του θέση  και ιδεολογία  την  "αντιπροσωπευτική  δημοκρατία"; Γενικότητα  και  πολιτική  αοριστία.

2. Ελληνικός  Κοινοτισμός δεν είναι  απλά  η διεξαγωγή  δημοψηφισμάτων  και συνελεύσεων. Κάτι τέτοιο  μπορεί  να φαντάζει  ως άμεση δημοκρατία απλά.

3. Στην  δυτική  νεωτερική  "δημοκρατία"  κυριαρχούν  τρεις  πολιτικές  παραδόσεις  που υπηρετούν το  αντιπροσωπευτικό σύστημα  που  πολύ  φανερά  δεν πρόκειται  για  δημοκρατία,  αλλά  για  φτιασιδωμένη  κοινοβουλευτική  ολιγαρχία. Οι  τρεις  πολιτικές  παραδόσεις  είναι  της  ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ (εξτρεμιστική, κομμουνιστική  ή  δημοκρατική), της  ΔΕΞΙΑΣ (ακραία, φιλελεύθερη  ή  συντηρητική)  και  του ΚΕΝΤΡΟΥ ( κεντροαριστερά, κεντροδεξιά, φιλελεύθερη  σοσιαλδημοκρατία, κοινωνικός  φιλελευθερισμός). Και  οι τρεις  πολιτικές  παραδόσεις  μας  παραθέτουν  σχεδόν 200  χρόνια  την οργάνωση  της οικονομίας  με βάση  τις  κρατικές  ή  τις ιδιωτικές  επιχειρήσεις. Το  αποτέλεσμα  το  διαπιστώσαμε  στα ζοφερά  χρόνια που ζούμε. Ακόμα  και  οι δυτικές χώρες,  που  εδώ  και  πολλές  δεκαετίες  ομολογουμένως  είναι  πολύ πιο  οργανωμένες  και  συντεταγμένες  κοινωνικά  και οικονομικά  σε  σχέση  με την Ελλάδα, αντιμετωπίζουν  προβλήματα  πολιτικής  χειραγώγησης  και  χρέους  από  το  κατεστημένο  ανεξέλεγκτο  χρηματοπιστωτικό  σύστημα  υπόγειων  οικονομικών ολιγαρχιών.

4. Ο  ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ  ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΣ  δεν  υιοθετεί  κανένα  δυτικό  πολιτικοοικονομικό σύστημα  της δύσης. Γιατί;  Επειδή  δεν ταιριάζει  καμιά  εκδοχή  του  στην  ελληνική  περίπτωση. Στους  δυτικούς  ταιριάζει, επειδή   κατά κανόνα  το ιδανικό  τους  βρίσκεται  στον ιδιωτικό  χώρο, το υπεύθυνο άτομο  που  λογαριάζει  μόνο  τη θέση του  εαυτού  του  μέσα  στο  κοινωνικό  γίγνεσθαι. Ατομικότητα  ενδοκόσμια  φιλοσοφία. Οι  Έλληνες  δεν υιοθέτησαν, δεν έζησαν  ποτέ  στο βίο τους  τον  ευρωπαϊκό  διαφωτισμό. Οι  Έλληνες  ήταν πολύ νωρίτερα  "άτομα"  σε  σχέση με τους δυτικούς. Έψαχναν  πάντοτε  το πώς  θα  εναρμονίζονταν  οι ατομικές  βουλήσεις  τους. Αυτό  απέτυχαν  οικτρά  να το  συγκροτήσουν. Γιατί; Επειδή  από  την εποχή  του Όθωνα  τους αφαίρεσαν  τη βάση για την επίτευξη  ενός  δημοκρατικού  πολιτεύματος τον κοινοτισμό. Όλα  αυτά  τα χρόνια, από την εποχή της επανάστασης,  ποτέ  δεν εμπιστεύτηκαν  οι  Έλληνες  το  νεοελληνικό  κράτος, γιατί  τους καθιστούσε  απρόσωπα  όντα. Από τότε μετεωρίζονταν  μεταξύ  του ατομοκεντρισμού  και της  προσωποκρατίας. Ο  ελληνικός  πολιτισμός  ήταν κατά  βάση  του προσωποκεντρικός. Τι  εννοώ;  Πολιτισμός  σχέσεων. Μεγάλη συζήτηση  που  δεν  ενδείκνυται  αυτήν τη στιγμή.

5. Ο  ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ  ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ  ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΣ  δεν  υιοθετεί  την ύπαρξη  κρατικών επιχειρήσεων. Οι κρατικές  επιχειρήσεις  δεν λειτουργούν υπέρ  της  εύρυθμης λειτουργίας  μιας  πραγματικής  οργανικής  αγοράς  και  πολύ εύκολα  "ελέγχονται"  από κέντρα  εξουσίας  που  δε λογοδοτούν στους πολίτες. Επίσης, δεν υιοθετεί  την  ύπαρξη  μεγάλων ιδιωτικών  επιχειρήσεων, επειδή  απορροφούν όλη  την  δυναμική  ενέργεια  της κοινωνίας  και παράλληλα  παραλύουν κάθε  κοινοτική  συλλογικότητα  που  δρα  στο χώρο της οικονομίας.  Και βέβαια  προωθεί  την ύπαρξη των μικρών και μικρομεσαίων  ιδιωτικών επιχειρήσεων  που  τονώνουν  και  εκφράζουν  τη  ατομική  ιδιοπροσωπία  των ενεργών πολιτών. Στον  ΕΛΛΗΝΙΚΟ  ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟ  όλες  οι επιχειρήσεις κοινωνικής  και   "κοινής ωφελείας", οι επιχειρήσεις  που αφορούν την παραγωγική  ανασυγκρότηση  του  κοινωνικού  κορμού  της  χώρας  και το  κοινωνικό κράτος  θα είναι  ΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ (ΚΟΙΝ.ΕΠ.Ο). Η  δημοκρατία  εξέρχεται  του  κοινοβουλίου  και  διαχέεται  και  στους  χώρους της οικονομίας και της ίδιας της κοινωνίας. Σύνδεση  της πολιτικής  με την  οικονομία  και την κοινωνία.
Οι  ΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ  ΕΠΙΧΕΙΡΉΣΕΙΣ  δε θα είναι  κρατικές, αλλά  θα ανήκουν  σε  όλους τους πολίτες. Κάθε χρόνο  θα επιλέγουν  οι πολίτες  με εκλογή ή κλήρωση  την  ιεραρχική  και διοικητική δομή  των  επιχειρήσεων  αυτών  από τα κάτω. Οι πολίτες  θα  είναι  οι πρωταγωνιστές, αυτοί θα ορίζουν  τα πάντα.

Εν ολίγοις, ο  ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ  ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΣ  προάγει  την  ελευθερία  πολύ πιο ολοκληρωμένα από  από  τον φιλελευθερισμό  και την  κοινωνική δικαιοσύνη  πολύ πιο  ουσιαστικά  από τον σοσιαλισμό  ή την σοσιαλδημοκρατία.

Πρόκειται,  λοιπόν,  για  την ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ  ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ......

 

Σάββατο 31 Μαΐου 2014

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΣ: Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΦΑΝΣΕΙΣ...

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΣ: Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΦΑΝΣΕΙΣ...: Πολλοί σύγχρονοι Έλληνες έχουν άγνοια τι σημαίνει η ελληνικότητα. Η ημιμάθεια και η κατά το δοκούν θρησκευτική και φυλετική μισαλλοδοξία τυφλώνουν πολλούς συμπολίτες μας κάνοντάς τους να υιοθετούν θέσεις που ακυρώνουν τη μεγάλη ιστορική συνέχεια του ελληνικού πολιτισμού. Το τεράστιο λάθος τους είναι να εμπλέκουν θρησκευτικές δοξασίες και δόγματα για να προσδώσουν τη δική τους ταυτότητα στην ελληνικότητα.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΣ: Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΥ

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΣ: Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΥ: Όσοι  πραγματικά  θέλουν  να  κατανοήσουν  συνοπτικά  τη  φιλοσοφία  του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΤΙΣΜΟΥ ας  ακούσουν  προσεκτικά  τον  φιλοσοφικό λόγο  του Χρήστου  Γιανναρά. Ο  ελληνικός  κοινοτισμός  δεν αποτελεί  μόνο μια πολιτική  παράδοση, αλλά  περισσότερο  μια  πολιτιστική παράδοση  αιώνων  του  ελληνικού στοιχείου. Είναι  ένας  τρόπος  του βίου, μια καθολική  φιλοσοφία  ζωής.