Παρασκευή 10 Απριλίου 2015

Alexander The Great - Iron Maiden (Τραγούδι-στίχοι αγγλικά και ελληνικά)

Alexander The Great Iron Maiden

29 Σεπτεμβρίου 2014
By 

Σας στέλνω ένα τραγούδι που έγραψε χέβι μέταλ συγκρότημα για τον Μέγα Αλέξανδρο που πρέπει να δημοσιευτεί
 
Το τραγούδι λέει ξεκάθαρα γιατί η Μακεδονία είναι Ελληνική και αναφέρεται στον Μέγα Αλέξανδρο. Πρέπει να προσέξεις πολύ τους στίχους. Το τραγούδι αυτό λέει την αλήθεια.
Το τραγούδι αυτό με τίτλο Alexander The Great είναι από το βρετανικό χέβι μέταλ συγκρότημα Iron Maiden . Οι Βρετανοί χεβι μεταλάδες Iron Maiden φόρεσαν τα γυαλιά τους τυχάρπαστους της ΝΤΠ!
 
Το τραγούδι έχει τίτλο “Alexander The Great” και είναι από το CD “Somewhere In Time” που βγήκε το 29 Σεπτεμβρίου 1986!
 
Είναι από τα καλύτερα τραγούδια που γράφτηκαν για τον Μέγα Αλέξανδρο και για την ελληνικότητα της Μακεδονίας και μάλιστα από χέβι μέταλ συγκρότημα!
 
Το τραγούδι είναι αυτό είναι μια σύνθεση του μπασίστα των Iron Maiden Steve Harris:
 
Οι στίχοι είναι αυτοί:
 
Alexander The Great
“My son ask for thyself another
Kingdom, for that which I leave
is too small for thee”
(King Philip of Macedonia – 339 B.C.)
Near to the east
In a part of ancient Greece
In an ancient land called Macedonia
Was born a son
To Philip of Macedon
The legend his name was Alexander
At the age of nineteen
He became the Macedon King
And he swore to free all of Asia Minor
By the Aegian Sea
In 334 B.C.
He utterly beat the armies of Persia
Alexander the Great
His name struck fear into hearts of men
Alexander the Great
Became a legend ‘mongst mortal men
King Darius the third
Defeated fled Persia
The Scythians fell by the river Jaxartes
Then Egypt fell to the Macedon King as well
And he founded the city called Alexandria
By the Tigris river
He met King Darius again
And crushed him again in the battle of Arbela
Entering Babylon
And Susa, treasures he found
Took Persepolis the capital of Persia
Alexander the Great
His name struck fear into hearts of men
Alexander the Great
Became a God amongst mortal men
A Phrygian King had bound a chariot yoke
And Alexander cut the ‘Gordian knot’
And legend said that who untied the knot
He would become the master of Asia
Hellenism he spread far and wide
The Macedonian learned mind
Their culture was a western way of life
He paved the way for Christianity
Marching on, marching on
The battle weary marching side by side
Alexander’s army line by line
They wouldn’t follow him to India
Tired of the combat, pain and the glory
Alexander the Great
His name struck fear into hearts of men
Alexander the Great
He died of fever in Babylon
 
Μετάφραση
 
Μέγας Αλέξανδρος
“Γιε μου, ψάξε για τον εαυτό σου ένα άλλο βασίλειο
γιατί αυτό που αφήνω είναι πολύ μικρό για εσένα”
(βασιλιάς Φίλιππος της Μακεδονίας – 339 π.Χ.)
Κοντά στην Ανατολή, σ’ ένα μέρος της Αρχαίας Ελλάδας
Σε μια αρχαία γη ονομαζόμενη Μακεδονία
Γεννήθηκε ένας γιος στον Φίλιππο το Μακεδόνα
Ο Θρύλος, το όνομα του οποίου ήταν Αλέξανδρος
Στην ηλικία των δεκαεννιά
Έγινε ο Μακεδόνας βασιλιάς
Και ορκίστηκε να ελευθερώσει όλη τη Μικρά Ασία
Δίπλα στο Αιγαίο πέλαγος, το 334 π.Χ.
Νίκησε ολοκληρωτικά τους στρατούς της Περσίας
Μέγας Αλέξανδρος
Το όνομά του έκρουε το φόβο στις καρδιές των ανδρών
Μέγας Αλέξανδρος
Το όνομά του έκρουε το φόβο στις καρδιές των ανδρών
Ο βασιλιάς Δαρείος Γ’, ηττημένος, έφυγε απ΄ την Περσία
Οι Σκύθες έπεσαν δίπλα στον ποταμό Ιαξάρτη
Τότε και η Αίγυπτος έπεσε στον Μακεδόνα βασιλιά
Κι αυτός ίδρυσε την πόλη, που ονομάστηκε Αλεξάνδρεια
Δίπλα στον Τίγρη ποταμό συνάντησε ξανά τον Δαρείο
Και τον συνέτριψε και πάλι στη μάχη στα Άρβηλα     (ή Γαυγάμηλα)
Μπαίνοντας σε Βαβυλώνα και Σούσα, θησαυρούς βρήκε
Πήρε την Περσέπολη, την πρωτεύουσα της Περσίας
Μέγας Αλέξανδρος
Το όνομά του έκρουε το φόβο στις καρδιές των ανδρών
Μέγας Αλέξανδρος
Έγινε ένας Θεός ανάμεσα σε θνητούς
Ένας Φρύγας βασιλιάς είχε δέσει ένα ζυγό άμαξας
Και ο Αλέξανδρος έκοψε το Γόρδιο δεσμό
Και ο Θρύλος έλεγε ότι όποιος έλυνε το δεσμό
Θα γινόταν ο Κύριος της Περσίας
Τον Ελληνισμό διέδωσε σε μήκος και σε πλάτος
Το μακεδονικά μαθημένο μυαλό
Η κουλτούρα τους ήταν ένας δυτικός τρόπος ζωής
Έστρωσε το δρόμο για το Χριστιανισμό
Προχωρώντας, προχωρώντας
Η μάχη κουραστική, προχωρώντας δίπλα δίπλα
Του Αλέξανδρου ο στρατός, γραμμή με γραμμή
Δεν ήθελαν να τον ακολουθήσουν στην Ινδία
Κουρασμένοι από τη μάχη, τον πόνο και τη δόξα
Μέγας Αλέξανδρος
Το όνομά του έκρουε το φόβο στις καρδιές των ανδρών
Μέγας Αλέξανδρος
Πέθανε από πυρετό στη Βαβυλώνα

http://www.youtube.com/watch?v=JBieJ08ByPc&authuser=0
από http://www.elikoncc.info/?p=17762

Λυκόσουρα, μια πόλη που αλλάζει το πλαίσιο της (προ)ιστορίας

Λυκόσουρα, μια πόλη που αλλάζει το πλαίσιο της (προ)ιστορίας (Η Μεσόγειος υπήρξε η «Μέση γη»;)

14 Μαρτίου 2013
By 
Δεν μιλάμε για τη «Μέση γη» του Τόλκιν και τη μυθοπλασία των Γερμανικών λαών, παρότι στο βάθος περιέχουν ψήγματα αλήθειας

Η προϊστορία είναι ιστορία, είπε πριν λίγα χρόνια ο Φερνάρντ Μπροντέλ, ο θεωρούμενος μεγαλύτερος σύγχρονος ιστορικός. Κοινώς, πιστεύει πως δεν υπάρχει προϊστορία, ό,τι ανήκει σε αυτήν είναι ένα αχνό ιστορικό κομμάτι. Και ο Μπροντέλ, στο σημαντικό βιβλίο του οι «Μνήμες της Μεσογείου», προάγει πολύ διακριτικά την αρχή της ιστορίας του ανθρώπου (και της προϊστορίας του) στη Μεσόγειο. Η Μεσόγειος, θεωρητικά δεν αποκλείεται να υπήρξε το ενδιάμεσο της ενιαίας γης (Πανγαία – Παγγαία) και τόπος διάνοιξής της προς Λαυρασία και Γκοντβάνα που η δεύτερη δημιούργησε την Αφρική, υποτιθέμενο τόπο καταγωγής του πρώτου ανθρώπου. Και αν αυτός έχει ηλικία έως 3,5 εκατομ. χρόνια, όπως ισχυρίζονται κάποιοι ή μικρότερη, όπως και νάχει το πράγμα, το πλαίσιο της προϊστορίας του αρχίζει σε φάση υποχώρησης της πρόσφατης εποχής των παγετώνων (η οποία ως φαίνεται δεν τελείωσε ακόμα). Ως εκ τούτου, ασχέτως χρονολογίας, η ανάπτυξη της πρωτανθρώπινης ζωής δεν προκύπτει να είχε καλύτερη και πιο πρόσφορη επιλογή από το να εκπτυχθεί στη «μέση γη», που ήταν τόπος αρχέγονων μικρολιμνών και αβαθών θαλασσών. Αυτή μπορεί να οριστεί ως «ψυχή» της Τηθύος, οι ενδείξεις επι της οποίας συγκλίνουν ότι δονείτο στην ευαίσθητη, καλύτερη σε κλίμα πλην όμως γεωλογικά ασταθή ρηχή θαλάσσια περιοχή της διάνοιξης των μεγάλων τεκτονικών πλακών που επέφεραν τη Μεσόγειο θάλασσα. Το όνομα Μεσόγειος – μέση γη δεν αποκλείεται να είναι μια μνήμη. Μια πόλη της Μεσογείου, η Λυκόσουρα της Πελοποννήσου, η οποία απέχει 12 χιλιομ, νότια της Μεγαλόπολης, απετέλεσε κατά τον περιηγητή Παυσανία την πρώτη πόλη στον κόσμο, δημιούργημα των Πελασγών, ενός ιθαγενούς λαού της Μεσόγειου – Αιγαίου που ήταν κάτι σαν «Πελαργοί της θάλασσας» – έμποροι και πραματευτάδες. Οι έρευνες επί αυτών συγκλείνουν πως είχαν μάλλον αποβιβαστεί σε μεγάλο αριθμό στα Κύθηρα, λόγω γεωλογικών ασταθειών κι ενός μεγάλου κατακλυσμού σε Μεσόγειο – Αιγαίο. …
Τα Κύθηρα – Ελαφόνησος είχαν χαρακτηριστεί από τα παλιά σαν «η σέσουλα της Πελοποννήσου», ιδανικός τόπος αποβίβασης μεγάλου αριθμού ανθρώπων για πορεία στα ενδότερα. (βλ. μορφολογία, αφορισμοί Χίλωνα, Ηρόδοτος – συμβουλές Δημάρατου προς Ξέρξη, κ.λπ.). Στο σημείο αυτό της υποτιθέμενης απόβασης βρέθηκε πρόσφατα η παλαιότερη βυθισμένη πόλη του κόσμου, πιθανό επίκεντρο της Πελασγικής «επιδρομής» και αργότερα επίνειο της Πελασγο-Αρκαδικής υποδομής, στην καλούμενη σήμερα περιοχή «Παυλοπέτρι». Αυτή η βυθισμένη πόλη «Παυλοπέτρι» έχει όμως ηλικία «μόλις» 5.000 ετών. Και λέω, «μόλις», διότι πιο πάνω, στο Πελασγο-αρκαδικό που μετά έγινε Αρκαδο-λακωνικό βουνό, το Λύκαιο, βρίσκονται τα ερείπια της Λυκόσουρας, της οποίας η αρχή, όπως επισήμως αναφέρεται, χάνεται στο 8-10.0000 π.Χ.. Αν αληθεύει αυτό, προηγείται κατά μερικές χιλιάδες χρόνια από τον θεωρούμενο πρώτο ανθρώπινο οικισμό, της Τσατάλ Χουγιούκ (Μικρασία), και αρκετά περισσότερο της κτίσης των επίσης θεωρούμενων πρώτων πόλεων, Εριντού έως Ουρούκ και Ουρ, πατρίδα η τελευταία του Νώε και όλων μαζί κατακλυσμιαίων ανθρώπων της Μεσοποταμίας. Δεν χρειάζεται πολύ σκέψη νομίζω κάποιος να αποδεχθεί πως στέκει η υπόθεση ότι η Μεσόγειος, λόγω των στενών του Ευξείνου και του Γιβραλτάρ, με το λιώσιμο των παγετώνων και τις γεωλογικές μεταβολές πλημμύρισε πρώτη (αργότερα έγινε η είσοδος νερών απο τα στενά του Άντεν – Περσικός). Στην πρωτοκαθεδρία της πλημμυρίδας της Μεσογείου εκ του Ατλαντικού και των μεγάλων αλλαγών, όπου τα πάνω ήλθαν κάτω (βλ.αμμώδεις έρημοι, κλίση Αφρικής, βύθιση «Ατλαντίδος» κ.λπ.) συντελεί και η ύπαρξη της Νεκρής θάλασσας που αποτελεί αρχέγονο θαλάσσιο λείψανο (η ηλικία της θάλασσας μετριέται από την περιεκτικότητα των αλάτων). Επίσης, η σχέση ευρημάτων Μεσόγειου – Δραβιδικού πολιτισμού της κοιλάδας του Ινδού στις περιοχών Μοχέντζο Ντάρο και Χαράπα, καθώς και η γλωσσολογική συγγένεια Ελλήνων με Χετταίους ή Ετέους (βλ. Ετεοκρήτες – Αληθείς Κρήτες), όπως και με Λύκιους και Ιρανούς που πέραν των προάριων Ινδών η δαιδαλώδης γραμμή συνάφειας φτάνει ως την Κίνα (με ίχνη και στην Ιαπωνία), συντελεί στην εκτίμηση ότι καταγωγή του ανθρώπου, έστω και αν υπήρξε στικτή (πιο πιθανό από Αφρικανο-κεντρική), δεν αποκλείεται να έχει ένα σημαντικό γενεσιουργό πυρήνα τη Μεσόγειο – Αιγαίο. Και η διάχυση του Μεσόγειου πρωτοπολιτισμού δεν συνέβη μόνο προς ανατολικά αλλά και προς βόρεια και δυτικά, καθώς οψιδιανός της Μήλου ανιχνεύεται στις βαλτικές χώρες των οποίων οι κάτοικοι ανήγαγαν την καταγωγή τους από τη θάλασσα (βλ. έθιμο της καύσης των αρχηγών σε πλωτό μέσο με πορεία προς το πέλαγος). Εάν κάποτε, μετά την αρχαϊκή σούπα και τις εποχές ζέστης και παγετώνων άναψε κατά κάποιο τρόπο κάπου ο ανθρωπομορφικός δαυλός, αυτός δεν αποκλείεται να είχε επίκεντρο της πυράς του το Αιγαίο. Η πόλη Λυκόσουρα προκύπτει από πολλές πτυχές σαν η αρχαιότερη πόλη στον κόσμο. Ο Αριστοτέλης αναφέρει τους Αρκάδες (Πελασγούς), «προσελήνιους», δηλαδή ότι υπήρχαν πριν δημιουργηθεί η σελήνη (αυτόχθονες). Εξ’ όλων αυτών των αναφορών και ευρημάτων, αναδύεται στον απλό άνθρωπο και μέτριο ερευνητή το εξής ερώτημα: Είναι όντως η Λυκόσουρα πόλη 10-12.000 χρόνων; Και αν πράγματι, ναι, γιατί σε σχέση με τα ευρήματα του Παυλοπέτρι οι αρχαιολόγοι μας δεν κάνουν σύγκλιση και τηρούν σιγή ιχθύος; Τι συμβαίνει και τα ευρήματα δεν συντίθενται σε μιαν υπόθεση – σενάριο, όπως γίνεται στην επιστήμη, και «θάβονται» ή δεν αξιοποιούνται; Υπάρχει φόβος μήπως δημιουργήσει αναστάτωση ότι ο Αδάμ, ο αδαμάντινος άνθρωπος, προήλθε από το χώρο του Αιγαίου; Ας μας απαντήσει τουλάχιστον κάποιος αρχαιολόγος: Είναι όντως η Λυκόσουρα πόλις άνω των 10.000 χρόνων; του Σωτήρη Γλυκοφρύδη
Στο μικρό μουσείο της Λυκόσουρας υπάρχει ένα σύμπλεγμα από αγάλματα, που παριστάνουν τη Δήμητρα, τη Δέσποινα, την Άρτεμη και τον Άνυτο. Το έργο αυτό είναι του γλύπτη Δαμοφώντα, από την Μεσσηνία.
Η Λυκόσουρα βρίσκεται στα νότια του Νομού Αρκαδίας, σε μικρή απόσταση από την Αρχαία Ολυμπία και 7 χιλιόμετρα δυτικά της Μεγαλόπολης. Ιδρυτής θεωρούνταν ο Λυκάων, που την κατέστησε έδρα των βασιλέων της Αρκαδίας. Ο Παυσανίας την αναφέρει ως την πρώτη πόλη που χτίστηκε και την οποία οι άνθρωποι πήραν ως υπόδειγμα για τις άλλες πόλεις. Στις μέρες του όμως είχε πολύ λίγους κατοίκους. Στη Λυκόσουρα υπάρχουν σημαντικά αρχαία μνημεία που μαρτυρούν την ακμή της πόλης. Ένα από αυτά είναι ο ναός της Δεσποίνης, σημαντικό κέντρο λατρείας των Αρκάδων. Κατά την μυθολογία, αυτή η Δέσποινα ήταν κόρη της θεάς Δήμητρας. Η μυθική παράδοση αναφέρει, όπως είδαμε και σε άλλο σημείο της μελέτης, πως όταν κάποτε η Δήμητρα πέρασε από την Αρκαδία αναζητώντας τη χαμένη Περσεφόνη, την είδε ο Ποσειδώνας και την ερωτεύτηκε. Η θλιμμένη θεά, για να αποφύγει τον Ποσειδώνα, που μόνο ταραχές και αναστάτωση ήξερε να δημιουργεί, είτε ήταν στη θάλασσα είτε στη στεριά, μεταμορφώθηκε σε φοράδα και κρύφτηκε μέσα σ’ ένα στάβλο. Ωστόσο ο Ποσειδώνας τυφλωμένος απο τον ακατασίγαστο πόθο του, μεταμορφώθηκε κι αυτός σε άλογο και μπήκε στον ίδιο στάβλο. Η Δήμητρα μπορεί να μην βρήκε την χαμένη Περσεφόνη, ύστερα όμως από την ένωσή της με τον Ποσειδώνα έφερε στον κόσμο μία νέα κόρη . Το όνομά της δεν διασώθηκε σε καμία πηγή, γιατί ήταν απόρρητο, αλλά οι Αρκάδες την αποκαλούσαν Δέσποινα. Ο αφιερωμένος σε αυτήν ναός στη Λυκόσουρα ήταν ιδιαίτερα σεβαστός απ’ όλους τους Πελοποννήσιους, γι’ αυτό και όταν το 368 π.Χ οι Λυκοσουρείς κλείστηκαν μέσα, αντιτιθέμενοι στην εγκατάλειψη της πατρογονικής τους εστίας και στην μετακόμιση τους στην Μεγαλόπολη, δεν παρενοχλήθηκαν από κανένα. Ανακαλύφθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα π.Χ. στο λόφο που ήταν παλιότερα γνωστός ως “¨Παλιόκαστρο της Στάλας”. Μέσα στο ναό υπήρχε ένα εντυπωσιακό μαρμάρινο σύμπλεγμα, φιλοτεχνημένο από τον Μεσσήνιο γλύπτη Δαμοφώντα, που παρίστανε τη Δήμητρα και τη Δέσποινα καθισμένες δίπλα δίπλα σε διθέσιο θρόνο, και πλαισιωμένες από την Άρτεμη συνοδευόμενη από ένα κυνηγόσκυλό της και τον Τιτάνα Άνυτο που ανέθρεψε την Δέσποινα.
Τμήματα του έξοχου αυτού καλλιτεχνήματος ήρθαν στο φώς από την αρχαιολογική σκαπάνη του αρχαιολόγου Κώστα Κουρουνιώτη στις αρχές του 20ου αιώνα. Τότε κτίστηκε και το μικρό μουσείο που υπάρχει εδώ και στο οποίο μπορεί να δεί κανείς τα σωζόμενα κομμάτια του συμπλέγματος, καθώς και μια συνολική αναπαράσταση. Μπορεί ακόμα να δεί κανείς τα θεμέλια του ναού, τα θεμέλια του μνημειώδους βωμού της Δέσποινας, που ονομαζόταν μέγαρον, τα θεμέλια μιας μεγάλης στοάς στην άλλη πλευρά του ναού, τα σκαλάκια δίπλα στο ναό, που πρέπει να χρησιμοποιούνταν αντί εδωλίων για τους θεατές των ιεροπραξιών και δεκάδες σκόρπια μάρμαρα τριγύρω. Σώζονται επίσης στη θέση τους το βάθρο πάνω στο οποίο ήταν στημένο το σύμπλεγμα του Δαμοφώντος και πολλές βάσεις αγαλμάτων με τις αναθηματικές επιγραφές τους. Στη βάση του λόφου λίγα μέτρα πιο δυτικά, μπορεί να δεί κανείς μία εντυπωσιακή κρηνική κατασκευή, που ανήκε πιθανότατα στο αρχαίο ξενοδοχείο όπου έμεναν οι επισκέπτες, καθώς και πολλά τμήματα από τα τείχη της πόλης. Εκτός απο τη Δέσποινα λατρευόταν στην πόλη η Άρτεμις ηγεμών, ο Πάν και η Αθηνά. Τα ιερά τους βρίσκονταν γύρω από το ιερό της Δέσποινας. Την ίδια πόλη δυστυχώς δεν μπορεί να τη δεί ο επισκέπτης, γιατί τα ερείπιά της παραμένουν μέχρι σήμερα σκεπασμένα από ένα δάσος με πουρνάρια.
Το Ιερό της Δέσποινας Ο αρχαιολογικός χώρος της αρχαίας Λυκόσουρας βρίσκεται στο νοτιοδυτικό τμήμα της Αρκαδίας, στην ανατολική πλευρά του Λυκαίου όρους, μέσα σε καταπράσινο και ειδυλλιακό περιβάλλον. Απέχει 49 χλμ. από Τρίπολη και 12 χλμ. από την Μεγαλόπολη. Το ιερό της Δέσποινας στη Λυκόσουρα ήταν ένα σύμπλεγμα βωμών και ναών αφιερωμένων σε διάφορες θεότητες. Όμως κορυφαία ήταν ο ναός και το μέγαρο της Δέσποινας. Εκεί γίνονταν από πολύ παλιά απόκρυφη οργιαστική γιορτή, με αναπαράσταση της γέννησης του Δία, όπου λάμβαναν μέρος έφηβοι υποδυόμενοι τους Κουρήτες και Κορύβαντες, που χόρευαν με ενθουσιασμό κραδαίνοντας όπλα και βγάζοντας άναρθρες κραυγές. Ο αρχαιολογικός χώρος περιλαμβάνει ναό, περίβολο, το “μέγαρο”, μεγάλη στοά, υπολείμματα Λουτρών, και τους βωμούς της Δέσποινας, της Δήμητρας και της Μεγάλης Μητρός. Τα σωζόμενα ερείπια είναι του 2ου αι. π.Χ. Στο ναό της Δέσποινας υπήρχε το βάθρο του περίφημου “συντάγματος”του Μεσσήνιου γλύπτη Δαμοφώντα (σύμπλεγμα των κολοσσιαίων αγαλμάτων της Αθηνάς, της Δήμητρας, της Αρτέμιδας και του τιτάνα Ανύτου) του 2ου π.Χ. αι. Το μέγαρο της Δέσποινας, ένα ναόμορφο οικοδόμημα-βωμός, ήταν ένας ιερός χώρος όπου γίνονταν τελετουργίες και μυστηριακές θυσίες. ΝΔ. του μεγάρου υπάρχει κρηνικό κτίσμα από μεγάλες ορθογονισμένες πέτρες. Μέσα στον αρχαιολογικό χώρο βρίσκεται το Αρχαιολογικό Μουσείο Λυκόσουρας. Οι ανασκαφές έγιναν το 1903 από την Αρχαιολογική Εταιρεία. Η Δέσποινα ήταν από τις αρχέγονες χθόνιες θεότητες, προς τιμήν της οποίας γίνονταν μστηριακές λατρευτικές τελετές, τις οποίες καθώς και το όνομά της γνώριζαν μόνο οι μυημένοι σε αυτές. “Δέσποινα” δεν ήταν το κύριο όνομα της θεάς αλλά επίθετο με το οποίο την προσαγόρευαν. Τελικά όμως η Δέσποινα θα πρέπει να ήταν η Περσεφόνη, κόρη του Ποσειδώνα και της Δήμητρας: “…ταύτην μάλιστα θεών σέβουσιν οι Αρκάδες την Δέσποιναν, θυγατέρα δε αυτήν Ποσειδώνος φασίν είναι και Δήμητρος. Επίκλησις ες τους πολλούς εστιν αυτή Δέσποινα, καθάπερ και την εκ Διός Κόρην επονομάζουσιν, ιδία δε εστίν όνομα Περσεφόνη, καθά Όμηρος και έτι πρότερον Πάμφως εποίησαν. Της δε Δεσποίνης το όνομα έδεισα ες τους ατελέστους γραφείν.” Δηλαδή, “Οι Αρκάδες σέβονται και τιμούν αυτή τη Δέσποινα περισσότερο από τους άλλους θεούς, γιατί τη θεωρούν θυγατέρα του Ποσειδώνα και της Δήμητρας. Οι περισσότεροι ονομάζουν αυτή τη θεά Δέσποινα όπως και αυτή που εγεννήθη από το Δία (και τη Δήμητρα) ονομάζουν Κόρη, όμως το όνομά της είναι Περσεφόνη, όπως έγραψαν ο Όμηρος και ακόμη παλιότερα ο Πάμφως στα ποιήματά τους. Το όνομα της Δέσποινας φοβήθηκα να το γνωστοποιήσω στους αμύητους.” Η Δέσποινα ήταν άρρηκτα δεμένη με την Αρκαδική λατρεία. Κατείχε ξεχωριστή θέση μεταξύ των αρκάδων θεών και για το λόγο αυτό και υπήρχε συνέχεια από τη μια εποχή στην άλλη. Αυτό διαφαίνεται ανάγλυφα τόσο στα διάφορα ευρήματα που αντιπροσωπεύουν διαφορετικές εποχές, όσο και στο τεραστίου μεγέθους σύμπλεγμα του Δαμοφώντα, όπου συνδέεται η σύγχρονη τέχνη του με την αρκαδική παράδοση.
Κεφαλή Αρτέμιδος Κεφαλή της Αρτέμιδος. Βρέθηκε στο ιερό της Δέσποινας, στη Λυκόσουρα της Αρκαδίας. Λείπει το πάνω τμήμα στο πίσω μέρος του κρανίου. Αποκρούσεις υπάρχουν στη μύτη, στο στόμα και στο αριστερό μάγουλο. Με γύψο έχει συμπληρωθεί ένα τμήμα του μετώπου και των μαλλιών πάνω από το δεξί μάτι. Η θεά φέρει στεφάνη. Στις οπές που διακρίνονται στα αυτιά και στους κροτάφους θα στερεώνονταν πρόσθετα μετάλλινα κοσμήματα. Τα μάτια ήταν ένθετα. Ο κορμός και τμήματα των άκρων της Aρτέμιδος φυλάσσονται στο Μουσείο της Λυκόσουρας. Ύψος: 0,48 μ.
Αγαλμάτιο Τριτωνίδος από τη διακόσμηση του θρόνου των θεαινών. Βρέθηκε στο ιερό της Δέσποινας, στη Λυκόσουρα της Αρκαδίας. Συγκολλημένο και συμπληρωμένο σε μερικά σημεία. Το αγαλμάτιο αυτό μαζί με άλλα τρία (αρ. ευρ. Γ2171, Γ2172, Γ2174) διακοσμούσαν τον μεγάλο θρόνο της Δέσποινας και της Δήμητρας. Οι Τριτωνίδες, γυναικείες θαλάσσιες θεότητες, παριστάνονται να φέρουν στο κεφάλι κυκλικές κίστες. Αποτελεί αντίγραφο του 1ου αι π.Χ., το οποίο αντικατέστησε μία παλαιότερη κατεστραμμένη αντίστοιχη μορφή. Ύψος: 0,51 μ.
μεταφορά από:  http://www.elikoncc.info/?p=9472

Spiegel: Τα 278 δισεκ. των αποζημιώσεων που ζητούν οι Έλληνες ίσως τελικά να είναι λίγα

Παρασκευή, 10 Απριλίου 2015

Spiegel: Τα 278 δισεκ. των αποζημιώσεων που ζητούν οι Έλληνες ίσως τελικά να είναι λίγα Οι ελληνικές απαιτήσεις τρομάζουν τους Γερμανούς

Παρότι ο Γερμανός αντικαγκελάριος δήλωσε προκλητικά ότι οι ελληνικές απαιτήσεις για αποζημιώσεις είναι "ανοησίες" και προέβλεψε ότι η Ελλάδα θα πάρει μηδέν και επίσης παρότι η καγκελαρία επαναλαμβάνει ότι αυτό το θέμα έχει λυθεί αρνούμενη να το συζητήσει, το περιοδικό Spiegel επαναφέρει το ζήτημα, ως πρώτο στην διαδικτυακή του έκδοση. Μάλιστα σύμφωνα με το σχετικό άρθρο, τα 278 δισεκατομμύρια τα οποία ο υπουργός Οικονομικών Δημ. Μάρδας ανέφερε ως ποσό αποζημίωσης για την καταστροφή της χώρας από τους ναζί, ίσως είναι τελικά λίγα.
Όπως γράφει το περιοδικό, οι ελληνικές αξιώσεις θα μπορούσαν να συνεχίσουν να αυξάνονται αφού σύμφωνα με τις πληροφορίες του Spiegel μια κοινοβουλευτική ελληνική επιτροπή διέταξε έρευνα σχετικά με το ζήτημα των αποζημιώσεων και οι τοπικές και περιφερειακές αρχές σε όλη τη χώρα κλήθηκαν να υποβάλουν αποδεικτικά στοιχεία για την καταστροφή και την ερήμωση που προκάλεσαν οι Γερμανοί. Έτσι η έκθεση επικαιροποιήθηκε και περιέχει δυο διαφορετικές εκτιμήσεις. Η μία είναι με βάση τις απαιτήσεις της Ελλάδας στη Διάσκεψη του Παρισιού για τις αποζημιώσεις, το 1946. Η Ελλάδα ζήτησε τότε 7,2 δισεκατομμύρια δολάρια και πήρε μόλις 25 εκ. Από αυτή την έκθεση οι απαιτήσεις που προκύπτουν ξεπερνούν σήμερα τα 332 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτή η έκθεση όμως θεωρείται ανακριβής και πιο σημαντική είναι μια νέα έρευνα εμπειρογνωμόνων του Ελεγκτικού Συνεδρίου που δείχνει ένα σύνολο περίπου 270 δισεκατομμυρίων, στα οποία δεν συμπεριλαμβάνονται οι ατομικές αποζημιώσεις από τις θηριωδίες. Στο ποσό αυτό θα πρέπει να προστεθούν άλλα 9,2 δισεκ., γερμανικά χρέη προς την Ελλάδα από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και έτσι καταλήγει κανείς στα 278,7 δισεκατομμύρια τα οποία ανέφερε ο Έλληνας υπουργός νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα. Το σύνολο αυτό περιλαμβάνει την περίοδο 1940-1944, και εμπεριέχει: € 53.900 εκατομμύρια από απώλειες στην οικονομική επίδοση € 12.5 δισεκατομμύρια για βυθισμένα εμπορικά πλοία 235.400.000 ευρώ για τη λεηλασία των αποθεμάτων χρυσού Το αναγκαστικό δάνειο που απέσπασε η χιτλερική Γερμανία από τη χώρα υπολογίζεται σήμερα σε 10.344.859.092 ευρώ. Οι εκτιμήσεις θα δώσουν μια "ολοκληρωμένη εικόνα της οικονομικής ζημίας και των απωλειών που υπέστη η χώρα», γράφουν οι συντάκτες της μελέτης. Στη συνέχεια σημειώνεται ότι η Ελλάδα έχασε στην Κατοχή: Το 10 τοις εκατό της βιομηχανικής παραγωγής το 25 τοις εκατό της γεωργικής παραγωγής, συμπεριλαμβανομένου του 30 τοις εκατό του ζωικού κεφαλαίου. Το 23 τοις εκατό των νοικοκυριών ειδαν να καταστρέφεται από 60 έως 90 τοις εκατό της υποδομής τους. Το σύνολο αυτό όμως αναμένεται να αυξηθεί και πάλι αφού θα παρουσιαστεί πιο ολοκληρωμένη έκθεση που θα περιλαμβάνει και τη λεηλασία των αρχαιολογικών θησαυρών . «Όταν έχουμε ολοκληρώσει το έργο μας, θα παραδώσουμε τα ευρήματά μας προς την κυβέρνηση. Στη συνέχεια, οι πιέσεις για το θέμα αυτό μπορεί να είναι μεγαλύτερες για τη Γερμανία», δηλώνει άνθρωπος που συμμετέχει την επιτροπή που ερευνά το ζήτημα. 

από: http://alexander-hellas.blogspot.gr/2015/04/spiegel-278.html

ΙΝΔΟΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΦΥΛΗ και ΙΝΔΟΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΘΕΩΡΙΑ, δυο ανύπαρκτα εφευρήματα



ΙΝΔΟΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΦΥΛΗ και ΙΝΔΟΕΥΡΩΠΑΪΚΗ
ΘΕΩΡΙΑ, δυο ανύπαρκτα εφευρήματα
Κάποτε πρέπει να αποκατασταθεί η Αλήθεια για την Ελλάδα, την Αιγηϊδα, και τον λαό που ζούσε ανέκαθεν εδώ.

Καθώς επίσης για το παραμελημένο λήμμα "Αρκαδία"



Σάββατο 4 Απριλίου 2015

ΝΕΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ: Ποιός και γιατί να σώσει κουφάρια που σέρνονται σε...

Σάββατο, 4 Απριλίου 2015

Ποιός και γιατί να σώσει κουφάρια που σέρνονται σε μια πατρίδα που δε θα τους ανήκει πλέον??? Το σκέφτηκες???

Σε λίγο το εμπόρευμα τελειώνει. Η πατρίδα σου που θα έσωζαν, θα έχει ξεπουλήσει και το τελευταίο κομμάτι πραγματικού πλούτου που της απέμεινε, και τότε θα διαπιστώσεις, πως το «δημόσιο χρέος» όχι μονάχα δεν τιθασεύτηκε, αλλά μεγάλωνε ακόμη περισσότερο όσο το τάιζες υπομονετικά με την πατρίδα σου, με την αξιοπρέπειά σου και τη ζωή σου…


Πέντε χρόνια ξεπουλούν και καταστρέφουν – Πέντε ολόκληρα χρόνια ξεπουλούν, πλιατσικολογούν και αποδομούν – Λένε πως το έκαναν ως αναγκαίο κακό για να σώσουν την πατρίδα…

Λένε ακόμη πως αυτό το αίσχος, ήταν αναγκαίος μονόδρομος, για να μεταρρυθμιστεί η χώρα, και να εφορμήσει δυναμικά στην ανηφόρα της ανάπτυξης. Σε γέλασαν… Σε εξαπάτησαν… Υπέκλεψαν την ανοχή και την υπομονή σου, για να προωθήσουν το πιο βρώμικο σχέδιο που σκαρώθηκε ποτέ πάνω σ αυτό τον πλανήτη.

Η χώρα σου που θα έσωζαν, έγινε ακόμη πιο φτωχή. Η δημόσια περιουσία της, έγινε ακόμη μικρότερη… Εσύ, ο πρωταγωνιστής και κυρίαρχος που σε παραμυθιάζουν ότι είσαι στο επίκεντρο των πολιτικών τους, έγινες ακόμη πιο φτωχός, ακόμη πιο δυστυχισμένος. Η κοινωνική σου αποταμίευση, η σύνταξή σου, τα γηρατειά σου… Εξανεμίστηκαν.Τα ‘φαγαν τα λεφτά. Όπως το ακούς. Τα έφαγαν.

Η χώρα σου έγινε ακόμη πιο μικρή και σύντομα θα το συνειδητοποιήσεις. Κι ενώ τα πάντα βγήκαν στο σφυρί, το μοναδικό που θέριεψε και συνεχίζει να θεριεύει ανεξέλεγκτα, είναι... 
το Δημόσιο χρέος. Ο χάρτινος «πλούτος» δηλαδή, με τον οποίο σου έβαλαν στο χέρι τη ζωή και την αξιοπρέπεια.

Αυτό τον ελεεινό δρόμο επέλεξε να στηρίξει η «κυβερνώσα Αριστερά» του τρισάθλιου Κουβέλη… Και στην ίδια ακριβώς διαδρομή πορεύεται η έτερη «κυβερνώσα Αριστερά» του ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή των αδέσποτων του ΠΑΣΟΚ, και της πρασινοσαβούρας που παρασιτολόγησε σε βάρος του τόπου.

Σε λίγο το εμπόρευμα τελειώνει. Η πατρίδα σου που θα έσωζαν, θα έχει ξεπουλήσει και το τελευταίο κομμάτι πραγματικού πλούτου που της απέμεινε, και τότε θα διαπιστώσεις, πως το «δημόσιο χρέος» όχι μονάχα δεν τιθασεύτηκε, αλλά μεγάλωνε ακόμη περισσότερο όσο το τάιζες υπομονετικά με την πατρίδα σου, με την αξιοπρέπειά σου και τη ζωή σου.

Και τότε??? Ποιος θα σε σώσει τότε??? Ποιος θα νοιαστεί για σένα, όταν θα έχεις απομείνει ένα θλιβερό κουφάρι που τους ανέχτηκε, να σέρνεσαι πάνω σε μια πατρίδα που δε θα σου ανήκει πλέον??? Το σκέφτηκες???

Τι περιμένεις??? Τι υπομένεις??? Γιατί τους ανέχεσαι???
Όσο παζαρεύουν με τους εκβιαστές και τις μαφιόζικες συμμορίες, δε σώζεται η πατρίδα σου. Βγαίνουν στο σφυρί και τα τελευταία ρετάλια που απέμειναν από πατρίδα και αξιοπρέπεια.
Αφυπνίσου… Ξεσηκώσου… Ανάδειξε τον ηγέτη σου κι ανάτρεψέ τους πριν να είναι αργά.
Από: ΝΕΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ: Ποιός και γιατί να σώσει κουφάρια που σέρνονται σε...

Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015

Επιβίωση της Ανθρωπότητας στον 21ο Αιώνα

Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου 2015

Επιβίωση της Ανθρωπότητας στον 21ο Αιώνα


 Αρχές 20ου αιώνα. Παγκόσμιος πληθυσμός: Περίπου δύο (2) δισεκατομμύρια.

Ακολουθούν δύο (2) παγκόσμιοι πόλεμοι και ενδιάμεσα μία από τις μεγαλύτερες επιδημίες στη Γη. 



Σύνολο ανθρώπων που σκοτώθηκαν στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο: περίπου 66 εκατομμύρια. Κατά την ίδια χρονική περίοδο 25-50 εκατομμύρια επιπλέονπεθαίνουν από την Ισπανική Γρίπη. 

Σύνολο ανθρώπων που σκοτώθηκαν στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο: περίπου 80 εκατομμύρια.

'Ετος 1960: μόλις 15 χρόνια μετά το τέλος και του Β' ΠΠ, ο παγκόσμιος πληθυσμός ανέρχεται στα τρία (3) δισεκατομμύρια.

Έτος  2014: πλέον των επτά (7) δισεκατομμυρίων οι άνθρωποι πάνω στην Γη.

Παρά τους δύο παγκόσμιους πολέμους τον περασμένο αιώνα, οπληθυσμός της Γης αυξάνεται ραγδαία. Η οικονομική ανάπτυξη που ακολουθεί, η  πρόοδος των επιστημών και της τεχνολογίας, ανεβάζουν το ποιοτικό επίπεδο ζωής στον άνθρωπο και μειώνεται δραματικά ο μέσος όρος θνησιμότητας.

Τι γίνεται όμως με τον πλανήτη Γη, που φιλοξενεί την ανθρωπότητα; Πόση "ανθρωπότητα" μπορεί να αντέξει, εις βάρος του υπόλοιπου οικοσυστήματός του;

Οι πόροι εξαντλούνται με γεωμετρική πρόοδο. Ήδη την 
τελευταία 10ετία, με το άνοιγμα της Κίνας,  παρατηρείται συσσώρευση πρώτων υλών από όλο τον κόσμο στην μεγαλύτερη πληθυσμιακά χώρα του κόσμου.  Τα πρώτα σημάδια είναι ορατά, υπολογίζοντας δε, ότι το βιοτικό επίπεδο της χώρας παραμένει χαμηλό και μόνο το 10-15% του πληθυσμού πλησιάζει τα επίπεδα της Δύσης.

Την Κίνα ακολουθούν Ινδία, Πακιστάν, Ινδονησία κλπ και σε μερικές δεκαετίες, παρά τις προσπάθειες να κρατήσουν χαμηλά την Αφρική, αναγκαστικά θα ακολουθήσει.

Ο φόβος καταστροφής του πλανήτη από τον υπερπληθυσμό είναι σήμερα πιο κοντά παρά ποτέ.

Κατά καιρούς πολλά γράφονται, με την πιό ακραία προειδοποίηση που αποτελεί ταυτόχρονα και ένα μυστήριο, τις πλάκες που έχουν γίνει  γνωστές ώς Georgia Guidestonesστις οποίες αναγράφεται ότι ο πληθυσμός της γης πρέπει να παραμείνει κάτω από 500.000.000.


Το ερώτημα που τίθεται βέβαια, είναι το πως θα μπορούσαμε  να φτάσουμε σε αυτά τα νούμερα, όταν έχουμε ξεπεράσει τα επτά (7) δισεκατομμύρια και συνέχεια αυξανόμαστε;

Ποιά είναι τα πιθανά σενάρια μείωσης του πληθυσμού της Γης, στα πλαίσια εκείνα που καθορίζουν οι "γνώστες", ώστε η ανθρωπότητα να μπορέσει να διατηρήσει την βιωσιμότητα του πλανήτη;
Υπογεννητικότητα;  Είναι μία ιδέα που ήδη έχει εφαρμογή στον “δυτικό” πολιτισμό με υψηλά βιοτικά στάνταρτ, μα στις υπόλοιπες ηπείρους όπου τα επίπεδα μόρφωσης είναι πολύ χαμηλά, αυτό είναι ανεφάρμοστο.

Επιδημικές Ασθένειες; Το ενδεχόμενο ρίσκο, να χτυπήσουν την πόρτα και αυτών που παίρνουν τις αποφάσεις για την μείωση του πληθυσμού, είναι πολύ μεγάλο.

Παγκόσμιος πόλεμος; Είναι η πιο σίγουρη και ελεγχόμενη λύση. Η διατροφική αλυσίδα της φύσης. Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό. Και επειδή ο άνθρωπος είναι στην κορυφή της αλυσίδας αυτής, τι πιο λογικό να φαγωθεί μόνος του. Σε κανένα άλλο έμβιο οργανισμό πάνω στον πλανήτη, δεν υπάρχει το ένστικτο του κανιβαλισμού όσο στον άνθρωπο.

Το πρόβλημα είναι πως θα δημιουργούσαμε ένα παγκόσμιο πόλεμο, ο οποίος θα ήταν ελεγχόμενος και σε συγκεκριμένες περιοχές; Πως θα πείθαμε τα έθνη να πολεμήσουν μεταξύ τους, μετά από δύο παγκόσμιους πολέμους, με τις μνήμες ακόμη ζωντανές; Πως θα πείθαμε κοινωνίες όπως η Ευρώπη, η Αμερική, η Άπω Ανατολή να μπούνε σε τέτοια περιπέτεια, όταν υπάρχει πλέον τόση γνώση, άρα και αντίδραση και τέτοιο βιοτικό επίπεδο, που κανείς δεν θέλει να χάσει την βόλεψή του;

Ιστορικά και μέχρι τον προηγούμενο αιώνα, όλοι οι πόλεμοι γίνονταν για οικονομικούς λόγους. Σήμερα η παγκόσμια οικονομία είναι μία. Δεν χρειάζεται να θυσιάσεις τον λαό σου, αφού μπορείς να κάνεις τον λεγόμενο “οικονομικό πόλεμο” (βλέπε Γερμανία).

Ιδεολογικά; Ο ψυχρός πόλεμος μεταξύ Καπιταλισμού και Κομμουνισμού έχει παρέλθει παρασάγκας. Η ανθρωπότητα βρίσκεται σε ιδεολογική παρακμή. Η διαφθορά των “κυβερνήσεων” ανά τον κόσμο, δεν αφήνει περιθώρια πλέον να παρασυρθεί ένας λαός σε πόλεμο, για πολιτικο-οικονομική ιδεολογία.

Ένα ερέθισμα απομένει. Παλιά συνταγή. Από την εποχή που η Παπική εκκλησία εξουσίαζε λαούς και με το πρόσχημα της πίστης, έκανε τις Σταυροφορίες για να κλέψει τον πλούτο από τις ανατολικές σε αυτή χώρες, που δεν διοικούσε.

Θρησκεία! Το απόλυτο εργαλείο ελέγχου της μάζας, όταν την έχεις φτάσει σε τέτοιο σημείο, που δεν μπορεί να ελπίζει από πουθενά αλλού, εκτός από τον θεό που πιστεύει.

Πρέπει λοιπόν να ενεργοποιήσουμε αυτόν τον μοχλό για να πετύχουμε τον στόχο μας, ο οποίος είναι (για να μην ξεχνιόμαστε) η μείωση του πληθυσμού της Γης.

Το ερώτημα είναι πως;

Θα πρέπει να βρούμε την κατάλληλη θρησκεία, που θα ξεκινήσει την πρώτη της “σταυροφορία”. 

Ο Χριστιανισμός της Δύσης και ο Βουδισμός της Ανατολής, δεν είναι πλέον οι καταλληλότερες, μιας και οι λαοί που ανήκουν σε αυτές, έχουν επιδοθεί στο κυνήγι του χρήματος και έχουν εθιστεί στο ναρκωτικό που λέγεται καταναλωτισμός.

Το ότι βρίσκονται σε νάρκη, δεν σημαίνει ότι σιγά σιγά δεν πρέπει να ξυπνήσουν.  Κι αυτό επιτυγχάνεται με την οικονομική υποβάθμιση των λαών. Πόσο εύκολα παρατηρεί κανείς τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, που η οικονομική κρίση έχει χτυπήσει τον λαό, αυτός να στρέφεται όλο και πιο πολύ στην θρησκεία;

Η θρησκεία πάντως που έχει επιλεχθεί για την έναρξη αυτής της πρώτης “σταυροφορίας” (επειδή περιέχει ήδη όλες τις προϋποθέσεις) είναι το Ισλάμ κι αυτό γιατί:
   -Έχει δισεκατομμύρια οπαδούς (άρα επηρεάζει μεγάλο ποσοστό επί του συνόλου της γης σε διαφορετικά της σημεία).
    -Το επίπεδο των λαών που ελέγχει είναι πολύ χαμηλό, με εξαίρεση 2-3, οι οποίοι θα παίξουν και τον ρόλο του καθοδηγητή-εμφανή χρηματοδότη (βιτρίνα).
-Η θρησκεία δίνει ελάχιστες ελευθερίες στους οπαδούς της. Άρα μπορεί εύκολα να τους στρατολογήσει, σε ένα ενιαίο μέτωπο ενάντια στον “φανταστικό” εχθρό.
     -Ιστορικά θα κινητοποιήσει τον μεγάλο παλαιό της αντίπαλο. Την χριστιανοσύνη. Θα παρασύρει τους χριστιανικούς λαούς να θυμηθούν το παρελθόν και θα τους φανατίσει για την τελική μάχη, μην υπολογίζοντας τις συνέπειες.(βλέπε πρώην Γιουγκοσλαβία).

Ένας θρησκευτικός πόλεμος, με ελεγχόμενους τους ηγέτες από όλες τις πλευρές, σε συνδιασμό με ασθένειες μη ιάσιμες κάτω από αυτές τις περιστάσεις, όπως το HIV, είναι το τέλειο σχέδιο ώστε να επιτευχθεί ο σκοπός και να ξεκουραστεί αυτό το κορμί γεμάτο πληγές που λέγεται Γη.

Η σκακιέρα είναι στο τραπέζι. Τα πιόνια στημένα. Απλά περιμένουμε τους παίχτες να κάτσουν στις θέσεις τους και το παιχνίδι να αρχίσει.

Μεταφορά από: http://bt47gr.blogspot.gr/2015/01/21.html


 

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ 4 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1843

Τετάρτη, 4 Φεβρουαρίου 2015


Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ 4 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1843


Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης δεν πέθανε από εχθρικό βόλι σε κάποια απ' τις τόσες μάχες που έδωσε. Ούτε στην λαιμητόμο όπου τον είχαν καταδικάσει οι δικαστές της κυβερνήσεως του Κωλέττη, ούτε στο υγρό και σκοτεινό κελί του φρουρίου του Ναυπλίου, όπου πέρασε 6 μήνες φυλακισμένος.

Πέθανε στο σπίτι του στην Αθήνα, ανώδυνα, ειρηνικά και ανεπαίσχυντα, όπως εύχεται ή Εκκλησία μας, από εγκεφαλική συμφόρηση.
Ιδού πώς: 
Την βραδιά του θανάτου του ήταν προσκεκλημένος στον Βασιλικό χορό του Παλατιού. Εκεί χόρεψε, έφαγε και ήπιε περισσότερο απ' ότι συνήθιζε, ευτυχής καθώς ήταν, αφού προ δύο ήμερων είχε παντρέψει το μικρότερο παιδί του, τον Κωνσταντίνο (Κολίνο). Μετά τον χορό γύρισε σπίτι του, το όποιο βρισκόταν πολύ κοντά στα Παλάτι, την σημερινή Βουλή των Ελλήνων.
"Έπαθε αποπληξία (τον βρήκε κόλπος όπως λένε) κατά τον ύπνο, "κατά την 4η ώρα της νύκτας". Δεν μπορούσε να κουνηθεί ούτε να μιλήσει, και μετά βίας ανέπνεε. Αν και ήρθαν οι καλύτεροι γιατροί της εποχής, δεν μπόρεσαν να κάνουν τίποτε περισσότερο απ' το να παρατείνουν τις στιγμές του. Τον φλεβοτόμησαν και του έβαλαν βδέλλες (αφαίμαξη), χιόνι στην κεφαλή, καταπλάσματα από σιναπόσπορο στα πόδια.

Η τελευταία του κουβέντα ήταν αυτή προς το παιδί του τον Γενναίο: "σου αφήνω τόσους φίλους, όσα φύλλα έχουν τα κλαριά, και φρόντισε να τους φυλάξεις".
Πέθανε σε ηλικία 73 ετών, στις 04/02/1843 και "ώρα 11η" πρωινή".
Όλα τα μαγαζιά και τα εργαστήρια της Αθήνας έκλεισαν και πλήθος κόσμου συνέρεε στο σπίτι του. Οι παλαιοί συναγωνιστές του τον καταφιλούσαν και έκλαιγαν με αναφιλητά. Κηρύχθηκε τριήμερων δημόσιο πένθος. 



Τον νεκρό τον έντυσαν με την στολή του Αντιστράτηγου, του έζωσαν τα σπαθί, του φόρεσαν τσαρούχια, τον απίθωσαν στα φέρετρο και έβαλαν κάτω από τα πόδια του μία τουρκική σημαία. Στο ένα του πλάγιο έβαλαν τον ασημένιο του θώρακα, ενώ στο άλλο την περικεφαλαία του και τις σπαλέτες. Στα πόδια του μάλιστα τοποθέτησαν την τούρκικη σημαία. Η πολεμική αυτή εξάρτυση του Κολοκοτρώνη βρίσκεται σήμερα στα Εθνικό Ιστορικό Μουσείο Αθηνών, όπου και μεταφέρθηκε, ασφαλώς μετά την εκταφή των οστών με σκοπό την ανακομιδή τους εις την Τρίπολη. 




Η πομπή κατέβηκε από την οδό Ερμού, και μπαίνοντας στην οδό Αίολου έφτασε στον ναό της Αγ. Ειρήνης, όπου εψάλη ή νεκρώσιμη ακολουθία. Γύρω από την νεκροφόρα κατά την πορεία της προς την Αγία Ειρήνη ήσαν: Ο πρόεδρος του Συμβουλίου Επικρατείας Κουντουριώτης, ο Αντιστράτηγος Τσώρτς, ο Υποστράτηγος Τζαβέλλας, ο Υποστράτηγος Γιατράκος, οι Συνταγματάρχες Πλαπούτας και Μακρυγιάννης, οι σύμβουλοι επικρατείας Δεληγιάννης και Παλαμήδης. Επίσης ακολουθούσαν οι επώνυμοι της εποχής και πλήθος κόσμου. Ήταν τόσος ο λαός που όταν ή αρχή της πομπής έμπαινε στην Εκκλησία, ή ουρά της πομπής δεν είχε μπει ακόμα στην αρχή της Έρμου.
Τον επικήδειο λόγο εκφώνησε μία μεγάλη μορφή των γραμμάτων της εποχής, ο εκκλησιαστικός ρήτορας και συγγραφέας Κων. Οικονόμου των έξ Οικονόμων. Έπειτα ή πομπή, περνώντας ξανά από το παλάτι, έφτασε στο Α' νεκροταφείο.
Ιατρική πλευρά: 
Τα συμπτώματα πού μας παραδίδουν οι ιστορικοί της εποχής, δείχνουν ότι ο Κολοκοτρώνης πέθανε από εγκεφαλικό, είτε αιμορραγικό είτε θρομβωτικό. Ο Κολοκοτρώνης ήταν 73 ετών, τα αγγεία του εγκεφάλου του - με την φθορά του χρόνου - θα είχαν πάθει σκλήρυνση (αρτηριοσκλήρυνση), δηλαδή θα ήταν σκληρά, άκαμπτα και εύθραυστα, και δεν θα άντεχαν σε μεγάλη αύξηση της αρτηριακής πιέσεως.
Απ' την άλλη μεριά, το κρασί πού κατανάλωναν οι Έλληνες εκείνης της εποχής ήταν ασφαλώς πολύ, και ο Κολοκοτρώνης στους γάμους του παιδιού του ήπιε πολύ παραπάνω απ' το συνηθισμένο. Το πολύ οινόπνευμα όμως συμβάλλει στην αύξηση της πιέσεως και σε χρόνια κατανάλωση αλλά και κάθε φορά πού πίνουμε. Όποτε, αν είχε και υπέρταση από πριν, το κρασί πού κατανάλωσε ο Κολοκοτρώνης εκείνη την βραδιά, μάλλον συνέβαλε στο να αυξηθεί ακόμη περισσότερο ή πίεση του. Ίσως τα αγγεία του να μην άντεξαν την αυξημένη πίεση του αίματος με συνέπεια την ρήξη τους και την εγκεφαλική αιμορραγία. Είτε ή υπέρταση να είχε ως αποτέλεσμα να σχηματισθεί θρόμβος σε κάποιο αγγείο του εγκεφάλου, έχοντας ως συνέπεια την μη τροφοδότηση του εγκεφάλου με αίμα (ισχαιμία του εγκεφάλου).
Επίσης ο Γέρος έφαγε πολύ εκείνη την βραδιά. Αυτό σημαίνει πώς ή πέψη του επιβαρύνθηκε πολύ. Κατά την πέψη αρκετό αίμα φεύγει από την κυκλοφορία -και τον εγκέφαλο- και πηγαίνει στο έντερο, γεγονός το όποιο σ' έναν ηλικιωμένο οργανισμό, πού χρειάζεται κάθε δυνατή εφεδρεία, επιφέρει μεγάλο πρόβλημα. Εάν υπήρχε ελαττωματική αιμάτωση του εγκεφάλου του Κολοκοτρώνη, το πλούσιο αυτό γεύμα επέτεινε την εγκεφαλική ισχαιμία.
Επί πλέον δε και ή μεγάλη χαρά του Γέρου μπορεί να συνέβαλε στον θάνατο του, καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, κατά τις όποιες πέθαναν άνθρωποι ευρισκόμενοι σε χαρά, όπως εκείνος ο Διαγόρας ο αρχαίος, ο οποίος πέθανε υπό τις επευφημίες των θεατών του σταδίου, όταν οι 3 γιοι του νίκησαν στην Ολυμπία.
Τι απέγιναν τα οστά του Κολοκοτρώνη: 
Τα οστά του Κολοκοτρώνη βρίσκονται στην Τρίπολη από τις αρχές του αιώνα. Πριν, βρίσκονταν στην Αθήνα στο Α' Νεκροταφείο, αλλά ο Ελευθέριος Βενιζέλος φρόντισε για την μεταφορά τους στην Τρίπολη (κατόπιν αιτήματος των Αρκάδων), συνοδεύοντας μάλιστα ο ίδιος την μεταφορά τους, αποδίδοντας έτσι τιμή στον ελευθερωτή του Γένους μας. Το 1971 στην πλατεία του Άρεως στην Τρίπολη στήθηκε ανδριάντας του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη. Και από το 1993 τα οστά ευρίσκονται στην βάση του μνημείου αυτού, σε ειδική κρύπτη. 

                                ΥΠΟΔΟΧΗ ΟΣΤΩΝ ΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ 


Το μνημείο απεικονίζει τον Γέρο του Μοριά καβάλα πάνω σε άλογο. Και στο δημοτικό τραγούδι των Κολοκοτρωναίων απεικονίζεται η γενιά του, περήφανη, να μετακινείται, συνεχώς ευρισκόμενη πάνω σε άλογο.
...καβάλα παν' στην Εκκλησιά, καβάλα προσκυνάνε,
καβάλα παίρνουν αντίδωρο απ' του παπά το χέρι...
και δεν καταδέχονται τη γης να την πατήσουν... 






                             Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΣΤΟ Α ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ



                                  Η ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΊΑ ΜΕ ΤΑ ΟΣΤΑ ΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ 




                                                   Η ΦΥΛΑΚΗ ΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ




                ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΤΡΙΠΟΛΕΩΣ ΥΠΟΔΟΧΗ ΟΣΤΩΝ Θ.ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ









ΠΗΓΗ ektimotheou
Μεταφορά από http://alexander-hellas.blogspot.gr/2015/02/4-1843.html